Zeer desperate!!! Help mij...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
lugia
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Zeer desperate!!! Help mij...

Post by lugia »

Hallo allemaal.

Ik ben helemaal radeloos en ik ben geen automonteur.

Ik heb pakweg 10 maanden geleden de motor kapot gereden van mijn AX 1.1 tge.

Deze motor heb ik eindelijk na 8 maanden vervangen (nooit geschorst of enige kostenbesparing gedaan)

Nou ligt het blok er eindelijk in, en na een testrit van pakweg 30 minuten waaronder de auto poetsen en uitzuigen en rit terug naar huis valt de auto constant uit.

Op een gegeven moment gaat deze niet meer aan... accu plat...
De auto naar 1 of andere beunhaas gebracht die mij startkabels geleend had en die zei dat ie mij de auto wel zou nakijken voor 50 euro (inclusief materiaal, dit zou dan de dynamo zijn, hij meende namelijk dat deze kapot was, wat mij natuurlijk logisch klinkt)

Echter na de auto 3 weken kwijt geweest te zijn krijg ik em terug en na mijn eerste 500 meter valt de auto direct weer uit tijdens het rijden.
DUS probleem is gebleven.

De beunhaas had kabels die verschroeid waren in de kabelboom vernieuwd en de dynamo verandert. Echter dit heeft het probleem niet opgelost.

Nou kom ik erachter dat de koelvloeistof ook steeds leegloopt (denk ik) en de auto wordt zeg maar in de auto niet warm (interieurverwarming).

Ik ben op het moment dat ik daar achter kwam (10 minuten geleden) gaan zoeken op dit forum naar thermostaat problemen. Want wellicht komt er helemaal geen water in het blok.

Ik zag dat ik moest kijken of groene en blauwe sensor nog werkt.

Ik ga kijken en ze zitten op hun plek maar ik kom er niet bij en ik wil geen andere dingen losschroeven om er wel bij te komen.

Nou wil ik de auto starten (wat normaal wel kan als die afgekoeld is) en nu start ie niet meer en maakt ie rare squeek geluiden.......

Ik heb inmiddels iets van 500 euro uitgegeven om alles aan het werken te krijgen. maar het heeft allemaal niks geholpen :'(

WIL IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN OM EINDELIJK VAN DE PROBLEMEN AF TE KOMEN.... DUS IS ER IEMAND BEREID OM ER NAAR TE KIJKEN OF IETS DERGELIJKS.

Ik woon in HEERLEN (zuid-limburg) en heb de beschikking over een autoambulance.

:( :( :( :( :( :( :(

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Zeer desperate!!! Help mij...

Post by Glenn@nl »

lugia wrote:Hallo allemaal.
en rit terug naar huis valt de auto constant uit.
Hoe valt ie uit? eerst stotteren, verlichting dimt langzaam? anders, namelijk...?
Op een gegeven moment gaat deze niet meer aan... accu plat...
De auto naar 1 of andere beunhaas gebracht die mij startkabels geleend had en die zei dat ie mij de auto wel zou nakijken voor 50 euro (inclusief materiaal, dit zou dan de dynamo zijn, hij meende namelijk dat deze kapot was, wat mij natuurlijk logisch klinkt)
een of andere beunhaas.. dat klinkt al niet best...
Echter na de auto 3 weken kwijt geweest te zijn krijg ik em terug en na mijn eerste 500 meter valt de auto direct weer uit tijdens het rijden.
DUS probleem is gebleven.
wederom de vraag.. hoe valt ie uit?
De beunhaas had kabels die verschroeid waren in de kabelboom vernieuwd en de dynamo verandert. Echter dit heeft het probleem niet opgelost.
Uhh verschroeide kabels.. dat lijkt erop dat er iets (elektrisch) niet goed is aangesloten.. heb je t blok zelf omgehangen??
Nou kom ik erachter dat de koelvloeistof ook steeds leegloopt (denk ik) en de auto wordt zeg maar in de auto niet warm (interieurverwarming).

alle slangklemmen al nagekeken op afdichting? Koelvloeistof circuit ontlucht?
Ik ben op het moment dat ik daar achter kwam (10 minuten geleden) gaan zoeken op dit forum naar thermostaat problemen. Want wellicht komt er helemaal geen water in het blok.

Ik ga kijken en ze zitten op hun plek maar ik kom er niet bij en ik wil geen andere dingen losschroeven om er wel bij te komen.
Als het goed is hoef je alleen het eerste deel van de luchtinlaat te verwijderen om hierbij te komen hoor....
Nou wil ik de auto starten (wat normaal wel kan als die afgekoeld is) en nu start ie niet meer en maakt ie rare squeek geluiden.......
squeek geluiden? hoe klinkt dat.. als startmotor die rond draaid maar de motor niet aan de praat krijgt? (bijvoorbeeld door lege accu?)
Ik heb inmiddels iets van 500 euro uitgegeven om alles aan het werken te krijgen. maar het heeft allemaal niks geholpen :'(

WIL IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN OM EINDELIJK VAN DE PROBLEMEN AF TE KOMEN.... DUS IS ER IEMAND BEREID OM ER NAAR TE KIJKEN OF IETS DERGELIJKS.

Ik woon in HEERLEN (zuid-limburg) en heb de beschikking over een autoambulance.
[/quote]

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Woutervanderlaan »

Is het niet een oplossing je auto naar een erkende Citroën-garage te brengen (en aan een goede, ook qua prijsmatig, kan je hier wel verteld worden voor jou in de buurt...)

Dat kost misschien nog wat extra geld maar doorrommelen maar het waarschijnlijk erger.. Zo te horen zijn er meer problemen...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Even een gedachtengang van mij: als 'ie spontaan uitvalt tijdens rijden; je aangeeft dat er nauwelijks tot geen koelvloeistof door 't blok loopt; 't ding nu niet meer aanslaat een "squeek"-geluiden maakt als je m'n start...
...dan denk ik dat je blok dood is. Oververhit geraakt en nu einde verhaal.

Nou wil het geval dat je een 1.1 injectie motor hebt.
Laat ik nou net precies zo'n blok in de schuur hebben staan (uit een Volcane)!
(Staat wel 178431 km op, maar liep altijd perfect! En lekker zuinig met 1:17!)
Blok is compleet met (Magnetti Marelli) ECU en motorkabelboom.
(Versnellingsbak zit er ook nog aan, maar die kan er n'tuurlijk ook ff vanaf gehaald worden).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Zeer desperate!!! Help mij...

Post by grietje »

lugia wrote:Nou kom ik erachter dat de koelvloeistof ook steeds leegloopt (denk ik) en de auto wordt zeg maar in de auto niet warm (interieurverwarming).

Nou wil ik ook niet onterecht onrust stoken maar,

als je kachelhuis niet warm word; en je koelwater verdwijnt; (staat het niet onder de auto?) zegt helaas niet veel goeds.
Is er bij blokwissel wel goed ontlucht?

Als er een luchtbel bij je thermostaathuis heeft gezeten kan ie in 30 minuten best oververhit raken. Maar het niet starten zou daar niet mee verklaar zijn, of hij sloeg telkens af omdat ie aan het vastlopen was en zit nu echt vast maar ik kan me het bijna niet voorstellen. Dat had je wel moeten merken....

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Je zou ook eens contact kunnen opnemen met Popmart (ook lid van deze club) hij woont ook in Heerlen (zijn ouders) en misschien kan hij eens kijken of hij iets ziet?
Geen idee of hij er echt verstand van heeft.. maar 2 zien meer dan 1 natuurlijk.

Ikzelf woon ook in Heerlen maar zoveel verstand van auto's heb ik helaas niet :( in ieder geval niet wat bij jou mis is..

Veel succes, ben benieuwd..
A to the X

Post Reply