16 inch onder een AX
Moderators: denny, vtspower, webmasters
16 inch onder een AX
Heb al even gezocht maar kon niet veel vinden.
Ben toe aan andere velgen en nu heb ik een setje gevonden deze zijn 16 inch, daarom heen liggen dunlop sp9000 banden 195 / 40 / 16.
Zou dit een beetje willen passen.
Ik rij nu met 195 / 45 / 15 vrolijk rond en dat geeft geen problemen bij een goed verlaagde auto.
Zijn er eventueel ook aanpassingen nodig? In wielkasten slijpen is geen probleem om die netjes te krijgen. Alleen ben ik bang dat ik me ruitenvloeistoftankje eruit rij...
Ben toe aan andere velgen en nu heb ik een setje gevonden deze zijn 16 inch, daarom heen liggen dunlop sp9000 banden 195 / 40 / 16.
Zou dit een beetje willen passen.
Ik rij nu met 195 / 45 / 15 vrolijk rond en dat geeft geen problemen bij een goed verlaagde auto.
Zijn er eventueel ook aanpassingen nodig? In wielkasten slijpen is geen probleem om die netjes te krijgen. Alleen ben ik bang dat ik me ruitenvloeistoftankje eruit rij...
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Heb dus op een site ingevuld mijn huidige bandenmaat en de eventueel toekomstige bandenmaat en dat scheelde wel. Die 16 inch zijn toch groter.CitroCin wrote:Het maakt toch geen moer uit of je nou 15 of 16" velgen monteerd, je afrol moet hetzelfde blijven, je krijgt alleen banden die eigenlijk te laag zijn icm je onderstel, dat krijgt dan echt flink op z'n donder hoor, de banden vangen dan na genoeg geen "klappen" meer op dus dat wordt stuiteren
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
tankje is natuurlijk makkelijk te demonteren,peter wrote:ik heb m'n ruitensproeiertankje kortgeleden kapotgereden, maar verder qua aanlopen geen problemen
stuk aftekenen waar die mogelijk op zou kunnen aanlopen, dit eruit zagen, en met een bobbel naar binnen weer repareren met een tuinvijver-reparatieset (gewoon epoxymixje met glasvezel enz om t weer waterdicht te maken).
dan gaat er maar wat minder in dat tankje
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Hmm ok dat wilde ik dus weten En jij rijd met of zonder spacers rond, zoja hoe groot zijn die spacers dan?peter wrote:ik heb m'n ruitensproeiertankje kortgeleden kapotgereden, maar verder qua aanlopen geen problemen
Ruitensproeiertankje zou ik inderdaad ook zelf kunnen maken in elke vorm die ik wil en dan kan die ook op een andere plek.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
schroefsetje ? voor de ax? is dat er dan?Rooney wrote:Heb dus op een site ingevuld mijn huidige bandenmaat en de eventueel toekomstige bandenmaat en dat scheelde wel. Die 16 inch zijn toch groter.CitroCin wrote:Het maakt toch geen moer uit of je nou 15 of 16" velgen monteerd, je afrol moet hetzelfde blijven, je krijgt alleen banden die eigenlijk te laag zijn icm je onderstel, dat krijgt dan echt flink op z'n donder hoor, de banden vangen dan na genoeg geen "klappen" meer op dus dat wordt stuiteren
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Ik heb er spacers van 0,5 cm tussen... maar dat is weer afhankelijk van de velgen natuurlijk...Rooney wrote:Hmm ok dat wilde ik dus weten En jij rijd met of zonder spacers rond, zoja hoe groot zijn die spacers dan?peter wrote:ik heb m'n ruitensproeiertankje kortgeleden kapotgereden, maar verder qua aanlopen geen problemen
Ruitensproeiertankje zou ik inderdaad ook zelf kunnen maken in elke vorm die ik wil en dan kan die ook op een andere plek.
ik zou eerder bang zijn voor de ophangpunten van de ophanging aan de carresorie. Je kunt een straatauto niet en in geen enkel opzicht vergelijken met een verstevigde doorgelaste carresorie die voor de racerij gebruikt word. Je rammelt na verloop van jaren gewoon de carresorie uit elkaar met die kunststof bussen.Rooney wrote:
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Neuh kon me wie is wie niet vindenRock's wrote:Wat nou dicht........ kom maar op met die lekkere foto's !!!Rooney wrote:Het past dikke prima, nergens last van met 195/40/16
Deze mag dus dicht.
die zullen wel in je wie is wie staan....zo niet ?
De foto's kan je niet aan, is niet goed voor je hart
Eens kijken of ik nog ergens ruimte heb om een foto'tje te plaatsen
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10