Bas aka Bas_S (AX GTI '93) Beste auto OOIT!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

waarom zijn de klepsteel geleiders blijven zitten bij het flowen ? lijkt meer alsof de kanalen alleen goed schoon gemaakt zijn ?

Ik doe regelmatig cilinderkoppen flowen en altijd halen wij de klepsteel geleiders volledig weg in het kanaal.

En ja dat gaat gewoon goed ;).
Image

My Cars <98>.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Bij een standaard kop zit een bochtje naar links/rechts, die is eruit gehaalt.

Toppertje, zo'n raceland spruitstuk :(
Image
Past niet helemaal... Hangt over/op het onderblok

Image
Hitteschild gaat er never nooit oppassen, die pootjes maar even verbogen met een waterpomptang..

Image
Eeeeh.. ja.. moet 'ie niet vast aan de versnellingsbak?

Image
Het ziet er zo allemaal leuk uit, maar die pasvorm is echt heel slecht en ook niet verbeterd de laatste 2 jaar :evil: .
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

het meest rotte is dat een standaard tussenpijp weleens kan gaan aanlopen op de stabi stang met hard optrekken doordat ie niet vastzit bij de bak.
Daarom heb ik ook een kat-vervanger van devil met een aangepast pijp.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bas_S wrote:Bij een standaard kop zit een bochtje naar links/rechts, die is eruit gehaalt.

Toppertje, zo'n raceland spruitstuk :(
-knipknip-

Het ziet er zo allemaal leuk uit, maar die pasvorm is echt heel slecht en ook niet verbeterd de laatste 2 jaar :evil: .
Dat zuigt echt zwaar, kun je het nog aanpassen zodat het wel mooi past??? Wat een k*trommel van Raceland.....

Ow, wacht even. Heb zelf ook nog zo'n ding op de plank liggen voor de Sport :? Iets positiefs dan maar? Het glimt wel mooi.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ja bas, dat had ik je kunnen vertellen :P

idd die dingen wegbuigen anders kan je tapend er niet langs

Doe 8ste tapend kreeg je never de nooit niet van je leven vast, en een moer erin draaien is tja, een uitdaging ;)

Ik heb die ook nog steeds niet vast. Je zou wel een heel kort tapendje kunnen nemen maar dan kan je moer er ook maar een klein stukje op; echt veel kan het dan ook niet hebben.

V bak krijg je wel vast, moet je alleen eigenlijk ff op een brug doen en dan breekijzer tussen zetten en dan gauw vastschroeven, dat kan wel! Laatst hebben wij het ook op de grond gedaan, marc tegen spagetti duwen en ik vast schroeven.

Maar, zelfs al heb je die vast, dan gaat alsnog je midden pijp aan lopen op je stabi (maar jij hebt een GTI, die heeft andere stabi he.....) Ik heb mijn stabi 'verlaagd' door er stukjes alu tussen de bevestiging te doen.
Maar jij hebt andere, weet niet hoe het daar is

Je gaat ook nog lachen als ie langs je radiator moet ;)
Spagetti kan eigen niet langs zolang je radiator erin zit, maar radiator kan er niet in met die spagetti..... en dan dat schroefje van je fan/hitteschild terug draaien.. Erg leuk!

Verder voel je dat uitlaatspruitstuk wel degelijk erg goed! Sneller zal ik niet zeggen, maar feller zeker

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Ik had er al een hoor :lol:
Image

Die vorige paste gewoon langs m'n radiator als ik de fan eraf haalde.

Voor die linker had ik toen gewoon een stukje van het tapeind afgezaagt en een smaller moertje gebruikt.

Vorige keer had ik 'm aan m'n versnellingsbak gemaakt met een extra steuntje.
Image
Krik eronder, steun erop schroeven, pijp hangt weer op een redelijke hoogte.

Ik had gehoopt dat een nieuwe beter zou passen, nou niet dus... :evil:
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bas_S wrote:Ik had gehoopt dat een nieuwe beter zou passen, nou niet dus... :evil:
hahah nou, volgens mij hebben ze dan die laatste bocht groter gemaakt, want bij mij kon het echt niet hoor (ook niet als ik de fan eraf haalde!) hij heeft mn radiator beschadigt :P gelukkig niet lek.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

-Henry- wrote:
Bas_S wrote:Bij een standaard kop zit een bochtje naar links/rechts, die is eruit gehaalt.

Toppertje, zo'n raceland spruitstuk :(
-knipknip-

Het ziet er zo allemaal leuk uit, maar die pasvorm is echt heel slecht en ook niet verbeterd de laatste 2 jaar :evil: .
Dat zuigt echt zwaar, kun je het nog aanpassen zodat het wel mooi past??? Wat een k*trommel van Raceland.....

Ow, wacht even. Heb zelf ook nog zo'n ding op de plank liggen voor de Sport :? Iets positiefs dan maar? Het glimt wel mooi.
zal ik dan maar niet gaan vertellen hoe die er na ander half jaar a 2 jaar rijden eruit ziet :oops: :evil:

aanpassen is niet zo heel veel werk.. als je eens na gaat wat een supersprint spruitstukje kost bijvoorbeeld
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

grietje wrote: Doe 8ste tapend kreeg je never de nooit niet van je leven vast, en een moer erin draaien is tja, een uitdaging ;)
daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. Even tactisch kijken wanneer je het verlengbusje plaatst. (of bedoel je die helemaal rechtsonder niet)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:
grietje wrote: Doe 8ste tapend kreeg je never de nooit niet van je leven vast, en een moer erin draaien is tja, een uitdaging ;)
daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. Even tactisch kijken wanneer je het verlengbusje plaatst. (of bedoel je die helemaal rechtsonder niet)
ik snap jou iig niet :P

Nee links onder, of teminste, linksonder als je ervoor staat...
Hij kan wel vast, maar dan moet je spagetti weer afhalen, tapend op de mm goed afzagen, en terwijl je het spruitstuk eropschuift direct een smal moertje erop draaien, want als de spagetti op zijn plaats zit heb je geen ruimte meer om het moert op het tapeind te krijge......

Of een boutje pakken en dit er al indraaien, en terwijl je indraait spagettie op zijn plek manouvreren....

Maar dan moest ie er af en daaar had ik geen zin in :P

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik bedoel hetzelfde plekje. Zo heb ik het ongeveer gedaan, eerst spaghetti half erop, toen dat verlengmoertje half vast, spaghetti helemaal erop en verlengmoertje vastdraaien.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zeg euhm.....
Dat het spruitstuk aan de onderkant van de kop uitsteekt zou niet kunnen komen doordat de kop nogal gevlakt is? ;)

Wel lekker bezig Bas :D
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

TwoTone wrote:Zeg euhm.....
Dat het spruitstuk aan de onderkant van de kop uitsteekt zou niet kunnen komen doordat de kop nogal gevlakt is? ;)
zou het ;)
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:Ik bedoel hetzelfde plekje. Zo heb ik het ongeveer gedaan, eerst spaghetti half erop, toen dat verlengmoertje half vast, spaghetti helemaal erop en verlengmoertje vastdraaien.
hihi okay, dan snap ik je wel ;)

Mijne is gasdicht zonder dat moertje en dus ik dacht, ach ;) tapeind is er ook een die er absoluut neit uit wil natuurlijk... dus die zou dan afgezaagd moeten worden..

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Iemand zin om een blokje in een GTI te hangen dit weekend? :wink:
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

vandaag of morgen?

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Bas_S wrote:Iemand zin om een blokje in een GTI te hangen dit weekend? :wink:
Zin wel, tijd niet.......................
eerst maar s een GT aan de praat krijgen hier
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Vandaag :)
Altijd meer PK's dan jou!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Gister :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Tja, raceland pijp is kl*te, feit is wel met de bakbeugel wel op de bak van ee type 1 ax past ;-)
Freude am Fahren.

Post Reply