mja ze hebben bij ons steeds meer achterafbetaalparkeergarages neer gezet.. Of terwijl kaartje halen, naar binnen rijden, door de stad lopen, terug naar de auto, parkeergeld betalen, naar de auto lopen, met de auto naar de uitgang rijden, het parkeerkaartje in de terminal stoppen en onder de hefboom doorrijden. En dan betaal je nooit teveel en het is evenduur per uur als een normale parkeerplaats
DLS wrote:En dan betaal je nooit teveel en het is evenduur per uur als een normale parkeerplaats
oh nee? moet jij eens kijken wat er gebeurt als je parkeerkaart gejat wordt
dat is een klein dingetje die je in je portomonee stopt als je niet bij de auto bent en ach ze hebben camera's dus ze kunnen nog best natrekken hoe lang je daar hebt gestaan. Komt best goed.. Tis Amsterdam niet als je daar je kaart kwijt bent, betaal je een dagtarief *iets van 52 euro*
Donderkar wrote:@ Henry, vlak buiten het centrum kan je overal gratis parkeren
eh ja, maar ik moest snel ff de stad in om een cadeautje te kopen. Toen ik op de terugweg daarvan terugkwam had ik nog geen bon, dus ik dacht "die twee minuten bij de fietsenwinkel (die bij de bios) kan ook nog wel. Staat er verdoeme één of andere muts een kwartier over een zogeheten moederfiets te zeuren.
Ik stond daar dus te denken "WTF is een moederfiets?????", een kwartier lang. Toen ik terugliep naar de auto reed het pliesiebusje net weg.
Aan de andere kant; sinds ik m'n rijbewijs heb (drie jaar) heb ik misschien twee of drie keer een paar cent in een parkeerautomaat gestopt. Dat is dus een euro of twee a drie in drie jaar. Die 48,80 heb ik dus allang bespaard
Twee oplossingen om mensen parkeergeld te laten betalen:
- normalere prijzen
- zet een parkeerautomaat neer op een plek waar je langsloopt, betalen en kenteken invoeren geldt als kaartje. Je hoeft dus NIET terug te lopen naar je auto om het kaartje achter de ruit te doen.
bovenstaande gaat uit van een parkeerplaats zonder slagbomen en dergelijke natuurlijk.....
DLS wrote:En dan betaal je nooit teveel en het is evenduur per uur als een normale parkeerplaats
oh nee? moet jij eens kijken wat er gebeurt als je parkeerkaart gejat wordt
dat is een klein dingetje die je in je portomonee stopt als je niet bij de auto bent en ach ze hebben camera's dus ze kunnen nog best natrekken hoe lang je daar hebt gestaan. Komt best goed.. Tis Amsterdam niet als je daar je kaart kwijt bent, betaal je een dagtarief *iets van 52 euro*
Volgens mij was het 45 euro voor een dagkaart.
Laatst had ik een feest van DHL ( de boot die wij hebben varen in de grachten bestaat 10 jaar )!'
Was er om 19;10 ging om 23.45 weg en was 17.50 euro kwijt !
Maar gelukkig in LIsse-City hoef je niet tebetalen!
Almere is ook niet leuk qua parkeren. 1.80 per uur op straat
Of hier in dronten waar je van die blauwe schijven moet hebben.. Ik heb natuurlijk altijd de auto bij waar de schijf niet in ligt. Errrug handig.
Keer gehad dat op zon blauw terrein mijn auto niet meer starten. Tja, daar sta je dan. kon wel met andere mee naar school maar mn auto kreeg ik niet weg hoor.
Ik stond in zeeland op vakantie in een dorpje met zo een blauwe zone..
Was ik mijn sleutel verloren :S.. En ik moest dus weg ivm blauwe zone.. lol. dat was echt kloten toen..
Volgens mij kost een wielklem 150, -- euro...
Maar ik heb de laatste weken weer genoeg auto zien wegslepen, of die parkeercontroleur(zeur) er voor loopt!