Sorry hoor Marc.... je begrijpt me verkeerd.
Ten eerste mijn excuses voor 1 ding, ik heb het uitlijnen niet op de factuur zien staan....
Ik heb geen commentaar op het totaalbedrag.
Ik heb commentaar, of liever een opmerking, op de opbouw van de rekening.
Want het is precies die opbouw waardoor er überhaupt mensen bij tenten als KwikFit en Profile komen...
Het LIJKT namelijk alsof de banden daar goedkoop zijn, dat zie je ook op jouw rekening doordat ze er een korting op laten zien, die onzin is want dat is gewoon de netto inkoopprijs plus ca. 5 euro.
En vervolgens berekenen ze 2,50 voor een ventiel van €1, balanceren ze voor een bedrag terwijl dat hooguit 3 minuten kost, berekenen ze het monteren van de band.... en kom je in totaal nog steeds aan, afhankelijk van de auto, een bedrag dat gelijk is aan de bruto adviesprijs van een band elders....
Alleen elders is de prijs vaak inclusief montage!
Kijk, het is heel simpel..., voor een garage zijn 3 dingen de krenten in de pap.... banden, uitlaten en beurtjes.. simpel.
En wat doen we dan, die 3 dingen gaan we laten doen door randmongolen (want iedereen kan banden, uitlaten en beurten doen..) omdat zij adverteren met goedkope banden, uitlaten en beurten.
Terwijl zij niet eens goedkoper zijn vaak, omdat ze gewoon het deel bijkomende kosten weglaten, of je uitlaat op z'n kop monteren (zoals bij mijn BX 19 GTi 16v bij Profile)...
En verder... keurige rekening...
q01z wrote:sorry, maar ik kan niet inzien als je het zo uitsplitst wat er zo duur is aan het vernieuwen van 4 banden. Monteurs moeten ook hun geld verdienen, die hebben het al moeilijk genoeg met de auto's die steeds minder echt onderhoud behoeven.
Dat is dus precies wat ik zeg....
en breng je auto dan naar een monteur... dus niet naar de Profile.
Daar komt niemand voor "onderhoud" trouwens, daar komt men voor goedkope spullen die dus nieteens zo goedkoop zijn.
Ennuh.... goede monteurs hebben het absoluut niet moeilijk hoor, die komen om in het werk.