Contactslot Kapot?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Contactslot Kapot?
Hey,
Ik duwde net mijn auto uit het parkeervak, het stuur sloot in een stuurslot, en nu krijg ik mijn sleutel niet ver genoeg meer in het contact.
Dit betekend dus dat ik m niet meer kan starten, maar betekend dit dat mijn contactslot gewoon afgeschreven is of?
Ik heb de Citroën garage gebeld, en gevraagd hoe duur dit 'grapje' zou kosten, en dat kwam uit op ongeveer 200 euro met inbouwen e.d. van het inbouwen van een nieuw contactslot.
Weet iemand dit probleem op te lossen of ben ik gewoon de genaait?
ik heb mijn AX pas net en dit is natuurlijk wel echt balen.
Alvast bedankt
Ik duwde net mijn auto uit het parkeervak, het stuur sloot in een stuurslot, en nu krijg ik mijn sleutel niet ver genoeg meer in het contact.
Dit betekend dus dat ik m niet meer kan starten, maar betekend dit dat mijn contactslot gewoon afgeschreven is of?
Ik heb de Citroën garage gebeld, en gevraagd hoe duur dit 'grapje' zou kosten, en dat kwam uit op ongeveer 200 euro met inbouwen e.d. van het inbouwen van een nieuw contactslot.
Weet iemand dit probleem op te lossen of ben ik gewoon de genaait?
ik heb mijn AX pas net en dit is natuurlijk wel echt balen.
Alvast bedankt
CitrAX injection 1.1 1990
Als je de sleutel er niet ver genoeg meer in kunt krijgen, is het per definitie einde contactslot.
€200,- is echt belachelijk! Ga gewoon naar 'n autosloperij en trek een contactslot (uiteraard mèt sleutel) uit een AX of een BX. Gegarandeerd veel goedkoper!
(Heb je trouwens een type 1 of type 2 AX?)
€200,- is echt belachelijk! Ga gewoon naar 'n autosloperij en trek een contactslot (uiteraard mèt sleutel) uit een AX of een BX. Gegarandeerd veel goedkoper!
(Heb je trouwens een type 1 of type 2 AX?)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zie ook dit topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15136
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15136
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
ik zou het eigenlijk niet weten, kijk mijn wie=wie, kun je het evt. zien?MNM(tm) wrote: (Heb je trouwens een type 1 of type 2 AX?)
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15222
CitrAX injection 1.1 1990
1990 Marco
Let op, dat is type1, vervangen door een contactslot uit een andere AX met een vierkant dashboard (type1)
[mopperende bestuursmodus]
Houden we het wel centraal en niet op meerdere plaatsen op het forum dezelfde vraag stellen?
[/mopperende bestuursmodus]
Binnenkort maar 's een mooie faq op het forum zetten.
Let op, dat is type1, vervangen door een contactslot uit een andere AX met een vierkant dashboard (type1)
[mopperende bestuursmodus]
Houden we het wel centraal en niet op meerdere plaatsen op het forum dezelfde vraag stellen?
[/mopperende bestuursmodus]
Binnenkort maar 's een mooie faq op het forum zetten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Da's een 5-deurs type 1.
Je zult dan dus op zoek moeten naar een contactslot voor een type 1, dus met TWEE stekkers.
(Simpelste manier om een type 1 te herkennen: 't sleepoogje steekt aan de achterkant in 't midden door de achterbumper. Bij een type 2 is de achterbumper rechter en zit er een kapje over het sleepoog).
Je zult dan dus op zoek moeten naar een contactslot voor een type 1, dus met TWEE stekkers.
(Simpelste manier om een type 1 te herkennen: 't sleepoogje steekt aan de achterkant in 't midden door de achterbumper. Bij een type 2 is de achterbumper rechter en zit er een kapje over het sleepoog).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
wat adcht je van het rechthoekige dashboardMNM(tm) wrote:Da's een 5-deurs type 1.
Je zult dan dus op zoek moeten naar een contactslot voor een type 1, dus met TWEE stekkers.
(Simpelste manier om een type 1 te herkennen: 't sleepoogje steekt aan de achterkant in 't midden door de achterbumper. Bij een type 2 is de achterbumper rechter en zit er een kapje over het sleepoog).
Lijkt me als je een contactslot gaat zoeken toch het eerste wat je ziet
Overigens hoeft ie niet overleden te zijn, als ie op stuurslot is gevallen wil die ook moeilijk, ff wrikken en dan kan je iig je contact slot er normaal uithalen zonder slopen.
Ik hou me niet bezig met jaartallen. Ik kijk liever naar uiterlijke kenmerken.Rio97 wrote:1990 Marco
Let op, dat is type1, vervangen door een contactslot uit een andere AX met een vierkant dashboard (type1)
[mopperende bestuursmodus]
Houden we het wel centraal en niet op meerdere plaatsen op het forum dezelfde vraag stellen?
[/mopperende bestuursmodus]
Binnenkort maar 's een mooie faq op het forum zetten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Oke het is dus een Type 1, thx dat wist ik nog niet.
Maar ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid in, heb allemaal zitten wrikken enzo, en denk dat ik het alleen maar erger heb gemaakt...
Het is dus nu tijd om te zoeken naar een ander contactslot helaas
ik zal morgen nog wel ff proberen maar ik vrees het ergste.
in ieder geval thx voor de reacties!!!
Maar ik krijg de sleutel er met geen mogelijkheid in, heb allemaal zitten wrikken enzo, en denk dat ik het alleen maar erger heb gemaakt...
Het is dus nu tijd om te zoeken naar een ander contactslot helaas
ik zal morgen nog wel ff proberen maar ik vrees het ergste.
in ieder geval thx voor de reacties!!!
CitrAX injection 1.1 1990
[faqmanmodus]Rio97 wrote:Binnenkort maar 's een mooie faq op het forum zetten.
Tadaaa! (ik zou hier een link inplakken maar m'n internet schiet niet op en ik wil wegmisbruikers kijken dus klikkie zelf maar door naar de faq )
[/faqmanmodus]
Als je nog aanvullingen hebt weet je de weg
Kijk uit, een Cactussssss