Ben ik 200% met je eens! Stomme is dat er nu juist in woonwijken nooit gecontroleerd word :sTTF wrote:je moet toch ergens een grens trekken..en ergens beginnen met controleren..
10km te hard in een woonerf en tijdens wegwerkzaamheden mogen ze van mij wel aanpakken
maar 10 km te hard op de snelweg is natuurlijk onzin..
Althought, hier in Almere vind ik de maximum snelheden ' binnen de bebouwde kom' lang niet altijd zinnig..
Wij hebben zogenaamde dreven, op deze dreven tussen de wijken door mogen en komen geen fietsers of voetgangers; er zijn zeer duidelijk en overzichtelijke kruispunten met stoplichten. Er staan uiteraard geen huizen, daarvoor moet je eerst een woonwijk in.
70 is op die dreven een prima, veilige snelheid. In lelystad waar je zelfde soort dreven heb mag je er ook gewoon 70 (oostranddreef e.d.), maar nee, in almere is het 50. Iedereen rijd daar 70, behalve afentoe zon verdwaalde bejaarde. Nou op die weg vind ik streng controleren dus gelul; maar het word wel veel (veel te veel) gedaan
Maar in de woonwijken, waar je maar 30 mag, en iedereen 40 tot 50 rijd; vind ik het heel kwalijk. Ik sukkel altijd met een slakkengangetje door de woonwijken (ik persoonlijk kan ook niet anders haha, met al die drempels, maar goed) Want er rennen honden los, spelen kinderen, fietsers, weet ik het. Hier word NOOIT gecontroleerd, en dat vind ik hier nu juist belangrijk.
En dan heb je ' ring' vroeger autoweg (100) met in en uitvoegstroken. gebeurde nooit ongelukken. Maar gemeente bedacht dat 80 veilger was en zetten der stoplichten neer, in en uitvoegstroken weg, of half weg met een stoplichtin t midden. En wat denk je? 5/6 ongelukken per week. T zal binnenkort wel een 50 weg worden.