motor ombouw

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

motor ombouw

Post by remcotje »

Ik heb een ax 1.0 waar een 1.4 motor van een 309 inmoet gister alle motoren uitgebouwd nu heb ik de volgende problemen??? Mijn ecu in de ax zit onder de motorkap en die van de peugeot 309 onder het daschbord. hoe gaat ik dat nu is koppelen aanelkaar???
en wie heeft een schema van de ronde stekker? wat deze stekker voor pin bezetting heeft. hoop dat iemand snel kan antwoorden moet namelijk vanmiddag weer verder...

Mvg Remco :D :D
Groetjes:)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hoi remco,

heb je een type1 of type 2 ax?
en welke 1.4 heb je gepakt?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

AX 1.0 uit 93, type 2 dus

en de 309 motor is gewoon die KDZ (dacht ik?) iig de goede...

Helaas heb ik verder geen antwoord op je vraag; of je moet ook alle dashbord bekabeling van de 309 overnemen en de ECU ook bij je dashbord hangen...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

als je vanmiddag wil kunnen rijden, kan je gewoon het volledige injectiesysteem van je 1.0 erop hangen, dit kan je dan later ombouwen naar 1.4GT (volgens mij staan er nog wel setjes te koop op het forum..)

ik zou niet gaan ombouwen naar het systeem van de 309! dan is het einde snel zoek..
Image

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

Het moet toch te doen zijn???? ik wil hem helemaal compleet overbouwen dat het gewoon een 1.4 is.......

Gr Remco

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

remcotje wrote:Het moet toch te doen zijn???? ik wil hem helemaal compleet overbouwen dat het gewoon een 1.4 is.......

Gr Remco
Dan zou ik, als ik jou was,

- de bekabeling van een 1.4 AX zoeken, incluus ECU en injectie
en wel van een AX met dezelfde ontsteking als die je nu op je 1.0 hebt

Dan op het blok van de 309 de ontsteking van je 1.0, en de injectie en ECU van de 1.4 AX bouwen, en aansluiten met de 1.4 bekabeling (die past in de stekker)....

En dus voor nu even de bekabeling en ECU en injectie van je 1.0 gebruiken, dat kan je iig rijden

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

grietje wrote:
remcotje wrote:Het moet toch te doen zijn???? ik wil hem helemaal compleet overbouwen dat het gewoon een 1.4 is.......

Gr Remco
Dan zou ik, als ik jou was,

- de bekabeling van een 1.4 AX zoeken, incluus ECU en injectie
en wel van een AX met dezelfde ontsteking als die je nu op je 1.0 hebt

Dan op het blok van de 309 de ontsteking van je 1.0, en de injectie en ECU van de 1.4 AX bouwen, en aansluiten met de 1.4 bekabeling (die past in de stekker)....

En dus voor nu even de bekabeling en ECU en injectie van je 1.0 gebruiken, dat kan je iig rijden
Hij heeft geleefd allen dat is op remmenreiniger.... krijgt geen brandstof heb nu de kabelboom van de 1.0 en aangesloten op de 1.4 injectie alles werkt alleen heb nog geen brandstof....

Mvg :roll:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ach, its a start!

letterlijk in dit geval :)

schakelt de brandstofpomp wel?
Image

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

q01z wrote:ach, its a start!

letterlijk in dit geval :)

schakelt de brandstofpomp wel?
Ik hoor hem niet :oops: hij heeft het wel altijd gedaan misschien draaitje los ofsow heb het relais wel aangesloten dus wat kan het zijn???

Wie heeft er misschien wat foto's van axen onder de kap? bij de injectie enso misschien benk wat stekkertjes vergeten :roll:

Gr remco

haazzpaazz
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by haazzpaazz »

Hoi Remco je moet geweeon de hele draadboom nemen die het dachbord in gaat bij die 309! Hie hang je bij je ax daarna gewoon onder de motorkap!
ivb met wat sensoren die anders zijn!!! anders loop je daarna te kl**ien met slecht starten! als je een ax\zx draadboom neemt!! heb namelijk zelf een halfjaar zitten kl**ien!!
groetjes Chiel

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

haazzpaazz wrote:Hoi Remco je moet geweeon de hele draadboom nemen die het dachbord in gaat bij die 309! Hie hang je bij je AX daarna gewoon onder de motorkap!
ivb met wat sensoren die anders zijn!!! anders loop je daarna te kl**ien met slecht starten! als je een AX\zx draadboom neemt!! heb namelijk zelf een halfjaar zitten kl**ien!!
groetjes Chiel
Hoi Chiel,

Moet ik dan werkelijk alles uit de 309 halen en welke draden moet ik nog gaan anpassen?? en hoe zit het dan met die ronde stekker van de ax?
moet ik alleen de kabelboom hebben van de ecu in het daschbord kastje???

Gr

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Waarom zet je niet gewoon zelf ff stroom op de brandstofpomp. Met een acculader ofzo. Achterbank zitting eraf dop eraf, stekker eraf stroom erop en starten. Alssie het dan wel doet...

Dan kun je altijd nog een andere kabel naar de brandstofpomp leggen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

mark dat had ik al geprobeert kreeg wel brandstof tot aan het menghuis maar niet verder :shock: na een hoop gerotzooi en relais vervangen weerstand onder de computer vervangen paar klappen op de injector en ja hij loop en nog goed ook..... heb alleen de computer van de 1000cc erachter met de ouwe injectie.... hoeveel zal dit in het vermogen schelen??????

Gr :shock:

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

Mensen ik heb een probleem met de injectie van de 1000cc rijd die gwoon k*t!!! :oops: stotteren en gek doen gewoon te weinig brandstof denk ik... Ik ga morgen is bij de sloop kijken wat die voor me heeft.

maar waar moet ik nu op letten? als ik van een 1.4 ax alles meeneem werk het dan gewoon??

Mvg remco

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

kan ik trouwens de ecu van de motor(1.4 309) aan een kabelboom was op een ax 1.4 zit????

haazzpaazz
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by haazzpaazz »

ja is allemaal het zelfde past gewoon....zitten de zelfde stekkers op!!

remcotje
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by remcotje »

haazzpaazz wrote:ja is allemaal het zelfde past gewoon....zitten de zelfde stekkers op!!
Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar een kabelboompje halen voor een ax 1.4?? en dan kan de ecu van de 309 erachter :shock: bespaart me weer geld......:D:D kan ik gelijk kijken voor leuke velgen:D:D

Post Reply