Hallo allemaal ik heb de laatste tijd niet zoveel van me laten horen omdat ik spijtig genoug niet veel vrije tijd heb gehad.
Mijn Ax is echt fantastishe geweest sinds ik hier naar engeland ben verhuist. Ben er zelf een keer helemaal naar edinburg mee geweest, zon 1300km daar en terug. maar nu ben ik bang dat het mis gaat.
Ik rij meestal heele korte ritjes minder dan 5km en dan rij ik zeker minder dan 30km per week. ik ga namelijk aleen naar de super of de volgende dorp.
Dus de andere dag ben ik naar de super gegaan nadat de auto 2-3 dagen still was, de motor was een betje kopig maar dat is normal bij een koude start, goed bij de super kijk in de olie dop en wat zie ik een klein beetje witte smurie echt minder dan een pink nagel in opervlakte. ik dacht %^& koppaking kapot. goed naar huis gereden en weer gekeken en het was weg.
Dezelfde dag moest ik weer naar de super en dan heb ik heel snel gereden (super ging dicht) na de bodschapen geken op de dop en er was weer smurie en meer dan de vorige keer. maar het was niet echt wit of de viscositiet van mayo. het was een beetje bruin en veschilende kleuren ( zal een foto posten) vandag weer gekeken en het was bijna weg. (denk gewoon van de dop afgegleden)
Dus ik dacht eerst dat de koppaking was, maar er is niks op de radiatur dop.
Ik zat te denken aan wat het was en ik dacht mischien omdat ik kleine ritjes doe waar de motor niet goed op temperatur komt dat het vocht is dat door de carterontluchting binnen komt (heb namelijk een thuisgemakte intake). En laatste week heb ik er wat olie bij gevuld, deze olie is van een ander merk van wat er al in zat , ik denk dat her dezlede viscositiet(10w40) was als de vorige (nieuwe is semi synsetisch). Zouden deze twee olien niet goed mengen? of tenminste niet de aditiven?
Mijn vraag is wat zal ik doen?
En is er een manier om te testen als het zeker de koppaking is?
Olievrversen en dan zon olie voor oudere motoren gebruiken?
Koppaking doen?
en als ik de olie ververs en de smurie er noch voorkomt kan ik dat olie hergebruiken omdat ie noch best nieuwe is?
als laatst wou ik julie vraagen wat julie van deze goedkope kopaking denken. of is het gewoon beter om een Citroën paking te heeben?
Die van een 106 rallye phase 1 zijn toch hetzelfde?
http://cgi.ebay.co.uk/HEAD-GASKET-SET-A ... dZViewItem
of deze
http://cgi.ebay.co.uk/PEUGEOT-106-205-3 ... dZViewItem
Help! gaat mijn AXje langzam doood? nu met photos
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Help! gaat mijn AXje langzam doood? nu met photos
Last edited by megator on SunNov25, 2007 5:31:24 PM, edited 1 time in total.
Klein beetje viezigheid als je alleen maar korte stukjes rijdt zou ik mij geen zorgen over maken.
Wat duidelijker aanwijzingen dat de koppakking lek is kunnen zijn:
Koelvloeistof blijft borrelen als de auto een tijdje staat te draaien.
Retourslang van het koelsysteem naar de radiateur wordt erg hard als de motor op temperatuur begint te komen, alsof er druk op staat.
En wat vaker de AX pakken om in het weekend uitstapjes te gaan maken verder weg
Wat duidelijker aanwijzingen dat de koppakking lek is kunnen zijn:
Koelvloeistof blijft borrelen als de auto een tijdje staat te draaien.
Retourslang van het koelsysteem naar de radiateur wordt erg hard als de motor op temperatuur begint te komen, alsof er druk op staat.
En wat vaker de AX pakken om in het weekend uitstapjes te gaan maken verder weg
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
Mwah, je kunt n'tuurlijk ook gewoon ff boodschappen gaan doen in Den Haag.megator wrote:das fijn om te weten. het is aleen dat ik 50km rijden zonder reden, een beetje zonde find. maargoed zal wel een dag uitstapje naar ergens doen. bedankt voor julie hulp.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!