mijn contact slot is kapot .
de sleutel wou er niet meer helemaal in?
dus maar een hamer gepakt en de sleutel er voorzichtig in getikt,gelukt mooi.
maar kan ik het slot uit elkaar halen? het cilinder?
en hoe haal ik het slot eruit?
alvast bedankt!!
contactslot demonteren
Moderator: webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 13
- Joined: FriMar30, 2007 6:52:33 AM
- Location: zutphen
- Contact:
contactslot demonteren
in rust we trust
VW spijlbus 67
VW spijlbus 67
hier zijn een paar kleine dingen van toepassing;
-zit de sleutel er nog in
-zoja, kan je deze draaien?
als je m kan draaien, zet m dan op het eerste 'tussenstandje' dus niet door draaien naar de stand dat het acculampje brand, maar daar halverwege (als je kijkt op het slot zie je dat daar een streepje staat.
haal nu het gedeelte wat je contactslot verhult van je dashboard
-stuur eraf (let op, breek je neus niet.. draai de moer niet helemaal los maar laat m 2/3 slagen zitten voordat je eraan gaat trekken!)
-kapjes eraf, bij type 1 zijn dat 2 torxschroeven die achter je stuur zitten, bij type 2 zijn het 2 (kruiskop?) schroeven die van onderaf in de kapjes geschroeft zitten.
als dat los is, zie je aan de boven/achterkant van het contactslot een klein boutje/schroefje zitten, deze moet uiteraard los.
verder zit er aan de boven/voorkant een metalen pinnetje, als het goed is kan je deze indrukken, zo niet dan staat je contactslot niet in de juiste stand.
trek het contactslot voorzichtig een stukje uit zn behuizing en maak de 2 stekkers los, verwijder het contactslot nu helemaal.
het wordt lastiger als je sleutel er niet meer inzit/niet meer werkt.. maar dat vertel ik liever even per PB om de dievengilde het niet TE makkelijk te maken
-zit de sleutel er nog in
-zoja, kan je deze draaien?
als je m kan draaien, zet m dan op het eerste 'tussenstandje' dus niet door draaien naar de stand dat het acculampje brand, maar daar halverwege (als je kijkt op het slot zie je dat daar een streepje staat.
haal nu het gedeelte wat je contactslot verhult van je dashboard
-stuur eraf (let op, breek je neus niet.. draai de moer niet helemaal los maar laat m 2/3 slagen zitten voordat je eraan gaat trekken!)
-kapjes eraf, bij type 1 zijn dat 2 torxschroeven die achter je stuur zitten, bij type 2 zijn het 2 (kruiskop?) schroeven die van onderaf in de kapjes geschroeft zitten.
als dat los is, zie je aan de boven/achterkant van het contactslot een klein boutje/schroefje zitten, deze moet uiteraard los.
verder zit er aan de boven/voorkant een metalen pinnetje, als het goed is kan je deze indrukken, zo niet dan staat je contactslot niet in de juiste stand.
trek het contactslot voorzichtig een stukje uit zn behuizing en maak de 2 stekkers los, verwijder het contactslot nu helemaal.
het wordt lastiger als je sleutel er niet meer inzit/niet meer werkt.. maar dat vertel ik liever even per PB om de dievengilde het niet TE makkelijk te maken


-
- AX Starter
- Posts: 13
- Joined: FriMar30, 2007 6:52:33 AM
- Location: zutphen
- Contact: