Ricardo (niet meer AX GT Injection, nu ZX en C5!)
Moderator: webmasters
Even weer een update over mijn AX-je.
Het olieverbruik is nog niet echt minder geworden, het waterverbruik daarentegen lijkt nu wel goed te gaan, na een potje antileak.
Inmiddels heb ik een ander motorblokje gekocht, uit een ZX 1.4i met DIS-ontsteking.
De cylinderkop van dit blok heb ik eraf gehaald en wil ik na laten kijken door een revisiebedrijf hier in Den Helder en eventueel laten reviseren (afhankelijk van de kosten). Hierna wil ik de "oude" ontsteking (die met de verdelerkap dus) overzetten op de gereviseerde kop en deze kop dan monteren (uiteraard met nieuwe koppakking, distributieriem en spanrol). Dat is dan gelijk een mooi moment om de vloeistoffen te verversen.
De uitlaat zal er dan ook aan moeten geloven. Die is vanaf het spruitstuk (wat overigens lek is) helemaal doorgelast tot en met de einddemper. Die krijg ik er nooit meer heel af natuurlijk. Bij die nieuwe kop heb ik ook een spruitstuk gekregen en van Ivar (Browny) kan ik de voorpijp en katvervanger overnemen. Heb nu een oproep staan bij gevraagd voor een einddemper.
Als ik dan de auto toch op de krik heb staan, zet ik gelijk de stabi-stang eronder en probeer ik de achterkant weer een paar cm op te hogen (met kinderen achterin raken mijn wielen me iets te vaak de wielkasten...).
En last but not least moet ik nog aan een paar nieuwe bandjes... 4 om precies te zijn... De voorbanden zijn akelig droog en de achterbanden hebben flinke butsen in de wangen. Ik acht ze niet veilig meer, hoewel ze wel door de APK zijn gekomen...
Misschien, als ik tegen die tijd een paar tijdelijke velgen en bandjes kan lenen ergens, laat ik mijn huidige velgen voor er nieuwe banden opgaan, nog even stralen en spuiten (of poedercoaten, ben ik nog niet helemaal uit). Dan zien die er ook weer tip top uit.
Kortom.... nog een heleboel te doen de komende tijd, maar nog steeds rijdende met de olieboot! (Hé, das wel een leuke bijnaam voor mijn karretje... Oliebootje!)
Tot zover! Wordt vervolgd!
Grtz,
Ricardo
Het olieverbruik is nog niet echt minder geworden, het waterverbruik daarentegen lijkt nu wel goed te gaan, na een potje antileak.
Inmiddels heb ik een ander motorblokje gekocht, uit een ZX 1.4i met DIS-ontsteking.
De cylinderkop van dit blok heb ik eraf gehaald en wil ik na laten kijken door een revisiebedrijf hier in Den Helder en eventueel laten reviseren (afhankelijk van de kosten). Hierna wil ik de "oude" ontsteking (die met de verdelerkap dus) overzetten op de gereviseerde kop en deze kop dan monteren (uiteraard met nieuwe koppakking, distributieriem en spanrol). Dat is dan gelijk een mooi moment om de vloeistoffen te verversen.
De uitlaat zal er dan ook aan moeten geloven. Die is vanaf het spruitstuk (wat overigens lek is) helemaal doorgelast tot en met de einddemper. Die krijg ik er nooit meer heel af natuurlijk. Bij die nieuwe kop heb ik ook een spruitstuk gekregen en van Ivar (Browny) kan ik de voorpijp en katvervanger overnemen. Heb nu een oproep staan bij gevraagd voor een einddemper.
Als ik dan de auto toch op de krik heb staan, zet ik gelijk de stabi-stang eronder en probeer ik de achterkant weer een paar cm op te hogen (met kinderen achterin raken mijn wielen me iets te vaak de wielkasten...).
En last but not least moet ik nog aan een paar nieuwe bandjes... 4 om precies te zijn... De voorbanden zijn akelig droog en de achterbanden hebben flinke butsen in de wangen. Ik acht ze niet veilig meer, hoewel ze wel door de APK zijn gekomen...
Misschien, als ik tegen die tijd een paar tijdelijke velgen en bandjes kan lenen ergens, laat ik mijn huidige velgen voor er nieuwe banden opgaan, nog even stralen en spuiten (of poedercoaten, ben ik nog niet helemaal uit). Dan zien die er ook weer tip top uit.
Kortom.... nog een heleboel te doen de komende tijd, maar nog steeds rijdende met de olieboot! (Hé, das wel een leuke bijnaam voor mijn karretje... Oliebootje!)
Tot zover! Wordt vervolgd!
Grtz,
Ricardo
Last edited by Ricardo on MonNov05, 2007 2:31:09 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het maakt me verder niet uit hoe het eruit ziet hoor. Als de AX maar 4 ronde wielen met wat rubber eromheen heeft als ik mijn velgen wil gaan stralen (vierkante wielen zijn wat minder comfortabel ). Ze komen er toch maar hooguit een paar weken onder te zitten (ben met stralen en spuiten afhankelijk van anderen dus).
Maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe, eerst de motor maar eens onder handen nemen, dan het optische.
Voor nu maar even geen lange afstanden doen met deze banden.
Maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe, eerst de motor maar eens onder handen nemen, dan het optische.
Voor nu maar even geen lange afstanden doen met deze banden.
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
zuinig op zijn
Wees er maar zuinig op je Hockenheim velgen !Ricardo wrote:Het aantal gaatjes komt wel overeen hoor! Dat maakt mijn velgen geloof ik ook vrij uniek, 3 gaats Hockenheim velgen zie je weinig volgens mij.DLS wrote:mja maar ik vermoed dat het betrekking heeft op 4 gaats velgen.. standaard is 3 gaats word wat lastig dan
GR Mr Dean
Saxo style is sexy style....
Re: zuinig op zijn
Dat ben ik ook wel! Vind het alleen jammer dat er al zoveel beschadigingen opzitten. Daarom wil ik ze sowieso even laten stralen (dat kan gelukkig bij mijn vader op zijn werk) en daarna breng ik ze naar een spuiter / plaatwerker bij de citroëndealer (ook een bekende van me) om te kijken of hij er nog weer wat moois van kan maken.mr dean wrote: Wees er maar zuinig op je Hockenheim velgen !
GR Mr Dean
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
nu word er best vaak een vergissing gemaakt tussen een GTi en een GT injectie......Mastenhose wrote:Volgens mij heb ik hier op ´t forum ooit eens gelezen dat 13" staal niet om de remklauwen van een GTi past?
Wil me overigens nergens mee bemoeien, maar doe 't stiekum toch ff!
GTi of GTI is 4 gaats, met heel ander onderstel; daar passen zoiezo geen 3 gats op..
GT injectie is volgens mij meestal geleverd met een 247 mm remschijf, dan kan het wel
maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet
Volgens mij net andersom, de GTcarb is standaard geleverd met 238 mm schijven (zeg maar: zonder remmen).grietje wrote:maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet
Wat in de type1 GT inj overgecompenseerd is met 258 mm remmen waardoor 13" velgen niet meer pastten.
De GTcarb was ook uitgerust met 13" GT velgen, die zijn coool.
Last edited by Rio97 on ThuNov08, 2007 11:09:10 PM, edited 1 time in total.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
ik geloof je meteen rio!!! ik weet ook nog steeds niet wat mijn TGS heeft en in theorie zou die hetzelfde moeten hebben als een GTinjectie type1; hij heeft wel fabrieks af 14 inch staal...Rio97 wrote:Volgens mij net andersom, de GTcarb is standaard geleverd met 238 mm schijven (zeg maar: zonder remmen).grietje wrote:maaaar, het zou ook kunnen zijn dat alle type 1 gts geleverd zijn met 258 mm schijven, dan kan het niet...
Maar ik dacht dat alleen de carburateur die 258 mm had, en het is Citroën, dus meten is weten wat regels volgen ze niet
Wat in de type1 GT inj overgecompenseerd is met 258 mm remmen waardoor 13" velgen niet meer pastten.
De GTcarb was ook uitgerust met 13" GT velgen, die zijn coool.
Binnenkort gaat het dan eindelijk gebeuren...
Moest gisteren weer 1,5 liter (!!) olie erbij gieten, en de radiateur stond ook alweer bijna droog dus... Kan er niet te lang meer mee wachten.
Volgende week maar het e.e.a. bestellen. Mijn boodschappenlijstje ziet er dan waarschijnlijk als volgt uit:
- koppakking set
- distributieriem
- spanrol
- kopbouten
- gaskabel (huidige binnenkabel is te lang tov de buitenkabel, krijg hem niet strak genoeg)
- voelermaatjes (om de kleppen te stellen, had ik nog niet...)
- nokkenaskeerring en krukaskeerring
- klepje in de rembekrachtiger voor de vacuüm, daar waar die slang aan zit (hoe heet zo'n ding eigenlijk???)
Verder binnenkort even een rondje Nederland plannen om bij Browny en Kevin.broke wat uitlaatdelen te verzamelen en dan gaat hij de 17e de schuur in en begint de operatie (hoop dat de patient het gaat overleven ).
Hierna worden er 4 nieuwe banden besteld (met regenachtig weer glij ik nu over de weg), gaat de achterkant wat omhoog (als de torsieas mee wil werken) en komt eindelijk die stabistang eronder. Dan de achterbumper nog even fatsoenlijk vastzetten (is kapot gegaan door die aanrijding van een paar weken geleden), koplampen opnieuw afstellen en dan ben ik er voorlopig wel weer even klaar mee denk ik .
Mettertijd nog maar eens een ander voorraam laten zetten. Volgens mij is hij dan technisch en voor de APK weer in orde (hoewel de APK-datum nog wel een eindje weg is). Wish me luck!!!
Grtz,
Ricardo
Moest gisteren weer 1,5 liter (!!) olie erbij gieten, en de radiateur stond ook alweer bijna droog dus... Kan er niet te lang meer mee wachten.
Volgende week maar het e.e.a. bestellen. Mijn boodschappenlijstje ziet er dan waarschijnlijk als volgt uit:
- koppakking set
- distributieriem
- spanrol
- kopbouten
- gaskabel (huidige binnenkabel is te lang tov de buitenkabel, krijg hem niet strak genoeg)
- voelermaatjes (om de kleppen te stellen, had ik nog niet...)
- nokkenaskeerring en krukaskeerring
- klepje in de rembekrachtiger voor de vacuüm, daar waar die slang aan zit (hoe heet zo'n ding eigenlijk???)
Verder binnenkort even een rondje Nederland plannen om bij Browny en Kevin.broke wat uitlaatdelen te verzamelen en dan gaat hij de 17e de schuur in en begint de operatie (hoop dat de patient het gaat overleven ).
Hierna worden er 4 nieuwe banden besteld (met regenachtig weer glij ik nu over de weg), gaat de achterkant wat omhoog (als de torsieas mee wil werken) en komt eindelijk die stabistang eronder. Dan de achterbumper nog even fatsoenlijk vastzetten (is kapot gegaan door die aanrijding van een paar weken geleden), koplampen opnieuw afstellen en dan ben ik er voorlopig wel weer even klaar mee denk ik .
Mettertijd nog maar eens een ander voorraam laten zetten. Volgens mij is hij dan technisch en voor de APK weer in orde (hoewel de APK-datum nog wel een eindje weg is). Wish me luck!!!
Grtz,
Ricardo
ben benieuwd!!!
alvast succes maar gaat vast helemaal lukken!
alvast succes maar gaat vast helemaal lukken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).