HELP! Contactslot ..kapot?

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

HELP! Contactslot ..kapot?

Post by olafsonnn »

hallo,

Ik heb sinds 3 weken ongeveer mijn AX, en tot nu toe werkte alles prima voordat het volgende gebeurde:

Ik duwde net mijn auto uit het parkeervak, het stuur sloot in een stuurslot, en nu krijg ik mijn sleutel niet ver genoeg meer in het contact.

Dit betekend dus dat ik m niet meer kan starten, maar betekend dit dat mijn contactslot gewoon afgeschreven is of?

Ik heb de Citroën garage gebeld, en gevraagd hoe duur dit 'grapje' zou kosten, en dat kwam uit op ongeveer 200 euro met inbouwen e.d. van het inbouwen van een nieuw contactslot.

Weet iemand dit probleem op te lossen of ben ik gewoon de genaait?

Alvast bedankt

Als alles weer werkt zal ik eens wat foto's erop zetten, ik vind m er echt TOP uitzien! (heb er zelf (nog) niks aan geknutseld, komt later nog!)
CitrAX injection 1.1 1990

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Contactslot gaat wel vaker stuk :) Maar omdat ie op stuurslot zit, heen en weer bewegen van het stuur en dan je sleutel door duwen, dan lukt het waarsch wel.

Lukt het dan nog niet issie echt overleden maar meestal als dit 1x voorkomt word het alleen maar erger (spreek uit ervaring)

Nieuwe halen op de sloop; dealer vraag erg veel; alhoewel voordeel van de dealer is dat je dezelfde sleutel houd, en bij een sloop contactslot heb je een 2de sleutel

Als je een nieuw contact slot hebt zou ik eerst even proberen toch die sleutel er verder in te krijgen; dan kan je het slot er namelijk makkelijk uit halen, anders moet je gaan slopen.

olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by olafsonnn »

Nou de sleutel gaat er hooguit voor de helft in, dus is dat lastig om het contactslot eruit te halen?

de sleutel ging er overingens zowiezo al stroef in, en idd bij de dealer kost een nieuw contactslot EUR 96,- en dat is best veel vergeleken de prijs die ik voor de auto betaald heb :D
CitrAX injection 1.1 1990

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

olafsonnn wrote:Nou de sleutel gaat er hooguit voor de helft in, dus is dat lastig om het contactslot eruit te halen?

de sleutel ging er overingens zowiezo al stroef in, en idd bij de dealer kost een nieuw contactslot EUR 96,- en dat is best veel vergeleken de prijs die ik voor de auto betaald heb :D
heb je ook geprobeerd echt aan het stuur te wrikken ;) en tegelijkertijd de sleutel door te duwen?

Het is idd een stuk lastiger het slot zonder sleutel eruit te halen, logisch, anders kan elke idioot hem mee nemen. ;)

Post Reply