weer is een boete

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

TTF wrote:je moet toch ergens een grens trekken..en ergens beginnen met controleren..

10km te hard in een woonerf en tijdens wegwerkzaamheden mogen ze van mij wel aanpakken

maar 10 km te hard op de snelweg is natuurlijk onzin..
Ben ik 200% met je eens! Stomme is dat er nu juist in woonwijken nooit gecontroleerd word :s

Althought, hier in Almere vind ik de maximum snelheden ' binnen de bebouwde kom' lang niet altijd zinnig..
Wij hebben zogenaamde dreven, op deze dreven tussen de wijken door mogen en komen geen fietsers of voetgangers; er zijn zeer duidelijk en overzichtelijke kruispunten met stoplichten. Er staan uiteraard geen huizen, daarvoor moet je eerst een woonwijk in.

70 is op die dreven een prima, veilige snelheid. In lelystad waar je zelfde soort dreven heb mag je er ook gewoon 70 (oostranddreef e.d.), maar nee, in almere is het 50. Iedereen rijd daar 70, behalve afentoe zon verdwaalde bejaarde. Nou op die weg vind ik streng controleren dus gelul; maar het word wel veel (veel te veel) gedaan

Maar in de woonwijken, waar je maar 30 mag, en iedereen 40 tot 50 rijd; vind ik het heel kwalijk. Ik sukkel altijd met een slakkengangetje door de woonwijken (ik persoonlijk kan ook niet anders haha, met al die drempels, maar goed) Want er rennen honden los, spelen kinderen, fietsers, weet ik het. Hier word NOOIT gecontroleerd, en dat vind ik hier nu juist belangrijk.

En dan heb je ' ring' vroeger autoweg (100) met in en uitvoegstroken. gebeurde nooit ongelukken. Maar gemeente bedacht dat 80 veilger was en zetten der stoplichten neer, in en uitvoegstroken weg, of half weg met een stoplichtin t midden. En wat denk je? 5/6 ongelukken per week. T zal binnenkort wel een 50 weg worden.

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

speciaal voor Duff ...

De flitskick

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by citroenAleX »

ze hebben in korte tijd z'n beetje alle dorpen en wijken 30km/h gemaakt. ook waar voorheen toen het nog 50 was geen ongelukken gebeurden.

dit is een soort van modeverschijnsel geweest volgens mij. ik rij dan ook zo goed als altijd 50 door 30 km zones heen. tenzij het natuurlijk niet mogelijk is. want het is natuurlijk niet mijn bedoeling om mensen (kinderen) aan te rijden.

en (vroeger) :) toen ik nog jong was is mij geleerd dat ik op de stoep moest spelen. ik heb het idee dat kinderen dat tegenwoordig niet meer wordt geleerd. en dat de automobilist overal om moet denken.
tuurlijk het kan gebeuren dat een kind niet uitkijkt, maar als ze rond de 10 jaar zijn kunnen ze best uitkijken. en dat gebeurt tegenwoordig nog maar heel zelden dat er een uitkijkt.
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Ach, de kinderen uit de buurt hadden een nieuw spelletje bedacht: Wie het kortst voor een auto langs kan hollen...... Levensgevaarlijk!

Of ze gaan er met z'n vijven gewoon voorstaan als je er langs wil, maar dat hebben ze wel afgeleerd 8)

Anyway, al die 60-kilometerzones is ook grote onzin. Er (op de meeste plekken) nog nooit wat gebeurd toen het nog 80 was en iedereen rijd er nog steeds 80.
AX GTI '91

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

:lol: :lol: ervoor blijven staan hebben ze bij mij ook weleens gedaan. Heel hard de handrem aantrekken en dan de voorbandjes laten gieren helpt wel. :lol: :lol:

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by citroenAleX »

Heel hard de handrem aantrekken en dan de voorbandjes laten gieren helpt wel.
helpt wel maar kost zoveel bandjes
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

citroenAleX wrote:
Heel hard de handrem aantrekken en dan de voorbandjes laten gieren helpt wel.
helpt wel maar kost zoveel bandjes
na 1 keer laten ze het daarna wel uit hun hoofd om er voor te gaan staan hoor :lol:

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

grietje wrote:
TTF wrote:je moet toch ergens een grens trekken..en ergens beginnen met controleren..

10km te hard in een woonerf en tijdens wegwerkzaamheden mogen ze van mij wel aanpakken

maar 10 km te hard op de snelweg is natuurlijk onzin..
Ben ik 200% met je eens! Stomme is dat er nu juist in woonwijken nooit gecontroleerd word :s
ga maar klachten indienen bij de desbetrevende wijkagent.. of politie..

het is niet zo dat de politie op zo maar een plaats gaat staan te controleren.. pas als er een aanleiding tot toe is.. klachten van buurtbewoners bijvoorbeeld.. anders zou het einde zoek zijn
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

TTF wrote:
ga maar klachten indienen bij de desbetrevende wijkagent.. of politie..

het is niet zo dat de politie op zo maar een plaats gaat staan te controleren.. pas als er een aanleiding tot toe is.. klachten van buurtbewoners bijvoorbeeld.. anders zou het einde zoek zijn
haha, nou, dan ken jij almere niet hahaha :P
ze staan altijd (al 5 jaar ofzo) op dezelfde plekken. zelfs op dezelfde tijden zegmaar. En als je ze tipt van ga daar en daar staan, luisteren ze helemaal niet naar.. maja ;)
heeft ook zijn voordelen

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

-Henry- wrote: Of ze gaan er met z'n vijven gewoon voorstaan als je er langs wil, maar dat hebben ze wel afgeleerd 8)
ook al gehad, gelukkig waren het van die mini zelfmoordterroristjes in opleiding, na even mijn powerfilter te laten ronken, en goed opgetrokken te hebben, stoven ze snel de stoep op en stonden netjes te wachten tot ik voorbij was.

osama bin greenfilter :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Ik rij eigenlijk bijna altijd te hard. Ik klaag dan ook niet als ik een bekeuring krijg, of deze me nou 6 of 340 euri gaat kosten. Ik reed gewoon harder als mocht. Dus ik kon die bekeuring verwachten. Ik vind het onzin om te zeggen dat het onder een bepaalde snelheid mierenneukerij is. Bijvoorbeeld onder de 10 kmu. Rij ik 11 kmu dan is dat net 1 km te hard. Kom op agent, daar gaat u me toch niet voor bekeuren. Oftewel: ze moeten ergens een grens trekken!
ImageImage

MrBBQ
AX Master
AX Master

te hard

Post by MrBBQ »

citrofreak wrote:Ik rij eigenlijk bijna altijd te hard. Ik klaag dan ook niet als ik een bekeuring krijg, of deze me nou 6 of 340 euri gaat kosten. Ik reed gewoon harder als mocht. Dus ik kon die bekeuring verwachten. Ik vind het onzin om te zeggen dat het onder een bepaalde snelheid mierenneukerij is. Bijvoorbeeld onder de 10 kmu. Rij ik 11 kmu dan is dat net 1 km te hard. Kom op agent, daar gaat u me toch niet voor bekeuren. Oftewel: ze moeten ergens een grens trekken!

Als je tehard rijdt ben je gewoon een keer aan de beurt, hoe vaak je geen bekeuring gekregen.

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

citrofreak wrote:Oftewel: ze moeten ergens een grens trekken!
Yup, maar doe dat dan bij die 10 km/uur te hard; als je ergens 80 mag, rijd dat dan ook mintens, dus hou 85 aan op je teller, dan rijd je 82 ofzo op de politie teller. ga je nu net bergafwaarts of moet je even iemand in halen, tja, dan rijd je gewoon algauw 90. Of een boete van mij laatst,
108 waar je 100 mag. Dat dat te hard is besef ik ook wel, maar ze stonden bij de splitsing van de A4 in de A13 (den haag) en ik moest de A13 op maar de rechter rijbaan was vol met vrachtwagens. Ik MOEST wel gas geven om die A13 nog te halen, om voor die vrachtwagens te gaan, en ja hoor, daar stonden ze achter een pijler.
En dan rijd je 200 km lang neit te hard, en die ene 4 meter dat je wel te hard moet rijden word je gepakt. Mierenneukers dus. Ga echt dieven vangen

MrBBQ
AX Master
AX Master

criminelen

Post by MrBBQ »

grietje wrote:
citrofreak wrote:Oftewel: ze moeten ergens een grens trekken!
Yup, maar doe dat dan bij die 10 km/uur te hard; als je ergens 80 mag, rijd dat dan ook mintens, dus hou 85 aan op je teller, dan rijd je 82 ofzo op de politie teller. ga je nu net bergafwaarts of moet je even iemand in halen, tja, dan rijd je gewoon algauw 90. Of een boete van mij laatst,
108 waar je 100 mag. Dat dat te hard is besef ik ook wel, maar ze stonden bij de splitsing van de A4 in de A13 (den haag) en ik moest de A13 op maar de rechter rijbaan was vol met vrachtwagens. Ik MOEST wel gas geven om die A13 nog te halen, om voor die vrachtwagens te gaan, en ja hoor, daar stonden ze achter een pijler.
En dan rijd je 200 km lang neit te hard, en die ene 4 meter dat je wel te hard moet rijden word je gepakt. Mierenneukers dus. Ga echt dieven vangen

Yep, Doe eens wat aan de oplichters en dieven & probleem jongeren...maar ja dat brengt geen geld in het lade !

Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Richie3301 »

DuFF wrote:
Fietspomp wrote:Ach ja, ik had laast 41 te hard, een mooie 260€, ook niet verkeerd,
das iets meer biertjes!
gelukkig heb je daarmee mijn record van 340 euro niet overschreden, ..en toen was ik nog gematst ook.

ik vind 6 km per uur niet te hard, als je 't weggetje ziet, en ziet wat iedereen er rijd, iedereen rijd er 60 ipv 50. en dat meen ik, en dan ook echt iedereen!.

ik was op weg naar me werk, dus hard heb ik niet gereden :lol:
dan ben ik denk ik toch recordhouder: 710 eurotjes!
niet echt iets om trots op te zijn, maar toch :)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Richie3301 wrote:
DuFF wrote:
Fietspomp wrote:Ach ja, ik had laast 41 te hard, een mooie 260€, ook niet verkeerd,
das iets meer biertjes!
gelukkig heb je daarmee mijn record van 340 euro niet overschreden, ..en toen was ik nog gematst ook.

ik vind 6 km per uur niet te hard, als je 't weggetje ziet, en ziet wat iedereen er rijd, iedereen rijd er 60 ipv 50. en dat meen ik, en dan ook echt iedereen!.

én je rijbewijs kwijt. 8)

Richie3301
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Richie3301 »

DuFF wrote:
Richie3301 wrote:
DuFF wrote:
das iets meer biertjes!

én je rijbewijs kwijt. 8)
en een punt rijker en hem weer terug...;)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

als je nu toch zo vlot kunt reageren op mijn berichtje,

kun je eigenlijk ook wel een wie=wie aanmaken in de wie=wie sectie.

succes :wink:

olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by olafsonnn »

die platpetten moeten gewoon wegwezen met die nutteloze kutboetes, en je kunt idd al raden dat ik laatst ook een boete heb gekregen (EUR 41,-).

een bordje van een autoweg begint 100meter verderop, en ik ging alvast acceleren, en ze stonden te laser-en. :twisted: :twisted:

mja eigen schuld wel, maar gewoon kansloos die mensen.

alsof we niet genoeg accijnzen en onzin betalen!
CitrAX injection 1.1 1990

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by benny666 »

Oplossing?

Bij een meeting gewoon alle tellers losmaken en het wijzertje 6 km terug zetten. Dan rijden alle AXclub leden overal 6 km te langzaam!!
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Post Reply