benzinemeter danst.
Moderator: webmasters
benzinemeter danst.
heb niet zoveel vertrouwen meer in mijn benzmtr.
als ik een bocht neem gaat hij van reserv naar een kwart
en als hij in reserv staat en het lampje brandt gaat het lampje met gemak weer uit en gaat 20 min later weer aan bijvoorbeeld
wat kan dat zijn zit dat in de tellerbak of in de tank ?
bvd
als ik een bocht neem gaat hij van reserv naar een kwart
en als hij in reserv staat en het lampje brandt gaat het lampje met gemak weer uit en gaat 20 min later weer aan bijvoorbeeld
wat kan dat zijn zit dat in de tellerbak of in de tank ?
bvd
AX GTI best ever !!!
Re: benzinemeter danst.
Das een teken dat het tijd wordt om te gaan tankenflexie wrote:heb niet zoveel vertrouwen meer in mijn benzmtr.
als ik een bocht neem gaat hij van reserv naar een kwart
en als hij in reserv staat en het lampje brandt gaat het lampje met gemak weer uit en gaat 20 min later weer aan bijvoorbeeld
wat kan dat zijn zit dat in de tellerbak of in de tank ?
bvd
Meer te drinken geven, heeft ie daar niet zoveel last van
Je nivo word gemeten met een vlotter in je tank, als jij de bocht doorgaat gaat alles naar 1 kant en zal de vlotter dus omhoog of omlaag gaan, (weet zo even niet of die nou links of rechts in de tank zit)
Zelfde geld voor gas geven. Als jij hem flink trapt zuigt de pomp alles naar 1 kant en zal de vlotter dus ook zakken, totdat je gas weer loslaat, benzine weer verspreid en tada, vlotter weer omhoog
Je nivo word gemeten met een vlotter in je tank, als jij de bocht doorgaat gaat alles naar 1 kant en zal de vlotter dus omhoog of omlaag gaan, (weet zo even niet of die nou links of rechts in de tank zit)
Zelfde geld voor gas geven. Als jij hem flink trapt zuigt de pomp alles naar 1 kant en zal de vlotter dus ook zakken, totdat je gas weer loslaat, benzine weer verspreid en tada, vlotter weer omhoog
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
- Location: noord groningen
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 40
- Joined: SunOct07, 2007 6:26:07 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Bij de eerste knipper van het lampje zit er nog ongeveer 10liter in je tank. Je kan makkelijk doorrijden totdat ie permanent aan blijft.
Tis mij eigenlijk nooit echt opgevallen dat die meter zo schommelt. Ligt er denk ook aan welke tellerbak je hebt.
De meeste hebben de benzine meter rechts met een type2. Ik heb hem midden boven tussen toerenteller en kmteller.
Tis mij eigenlijk nooit echt opgevallen dat die meter zo schommelt. Ligt er denk ook aan welke tellerbak je hebt.
De meeste hebben de benzine meter rechts met een type2. Ik heb hem midden boven tussen toerenteller en kmteller.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
In de originele tellerbak van m'n dieseltje zit de brandstofniveaumeter ook in 't midden. Heb enige tijd geleden de tellerbak vervangen door die van m'n (vorige) Volcane, die de meter rechts heeft zitten.Mark wrote:Bij de eerste knipper van het lampje zit er nog ongeveer 10liter in je tank. Je kan makkelijk doorrijden totdat ie permanent aan blijft.
Tis mij eigenlijk nooit echt opgevallen dat die meter zo schommelt. Ligt er denk ook aan welke tellerbak je hebt.
De meeste hebben de benzine meter rechts met een type2. Ik heb hem midden boven tussen toerenteller en kmteller.
De wijzer schommelt nu extreem veel minder!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hou je er dan wel rekening mee dat dat spul een beperkte houdbaarheid heeft (ivm. geen lood meer).
En als 'ie begint te stotteren, kun je nog max. 2 km. rijden!
(Hoe ik dat weet? Nou, laten we 't maar op ervaring houden... )
En als 'ie begint te stotteren, kun je nog max. 2 km. rijden!
(Hoe ik dat weet? Nou, laten we 't maar op ervaring houden... )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Pas mijn volvo volgegooid met 4 jaar oude benzine. 20 liter uit mijn 106.
Niks gemerkt over houdbaarheid.
Niks gemerkt over houdbaarheid.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
waarom zou lood de houdbaarheid van benzine verhogen?MNM(tm) wrote:Hou je er dan wel rekening mee dat dat spul een beperkte houdbaarheid heeft (ivm. geen lood meer).
En als 'ie begint te stotteren, kun je nog max. 2 km. rijden!
(Hoe ik dat weet? Nou, laten we 't maar op ervaring houden... )
Ik weet wel dat er geen zuurstof bij mag komen, omdat benzine uit aardolie gemaakt wordt en dat is een plantaardig product en dan gaat het op den duur gewoon rotten....