Hoi AX-helden,
Mijn mooie Volcane doet het als een zonnetje. (ga vandaag de koplampen drogen) Sinds ik hem heb (2 mnd.) doet ie wel iets eigenaardigs: Elke keer als ik een half uur heb gereden en ik snelheid minder (komend van de snelweg) houdt ie heel even in. (een fractie van een seconde)
Is dit een bekend probleem? Waar ligt het aan?
Alvast bedankt!
Groet,
Titus
inhouden na een half uur rijden en vaart minderen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
inhouden na een half uur rijden en vaart minderen
Hoeba hoeba!
OK, dank Eric! Ga ik proberen. Die olie+water moest ik toch al in de gaten houden aangezien de daling van de laatste z'n peil lijkt de duiden op een te vervangen koppakking...
Blazen doe ik af en toe wel enigszins. Hij reageert daar erg lekker op. Meestal rij ik echter beheerst. Zeker boven de 100km/u. Dan valt mij het verbruik van -90% snelweg- 1:16 wel iets tegen. Misschien eens het luchtfilter bekijken en nieuwe bougies.
Groet!
Titus
Blazen doe ik af en toe wel enigszins. Hij reageert daar erg lekker op. Meestal rij ik echter beheerst. Zeker boven de 100km/u. Dan valt mij het verbruik van -90% snelweg- 1:16 wel iets tegen. Misschien eens het luchtfilter bekijken en nieuwe bougies.
Groet!
Titus
Hoeba hoeba!
OK. Net het luchtfilter bekeken. Dat is ff een klusje! Hoe maak je die mooie rvs slangklemmetjes eigenlijk weer vast? Ik kreeg het niet gedaan en heb schroef-slangklemmen van stal gehaald.
Anyway: Luchtfilter zag er schoon uit. Alleen veel zand er omheen. (aan de goede kant dus)
Ik zag nog een kapottig slangetje. (foto's volgen)
Groet,
Titus
Anyway: Luchtfilter zag er schoon uit. Alleen veel zand er omheen. (aan de goede kant dus)
Ik zag nog een kapottig slangetje. (foto's volgen)
Groet,
Titus
Hoeba hoeba!
bij lange stukken 90-100 moet je 1 op 18 tot 1 op 21 halen,
bij scheuren trek ik hem zo in de 1 op 8,
vooral van 80-140 in 4 zuigt ie je tank zo leeg.
gemiddeld zit ik op de 1 op 16
kijk eens in het topic verjaardagen wat de geboortedatum is van je volcane,
ik denk dat jouwe en mijne dezelfde dag zijn geproduceerd...
bij scheuren trek ik hem zo in de 1 op 8,
vooral van 80-140 in 4 zuigt ie je tank zo leeg.
gemiddeld zit ik op de 1 op 16
kijk eens in het topic verjaardagen wat de geboortedatum is van je volcane,
ik denk dat jouwe en mijne dezelfde dag zijn geproduceerd...
Citroen adviseert om die slangenklemmen weg te donderen en te vervangen door gewone schroefslangenklemmetjes dat doe je dus goed.
Dat slangetje moet je effies vervangen. Je kan er ook gewoon mee doorrijden alleen zuigt ie zo wat valse lucht aan.
Dat slangetje moet je effies vervangen. Je kan er ook gewoon mee doorrijden alleen zuigt ie zo wat valse lucht aan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 158
- Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
- Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
- Contact:
kan tevens het probleem van dat inhouden verklaren.
Injectiemotoren houden niet zo van valse lucht.
Injectiemotoren houden niet zo van valse lucht.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk
www.saxoclubvlaanderen.tk
Affijn, dat mogelijk ietwat lekkende slangetje voorlopig provesorisch gerepareerd hebbende lijkt het of deze auto na zo'n drie keer tanken (1700km) opeens zuiniger begint te rijden.
Misschien ook prettige 'last' van inleer tijd van de rijk/arm-mengsel-chip aangezien ik een maand geleden de accu er eens uit heb gehad. (chip daarmee alles vergeten en dus opnieuw moeten leren?)
Of misschien dat slangetje.
Ik begon er juist genoeg van te krijgen steeds maar 100 te rijden en heb hem regelmatig de 140 laten toucheren, rijdt ie opeens 1:17!
Groet,
Titus (blij)
Misschien ook prettige 'last' van inleer tijd van de rijk/arm-mengsel-chip aangezien ik een maand geleden de accu er eens uit heb gehad. (chip daarmee alles vergeten en dus opnieuw moeten leren?)
Of misschien dat slangetje.
Ik begon er juist genoeg van te krijgen steeds maar 100 te rijden en heb hem regelmatig de 140 laten toucheren, rijdt ie opeens 1:17!
Groet,
Titus (blij)
Hoeba hoeba!