wat = de topsnelheid van een 1.4 gti?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
flexie
AX driver
AX driver
Posts: 34
Joined: WedOct24, 2007 12:55:19 AM
Location: rotterdam
Contact:

wat = de topsnelheid van een 1.4 gti?

Post by flexie »

:?:
AX GTI best ever !!! :dance

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Volgens mij ,volgens de fabrieksopgave rond de 190 km/u.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

daar is maar 1 manier om achter te komen :wink:

die van mij deed met de 1.4 195km/u
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

TTF wrote:daar is maar 1 manier om achter te komen :wink:
Wat doet een GTI met 1.6 tussen Zolder en de grens??? :twisted:
Image Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

210? :) (voor die 1.6)

Mijn GTI liep met een beetje werk net over de 200.
Standaard +/- 190, 186 km/h opgegeven top.

M'n GT loopt overigens harder :?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bossie wrote:
TTF wrote:daar is maar 1 manier om achter te komen :wink:
Wat doet een GTI met 1.6 tussen Zolder en de grens??? :twisted:
in belgie heb ik me nog redelijk ingehouden.. weet niet hoe hard joris voorbij kwam in belgie.. :lol:

maar 210 heb ik idd wel eens gehaald met de ax wat eigenlijks geen pretje is
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

't Gebakkie loopt met de Furio 1400 motor 186km GPS. Moet sneller kunnen> katloze pijp eronder, spaghetti, lichter maken etc.
Probleem is wat TTF al zei: echt lekker rijden doet het niet. Vermogenswinst is meer interresant voor de stoplicht sprintjes in mijn geval.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Aspeve wrote:'t Gebakkie loopt met de Furio 1400 motor 186km GPS. Moet sneller kunnen> katloze pijp eronder, spaghetti, lichter maken etc.
Probleem is wat TTF al zei: echt lekker rijden doet het niet. Vermogenswinst is meer interresant voor de stoplicht sprintjes in mijn geval.
Maar jij hebt geen GTI ;) maar een singlepoint

Wil niet lullig zijn ofzo, maar een GTI lijkt helemaal niet op andere axen, en ook niet met topspeed! En zoiezo, hele onderstel is beter, ik vind het met een ' normale' ax bij 130 al hard gaan (en creepy, zweverige sturen, trillen weet ik het:P), terwijl ik bij de GTI bij 150 helemaal niet doorhad dat het hard ging.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijn GTI liep met 1.4 niet echt heel hard.. 180 ofzo als top? misschien kon het nog harder, maar door de aandrijfassen/kromme velgen stuiterde dat zo erg dat je er niet vrolijker van werd..

met mn 1.6 trektie bij 180 in zn 5 nog vrolijk door, je voelde de trekkracht, maar ik haalde gelijk het gas er weer af, vond het wel leuk geweest :P

overigens; in theorie met een standaard computer kunnen ze niet harder dan 210
Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

creepy, zweverige sturen, trillen weet ik het.

Mwah, dat ligt ook een beetje aan de ax zelf hoor. Verlagen, andere veren, stuggere dempers, veerpootbrug, stabilisatorstang heffen dit euvel al voor een groot gedeelte op.
Verder is er idd een wezenlijk verschil tussen een gti en een GT. Al valt het verschil ook wel weer mee vind ik.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Aspeve wrote:creepy, zweverige sturen, trillen weet ik het.

Mwah, dat ligt ook een beetje aan de AX zelf hoor. Verlagen, andere veren, stuggere dempers, veerpootbrug, stabilisatorstang heffen dit euvel al voor een groot gedeelte op.
Verder is er idd een wezenlijk verschil tussen een gti en een GT. Al valt het verschil ook wel weer mee vind ik.
Wou net zeggen! Voordat ie in de prak zat kon ik met 180 vrolijk met me pink sturen. En echt niet eng. Niet trillen of wat dan ook. Maar met standaard 3 gaats onderstelletje is het geen pretje.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

TTF wrote:
Bossie wrote:
TTF wrote:daar is maar 1 manier om achter te komen :wink:
Wat doet een GTI met 1.6 tussen Zolder en de grens??? :twisted:
in belgie heb ik me nog redelijk ingehouden.. weet niet hoe hard joris voorbij kwam in belgie.. :lol:

maar 210 heb ik idd wel eens gehaald met de AX wat eigenlijks geen pretje is
Zo heel ver reden jullie niet bij elkaar vandaan. Maar als je zelf 80 rijdt, dan is al het andere al snel snel.

Heb de GT overigens in Frankrijk de 200 aan laten tikken op de teller. Viel nog best wel mee qua rijden. Groot deel vd weg (Harderwijk-Parijs v.v.) in Frankrijk rond de 160 km/u gereden, met de aandrijfassen die er toen onder zaten, reed die bij die snelheid het fijnst.
Image Image Image

Post Reply