Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Dat schijnt nu juist niet zo te zijn bochtengedrag is zelfs in de korte bochten neutraal, maar ik zal het zelf zien hij zal niet zo wenbaar zijn als de 106. Het houd wel in dat de auto stabieler is maar deze staat ook bekend net zo gevaarlijk/leuk te zijn bij gas los in een bocht dezelfde karakstiek als een 106. Ander voordeel is dat deze net zo hard/harder de bocht om gaat zonder dat ik het comfort compleet moet laten verdwijnen.
En hij is nog niet weg hoor, een goed vrijblijvend bod is trouwens altijd welkom, maar verwacht niet dat hij voor een habbekrats weggaat dat zou ook raar zijn gezien de modificaties en de staat van de auto.het is meer de bedoeling dat een liefhebber hem koopt dan iemand die het ding gaat afraggen.
En hij is nog niet weg hoor, een goed vrijblijvend bod is trouwens altijd welkom, maar verwacht niet dat hij voor een habbekrats weggaat dat zou ook raar zijn gezien de modificaties en de staat van de auto.het is meer de bedoeling dat een liefhebber hem koopt dan iemand die het ding gaat afraggen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Browny wrote:ik wil je best een bod doen tegen de tijd dat ie weggaat. en ik zal hem met liefde behandelen. Ook kan je hem dan nog eens tegenkomen
enne, liefhebber?? Ik heb posters van je 106-je boven m'n bed hangen
Jij mag gerust een bod doen , en wanneer hij weggaat ? wanneer een andere liefhebber hem wilt hebben dat is heel simpel ik heb wel een bedrag in hoofd en wellicht dat we op een lijn zitten ik verwacht wel dat ik zelf redelijk veel verlies draai ik kan niet gaan vragen wat het echt allemaal gekost heeft. Hij kan trouwens in 2 versies weggaan met of zonder opties en daar zit een behoorlijk prijsverschil in.
ik ga dan bij wijze van een paar maandjes rustig een brikkie rijden en rustig zoeken.
maar ik ga eerst zondag een 306 gti echt rijden, eerst zien wat het nu echt is mischien vind ik het wel helemaal niks en dan blijft de 106 gezien ik geen andere opties heb gezien die echt voor mij beter zijn.
Ondanks dat de auto te koop staat vandaag de wielen met nieuwe bandjes weer teruggeplaatst. Zolang ik zelf met de auto rijd moet hij gewoon in perfecte staat blijven plus dat het voor de verkoop ook gunstiger is.
volgende week ga ik de aandrijfas nog vervangen en tja dan hoef ik er eigenlijk niets meer aan de doen (de as is eigenlijk nog goed maar bij optrekken als je wegrijd geeft deze soms een knakje, kan geen kwaad maar het hoord ook niet.)
nadeel met dit weer is wel dat ik om de week de auto moet wassen ivm ik een hekel aan pekel heb en de velgen netjes wil houden.
volgende week ga ik de aandrijfas nog vervangen en tja dan hoef ik er eigenlijk niets meer aan de doen (de as is eigenlijk nog goed maar bij optrekken als je wegrijd geeft deze soms een knakje, kan geen kwaad maar het hoord ook niet.)
nadeel met dit weer is wel dat ik om de week de auto moet wassen ivm ik een hekel aan pekel heb en de velgen netjes wil houden.
Zoals de titel al aangeeft heb ik een bakje erbij, een tijdelijk auto voor als de 106 weg is.
1.1 first uit 93
Hij is knalrood met de bumpers in kleur orgineel dakraam e.d
4 bak en echt geen luxe verder. heeft net nieuwe banden dynamo en wat andere dingetjes, en nog 4 maanden apk.
was 50 euro maar de koppaking ligt er finaal uit en wellicht mischien zelfs een drijstanglager maar dat is zeer lastig te horen op deze manier (ding klinkt als een traktor en heeft op 1 cylinder geen compressie meer, water spuit er ook meteen weer uit als je er wat in doet).'
1.1 first uit 93
Hij is knalrood met de bumpers in kleur orgineel dakraam e.d
4 bak en echt geen luxe verder. heeft net nieuwe banden dynamo en wat andere dingetjes, en nog 4 maanden apk.
was 50 euro maar de koppaking ligt er finaal uit en wellicht mischien zelfs een drijstanglager maar dat is zeer lastig te horen op deze manier (ding klinkt als een traktor en heeft op 1 cylinder geen compressie meer, water spuit er ook meteen weer uit als je er wat in doet).'
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:12:08 PM, edited 1 time in total.
Feli, heb je wat te doen in de laatste week kerstvakantie
Neem je je nieuwe aanwinst mee naar de frikadellenmeeting?
Ik wist trouwens niet dat de type2 nog met een vierbak was geleverd.
Neem je je nieuwe aanwinst mee naar de frikadellenmeeting?
Ik wist trouwens niet dat de type2 nog met een vierbak was geleverd.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Glenn@nl wrote:Zozo, je hebt een leuke opvolger gekocht voor je 106.. ben je de snelheid zat?
Nee integendeel , dit is als tijdelijke auto tot de opvolger van de 106 er is en dat kan wel aardig wat maanden gaan duren.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 1:12:25 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gebeld is een gtcarb blok!, ik kan er vrij weinig mee dus ik heb gevraagt of hij het blok hier neer kan zetten, ik denk dat arne er b.v wel wat mee kan. Nu is een GT carb blok wat zeldzamer en alleen daarvoor zou ik hem al ophalen, maar ik liever dat iemand die er echt wat meer gaat doen hem neemt.
Edit: zie aangeboden topic
1.1 blok is ook niet meer te redden, 3e zuiger kan je gewoon heen en weer kantelen wat het tokkel/diesel geluid verklaarde. 1e en 2e cylinderbus zijn toast.
Overgens heb ik wat foto's gemaakt:
Cylinderbus van cylinder nr1 hier kan je duidelijk zien dat deze half vastgelopen is geweest:
Gaat dus iets meer tijd kosten dan gehoopt, maar de 106 is voorlopig ook nog niet verkocht wat aanzich niet zo erg is. Enige wat ik minder prettig vind is dat ik dubbel verzekering en wegenbelasting betaal voor 2 auto's.
Edit: zie aangeboden topic
1.1 blok is ook niet meer te redden, 3e zuiger kan je gewoon heen en weer kantelen wat het tokkel/diesel geluid verklaarde. 1e en 2e cylinderbus zijn toast.
Overgens heb ik wat foto's gemaakt:
Cylinderbus van cylinder nr1 hier kan je duidelijk zien dat deze half vastgelopen is geweest:
Gaat dus iets meer tijd kosten dan gehoopt, maar de 106 is voorlopig ook nog niet verkocht wat aanzich niet zo erg is. Enige wat ik minder prettig vind is dat ik dubbel verzekering en wegenbelasting betaal voor 2 auto's.
Last edited by Drake on SunJan06, 2008 9:21:51 PM, edited 3 times in total.