Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werkensaxodriver85 wrote:netjes allebei
die blauwe is uber!!
alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werkensaxodriver85 wrote:netjes allebei
die blauwe is uber!!
alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

EDIT: OEPS DUBBEL POST



AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
vandaag men auto afgebroken
want hij moet dinsdag naar de technische controle
alle niet standaard onderdelen zijn eraf behalve de remblokken en het sportstuur
echt wel zielig om hem nu terug zo te zien, zo op die smalle balonbandjes
ff de fotos

de standaard onderdelen aandragen

deze moesten er eerst aan geloven

altijd leuk als ik hulp krijg

en maar direct gebruik gemaakt van de ruimte die we hadden om de ax vanbinnen proper te maken

CHARLY @ WORK I

CHARLY @ WORK II

pff zo'n kleine diameter
binnekort mss een open lijn laten lassen, want vandaag de auto gestart zonder einddemper en het geluid beviel ons wel

nog even het remsysteem ontluchten

zo ziet men volcane er nu uit, lekker standaard hé




alle niet standaard onderdelen zijn eraf behalve de remblokken en het sportstuur


ff de fotos

de standaard onderdelen aandragen


deze moesten er eerst aan geloven

altijd leuk als ik hulp krijg

en maar direct gebruik gemaakt van de ruimte die we hadden om de ax vanbinnen proper te maken


CHARLY @ WORK I

CHARLY @ WORK II

pff zo'n kleine diameter



nog even het remsysteem ontluchten

zo ziet men volcane er nu uit, lekker standaard hé

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ik zal het nodig hebben want er is een klein gaatje in men uitlaat, net na de middendemper, en ik heb geen tijd meer om het te laten dichtlassen, maar we zien welBrowny wrote:succes met de keuring!

HOLLAND, CROSS YOUR FINGERS FOR ME



AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
er is aan gewerkt geweestNetheo wrote:damn, daar heb je gelijk in, nog niet bij stilgestaan, daar gaan we het volgend weekend aan werkensaxodriver85 wrote:netjes allebei
die blauwe is uber!!
alleen je sub rechtstreeks onder je box zetten ?
dan blaas je met je sub tegen doe box aan , waardoor dat geluid dan weer vervormt ,

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
men axje is door de keuring
heeft wel wat puntjes die tegen volgend jaar in orde moeten zijn
-beschadeging motorkap (dit is wel het derde jaar dat ik er zo mee ga en nu doet de controleur er moeilijk over
)
-olielek (tja, als een ax niet lekt zit er geen olie meer in, zo is het toch
)
-brandstoftank zou niet echt stabiel meer liggen, dat wordt lassen
-gaatje in de uitlaat, dat wordt nog meer lassen
-en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het



heeft wel wat puntjes die tegen volgend jaar in orde moeten zijn
-beschadeging motorkap (dit is wel het derde jaar dat ik er zo mee ga en nu doet de controleur er moeilijk over



-olielek (tja, als een ax niet lekt zit er geen olie meer in, zo is het toch

-brandstoftank zou niet echt stabiel meer liggen, dat wordt lassen
-gaatje in de uitlaat, dat wordt nog meer lassen
-en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
haha echt heel bijzonder, maar in ieder geval succes met weer terug bouwen.
gaatje in de uitlaat in NL. is afkeur (geen twijfle over mogelijk)
Losse tank heb ik voor een AX nog werkelijk nooit gehoord.
tja en de rest is je vast bekend
al ben ik heel benieuwd naar een foto van je motorkap
gaatje in de uitlaat in NL. is afkeur (geen twijfle over mogelijk)
Losse tank heb ik voor een AX nog werkelijk nooit gehoord.
tja en de rest is je vast bekend
al ben ik heel benieuwd naar een foto van je motorkap
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
zo gammel is ze anders niet hoor, kijk zelf maarDLS wrote:ik ook wel.
Hoe moet je kap er uit zien als het een APK afkeur kan zijn. Vind ik wel heel bijzonder...

links aan de koplamp zie je een deukje, that's it

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
nope geen attest van, is niet nodig hoor, attesten voor een ax van het jaar 91, attesten zijn pas nodig vanaf het jaar 98 dacht ik, in feite moet je kijken op je gelijkvormigheidsattest, als er 2 codes opstaan, dus een belgische en europese code, dan heb je attesten nodig, staat er enkel een belgische code op, dan heb je voor nx attesten nodig maar moet het natuurlijk wel gangbaar zijn op de wagen en de wetten in zake verkeersveiligheid en gans de boel niet overtredenSpeederdd wrote:Juist het zelfdeNetheo wrote: -en dan zetten die kloothommels men raamspoiler nog op een tuningkeuring, randdebielen zijn het![]()
Volgend jaar neem ik een AX GT catalogus mee![]()
Proficiaat met de keuring (had je een attest van je sportstuur ?)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Nu ik terug door de keuring ben, werd het eens tijd om de minpuntjes die vermeld stonden aan te pakken. Dus vrijdag voor het international tuning salon dan maar eens bij men maatje, je weet wel, die met zen rode polo 6N2 GTI, langs geweest om dat gaatje te laten lassen. Proffesioneel lassen doet ie nog niet, maar hij zou vast en zeker het gaatje kunnen dichten
Let ook op ons ultra modern apparaat om te testen of de uitlaat dicht was. Het gaat als volgt: men schuive een aardappel over de persluchtspuit. Men houde deze tegen de ene kant van de uitlaat, een andere persoon (ofwel een héél groot persoon
) houd de hand aan de andere kant van de uitlaat, men wrijft industrieel vet aan de las, men perst lucht in de uitlaat, als het vet dan niet beweegt is de missie geslaagd. Zo toch wel 2 keer opnieuw mogen beginnen met lassen. Maar ze is potdicht nu, en ook 2 kilo zwaarder

de lasser in kwestie
(staat nooit graag op foto's)

work in progress



de bewuste tester
Een week of twee geleden kwamen we, ik, Char en een maatje, terug van een geslaagd international tuningsalon. Toen we in putje reden begon ik na elk deukje in het wegdek een ratelend geluid te horen. Men aandrijfas rechts rammelde voordien al bij het nemen van scherpe bochten maar dit was echt wel een sein dat hij vervangen diende te worden. Nu was het wel niet zo'n leuk vooruitzicht omdat ik net op het tuningsalon mezelf al een vroege sinterklaas had gekocht, namelijk een spagettie voor een TU 8V

dit is hem dan
Toch maar de aandrijfasbesteld en deze er op een uurtje tijdens een vrije dag ondergeknalt. Wat bleek nu dat de steun waar men stabistang inzit middendoor is
dus deze is nu besteld
jaja we houden het bakje levend

wat is ie mooi en nieuw, en dat voor maar 90 eurotjes

had de krik nodig, en heb er maar één, dus loste ik dit zo op

alles maar lekker ingevet
Het weekend erna, vorig weekend dus dan maar begonnen met het demonteren van het standaard spruitstuk. Eerst alle boutjes onder de WD40 gezet en een uurtje laten trekken. Alles ging aardig los, véél beter dan ik ooit had durven hopen. Dan maar het spagetti eronder knallen. Damn, nog niet zo simpel, te weinig plaats. Alle boutstangetjes dan maar uit het blok gedraaid en alles zo proberen te monteren dacht ik. Maar toen gebeurde er iets waardoor het me dus nog een dag zou kosten om het uitlaatstruitstuk te monteren. Men vriendin, die bezig was aan de velgen van haar rode GT, voelde zich al niet lekker. En plots viel buiten westen. Niet erg gezellig dus, heb haar maar snel opgepakt en mee naar binnen genomen. Daar heeft ze eventjes de wc omhelst en het ging dan al een stuk beter
. Buikgriep, bleek achteraf. Nouja, dan maar op zondag verder klussen. Het boutgat van de lambda-sonde werd vakkundig dichtgewerkt met verbindingstukken voor de waterleiding.
Ziehier de resultaten.

de dichting van de lambda
fotos van hoe het onder aan en op de auto hangt volgen nog, want de ophangbeugel aan men V-bak hangt net iets te hoog waardoor het iet of wat tegen men kas trilt als ik volgas ga




de lasser in kwestie


work in progress



de bewuste tester

Een week of twee geleden kwamen we, ik, Char en een maatje, terug van een geslaagd international tuningsalon. Toen we in putje reden begon ik na elk deukje in het wegdek een ratelend geluid te horen. Men aandrijfas rechts rammelde voordien al bij het nemen van scherpe bochten maar dit was echt wel een sein dat hij vervangen diende te worden. Nu was het wel niet zo'n leuk vooruitzicht omdat ik net op het tuningsalon mezelf al een vroege sinterklaas had gekocht, namelijk een spagettie voor een TU 8V

dit is hem dan
Toch maar de aandrijfasbesteld en deze er op een uurtje tijdens een vrije dag ondergeknalt. Wat bleek nu dat de steun waar men stabistang inzit middendoor is



wat is ie mooi en nieuw, en dat voor maar 90 eurotjes


had de krik nodig, en heb er maar één, dus loste ik dit zo op


alles maar lekker ingevet
Het weekend erna, vorig weekend dus dan maar begonnen met het demonteren van het standaard spruitstuk. Eerst alle boutjes onder de WD40 gezet en een uurtje laten trekken. Alles ging aardig los, véél beter dan ik ooit had durven hopen. Dan maar het spagetti eronder knallen. Damn, nog niet zo simpel, te weinig plaats. Alle boutstangetjes dan maar uit het blok gedraaid en alles zo proberen te monteren dacht ik. Maar toen gebeurde er iets waardoor het me dus nog een dag zou kosten om het uitlaatstruitstuk te monteren. Men vriendin, die bezig was aan de velgen van haar rode GT, voelde zich al niet lekker. En plots viel buiten westen. Niet erg gezellig dus, heb haar maar snel opgepakt en mee naar binnen genomen. Daar heeft ze eventjes de wc omhelst en het ging dan al een stuk beter



de dichting van de lambda

fotos van hoe het onder aan en op de auto hangt volgen nog, want de ophangbeugel aan men V-bak hangt net iets te hoog waardoor het iet of wat tegen men kas trilt als ik volgas ga

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Leuke update, weer wat moois onder de kap 
Niet duur voor een nieuwe as trouwens.
En zo'n blokje om de stabi op de draagarm te houden is gelukkig een stuk goedkoper.
Beterschap voor Charly!

Niet duur voor een nieuwe as trouwens.
En zo'n blokje om de stabi op de draagarm te houden is gelukkig een stuk goedkoper.
Beterschap voor Charly!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

vandaag maar weer lekker verder geklust. Men uitlaatspruitstukje zat blijkbaar niet goed vast aan de V-bak, dan maar weer opgekrikt en terug vastgezet. Het rammelen is gelukkig verholpen nu. Zo ziet het er nu uit onder de kap.

Na een weekje is het spruitstuk al aardig blauw gekleurd. Lekker japstyle
Op men keuringspapier stond ook dat men rechter licht niet meer zo helder scheen. Deze dan maar vervangen door een exemplaartje dat nog van men cross-ax kwam.

zielig hé

links de "nieuwe", rechts de aftandse

gemonteerd, en zo als je ziet is het al donker, dus dan maar gestopt met klussen.

Na een weekje is het spruitstuk al aardig blauw gekleurd. Lekker japstyle

Op men keuringspapier stond ook dat men rechter licht niet meer zo helder scheen. Deze dan maar vervangen door een exemplaartje dat nog van men cross-ax kwam.

zielig hé

links de "nieuwe", rechts de aftandse

gemonteerd, en zo als je ziet is het al donker, dus dan maar gestopt met klussen.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
das vriendelijk, overt algemeen gaat het wel goed, al vloek ik af en toe wel eens lekker doorSpeederdd wrote:laat volgende keer iets weten als je hulp kan gebruiken

maar waar ik vooral alle hulp bij kan gebruiken is de financiering, suggesties???




AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen