AX sport lijstje

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

damnit! en dat voor telefoonfoto's :D

super Denny!
maar je sleutels in je deur laten bungelen.. creapy!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

die ziet er al enorm strak uit zeg. sport-stickers horen er wel bij :wink:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Browny wrote:die ziet er al enorm strak uit zeg. sport-stickers horen er wel bij :wink:
heb ik ooit eens uitgetekend en liggen al bij marc te wachten (marc had ze ook gebruikt op zijn auto)

twijfel alleen om de raampartijen zwart te maken. en er zijn nog genoeg andere zaken te doen.

(marc 3.2MP camera in de N73 he)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

denny wrote:
Browny wrote:die ziet er al enorm strak uit zeg. sport-stickers horen er wel bij :wink:
heb ik ooit eens uitgetekend en liggen al bij marc te wachten (marc had ze ook gebruikt op zijn auto)

twijfel alleen om de raampartijen zwart te maken. en er zijn nog genoeg andere zaken te doen.

(marc 3.2MP camera in de N73 he)
nah als ik zie wat mn baas uit die N73 krijgt twijfel ik toch echt aan zijn telefoon!

raampartijtjes zwart zou ik niet doen denny.. alhoewel het m wel wat meer 'origineel' maakt, maar echt origineel wordtie toch niet he? :P
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ziet er idd al mooi uit! Nou durf ik niet meer met mijn Sportje op de meeting te komen hoor.... (Niet dat ie rijd op dit moment)
AX GTI '91

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Ziet er inderdaad erg fraai uit Denny!!! Ben benieuwd naar de fotos wanneer hij helemaal klaar is.

Groetjes en suc6!
Harry
Citrofilus Totallus

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Bixie wrote:Guys, leuk threadje....
Ik heb naast het BX SPORT, BX 16V en BX4TC ook nog een AX SPORT register bijgehouden echter van Nederlandse autos is niet veel bekend geworden. Ik zal deze wel eens delen met jullie.
Ik heb via via in December 1988 een keer een RAI auto telling gekregen betreffende de AX SPORT in Nederland.
Op dat moment waren er nog 65 auto’s in NL geregistreerd op benzine waarvan 1 met grijs kenteken. Daarnaast ook nog 1 auto geregistreerd op LPG. Geen enkele eerste eigenaar meer. Een van de autos had een grijs kenteken (BX-40-ZK) maar deze is ook inmiddels al een tijdje overleden.
Maar goed erg veel zullen er inderdaad helaas niet meer over zijn.
Groetjes
Harry
Helaas kan geen excel hier geinsert worden.....dus maar even de kenteken los op een rij ipv het gehele register:

BX-40-ZK
RY-06-FY
RY-07-FY
SG-90-JJ
SG-78-KZ
SG-14-NT
SH-82-BD
SH-83-BD
SH-35-XS
SJ-61-JX
SJ-63-BX
SK-14-ZY
XX-76-YZ
DS-JS-09
FL-RL-12
GX-TN-59
HD-ZV-10
HR-BD-68
RX-BP-58
21-FG-DF

en omgebouwd tot AX SPORT :

SN-74-ZY
TT-33-JX

Groetjes
Harry
Citrofilus Totallus

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mr. Prins kijk eens klik hier


zo ver ik zo snel zie XX-76-YZ kwam niet in het lijstje voor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

FL-RL-12
GX-TN-59
Deze 2 ook niet.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Kijk aan, bedankt voor alle commentaar.
Zoals ik al aangaf... het is een kort uittrekseltje uit een mega excel sheet...heb er ook al een tijdje niets aan gedaan. Dat moet ik dan maar eens gaan doen. Heb ook nog een aantal fotos van autos liggen.
Maar wel jammer dat Ernst Jan v Schie niet meer reageert, hij had die fel oranje sport met GTI onderstel. Ik zou dolgraag horen wat van de auto terecht gekomen is.
Groetjes
Harry
Citrofilus Totallus

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

SHit, ik lees net op de AX club kenteken register dat die fraaie oranje sport is gestolen en later in Polen is waargenomen!!!!!!!!!!!!!!
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTT!!!!!!
Moet er niet aan denken zeg!!! Stelletje....%%^^(&@#)@)#
Harry
Citrofilus Totallus

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Overige conversatie verwijderd op mijn verzoek. Dan weten jullie dat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

goed nieuws: er bestaat nog een originele nederlandse sport in nieuwstaat. Kenteken staat niet in dit rijtje ertussen maar de eigenaar wil deze ook niet openbaar maken.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

maaaaarr hij bestaat en daar gaat het om :D
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Browny wrote:goed nieuws: er bestaat nog een originele nederlandse sport in nieuwstaat. Kenteken staat niet in dit rijtje ertussen maar de eigenaar wil deze ook niet openbaar maken.
Een kennis van je of per ongeluk tegen gekomen?
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

geen kennis, toevallig mee in contact gekomen. klinkt overigens wel betrouwbaar. Tis geen jong mannetje met grote praat.

Bixie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 90
Joined: ThuJul22, 2004 2:15:46 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Bixie »

Ok hier dan wat fotos (ingescanned).
Het betreft met name de Nederlandse AXjes die zijn omgebouwd tot sport en voor rally gebruikt zijn:

Image

Deze SN74ZY was de eerste die ik ooit tegenkwam. Hier gezien tijdens de Zuiderzee rally op en rond het TT circuit Assen op 26 Juni 1993.

Image

Hier nogmaals rondom Assen die dag tijdens een van de proeven. De versnellingsbak knalde er uit en werd in 20 minuten verwisseld...netjes!!

Image

Enkele jaren later werd deze AX weer gezien echter had hij toen een GTI onderstel (zie 4 bouten). Dit was tijdens de Hellendoornrally.

Image

De laatste keer dat ik hem zag was tijdens CitroMobile in Mei 2002 toen de auto te koop stond op de parkeer plaats. Kijk en ontdek het AX SPORT logo....

Image

Nogmaals op de parkeerplaats maar dan van voren gezien...jammer van die gewone AX bumper... Geen idee waar de auto zich nu bevindt..

Image

Een andere AX SPORT (omgebouwd) die ik tegenkwam in de rallysport. Hier gezien tijdens de Hellendoorn rally ergens eind jaren 90.

Image

Hier nogmaals tijdens de Euregiorally nabij Hengelo in het najaar van 2000. Ook hier had de auto een GTI onderstel... maar stond wel als originele SPORT ingeschreven.......

Image

Dit is ooit een AX 1.0 geweest maar na een ombouw project met AX SPORT motor, speciale nokkenas etc etc opgevoerd naar tegen de 120pk op de wielen. Hier is hij te zien tijdens de CitroMobile op 7 Mei 2000. De auto is naar ik heb begrepen verkocht en daarna is de motor opgeblazen en geen idee wat er van de auto terecht gekomen is.

Image

Ooit eens te koop gezien op marktplaats ergens in de buurt van Ommen. Er zat geen kenteken op deze auto...weet iemand welke auto dit is??

Image

Dat Finnen auto kunnen rijden weten we...maar met de AX SPORT zoeken ze echt de limiet op!!!

Image

AX SPORT is jarenlang een bekende verschijning geweest bij Franse Nationale Rallies...zo ook hier tijdens de rally van Luronne in de jaren 90.

Image

Tenslotte nog een foto uit de begintijd...Citroën Sport stimuleerde een team met AX SPORT wagens in 1988 zoals hier te zien tijdens de rally Tour de Corse....Tsjaaa...je kunt met veel mensen tegelijk onder een AX liggen...blijkt wel...

Veel plezier met de fotos.

Groetjes
Harry
Citrofilus Totallus

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Leuk om van die oude nostalgische foto's te zien van wellicht al overleden sportjes, bedankt!
Freude am Fahren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

die onbekende is iig geen origineel nederlandse ik zal eens in mijn collectie foto's op zoek gaan

De gebroeders eikelboom hebben ook heel lang een ax sport op de nederlandse rallypaden gehad. was ook een gele geloof ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Die RX-03-NJ was ooit een 1.4 TRS ;)

Post Reply