Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
nahja,nog steeds geen linker aandrijfas!
dus Romy heeft gister de oude as ermaar weer onder gezet, we moeten toch een keer weer gaan rijden he!
vanavond voor het eerst gestart, koste wat moeite.. bougiekabels verkeerd om en ook de bekabeling van de injectierails is twijfelachtig, allemala kleine kabelbreukjes en er kunnen 3 verschillende stekkers op..(achterruitrijsensor, injectierails enweerstandje zijnexact dezelfde stekkers) maar hijs tarte maar 'liep' niet echt zoals hethoort.. maar ach het draaide! morgen (als het droog is!) maar es uitzoeken wat er nou was..
probleem is nu dus dat hij op ongeveer 3 cilinders loopt en geen vermogen geeft, dus ergens zit er iets qua timingnogniet in orde! we zullen es gaan kijkenwat het is
dus Romy heeft gister de oude as ermaar weer onder gezet, we moeten toch een keer weer gaan rijden he!
vanavond voor het eerst gestart, koste wat moeite.. bougiekabels verkeerd om en ook de bekabeling van de injectierails is twijfelachtig, allemala kleine kabelbreukjes en er kunnen 3 verschillende stekkers op..(achterruitrijsensor, injectierails enweerstandje zijnexact dezelfde stekkers) maar hijs tarte maar 'liep' niet echt zoals hethoort.. maar ach het draaide! morgen (als het droog is!) maar es uitzoeken wat er nou was..
probleem is nu dus dat hij op ongeveer 3 cilinders loopt en geen vermogen geeft, dus ergens zit er iets qua timingnogniet in orde! we zullen es gaan kijkenwat het is
zo, das beter!
gisteravond dat ding dus voor het eerst gestart/draaiende gehad.. liep slecht en onregelmatig..
vanavond weer tijd bezig gweest, uiteindelijk met behulp van TTF ontdekt dat de bougievolgorde TOTAAL verkeerd was..
op de bobine zat het;
1 3
4 2
maar het moest dus zijn
4 1
3 2
vreemd genoeg heeft het bij de GTI ook altijd zo gezeten, maar deze liep dan ook slecht stationair en pakte ook slecht op bij lage toeren..
iig;
ik heb vanavond rondjes over het pad gereden, wat bij ons neerkomt op een metertje of 2 voor en achterruit.. het beweegt dus!
morgen nog ff de koppeling bijstellen, de caravan een trap geven en hopelijk savonds testrijden!
gisteravond dat ding dus voor het eerst gestart/draaiende gehad.. liep slecht en onregelmatig..
vanavond weer tijd bezig gweest, uiteindelijk met behulp van TTF ontdekt dat de bougievolgorde TOTAAL verkeerd was..
op de bobine zat het;
1 3
4 2
maar het moest dus zijn
4 1
3 2
vreemd genoeg heeft het bij de GTI ook altijd zo gezeten, maar deze liep dan ook slecht stationair en pakte ook slecht op bij lage toeren..
iig;
ik heb vanavond rondjes over het pad gereden, wat bij ons neerkomt op een metertje of 2 voor en achterruit.. het beweegt dus!
morgen nog ff de koppeling bijstellen, de caravan een trap geven en hopelijk savonds testrijden!
Hè hè....
maar, denk erom, eerst afwerken en dan pas rijden!
maar, denk erom, eerst afwerken en dan pas rijden!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
nah,
gister de hele avond aan het pielen geweest, hij rijdt.. en op de motor na fantastisch!
maar goed, de motor, daar draait het om..
hij houdt dus in onder de 4000rpm en bij half gas.. heel erg stotteren, schokken.. echt alsof hij totaal misvonkt of geen benzine krijgt.. gewoon hikken.
stomme is dat als je m vol doortrekt, hij dan bovenin (boven de 4500 tot 7000rpm) opeens wel vol gaat, of athans, schokloos doortrekt.
ik heb al geconstateerd dat mijn bougies wit zijn, dus hij krijgt te weinig benzine..
verder is vervangen/gewisseld;
-bloktemperatuursensor
-gasklephuis + sensoren
-benzinedruk regelaar
-ecu
-bobine
-inlaatluchttemperatuursensor (scrabble!)
waar het volgens mij nog aan kan liggen;
-benzinepomp (te weinig opbrengst?)
-mengselschroef, de vervanger vd lambda lostrekken maakte geen verschil? dus dat lijkt zoiezo niet goed..
iemand nog ideeen/suggesties/onderdelen?
gister de hele avond aan het pielen geweest, hij rijdt.. en op de motor na fantastisch!
maar goed, de motor, daar draait het om..
hij houdt dus in onder de 4000rpm en bij half gas.. heel erg stotteren, schokken.. echt alsof hij totaal misvonkt of geen benzine krijgt.. gewoon hikken.
stomme is dat als je m vol doortrekt, hij dan bovenin (boven de 4500 tot 7000rpm) opeens wel vol gaat, of athans, schokloos doortrekt.
ik heb al geconstateerd dat mijn bougies wit zijn, dus hij krijgt te weinig benzine..
verder is vervangen/gewisseld;
-bloktemperatuursensor
-gasklephuis + sensoren
-benzinedruk regelaar
-ecu
-bobine
-inlaatluchttemperatuursensor (scrabble!)
waar het volgens mij nog aan kan liggen;
-benzinepomp (te weinig opbrengst?)
-mengselschroef, de vervanger vd lambda lostrekken maakte geen verschil? dus dat lijkt zoiezo niet goed..
iemand nog ideeen/suggesties/onderdelen?
Heb je alle stekkerverbindingen en de kabelboom met de diverse sensoren nagekeken??
Een contact wat niet 100% is kan een verkeerde waarde doorgeven aan de ECU waardoor hij dit soort dingen gaat doen. (ik spreek uit ervaring)
Ik mis in het verhaal de gaskleppositie sensor en de vliegwielsensor (BDP).
Heb je die? Zoja dan kunnen die het ook zijn. (alhoewel die eigenlijk nooit problemen geven maar je weet nooit)
Is je benzinefilter betrouwbaar? (d.w.z. is ie schoon genoeg)
Loop ook al je vacuumslangen na of zij geen valse lucht trekken.
Je kunt ook je spruitstuk controleren op valse lucht. (vluchtig stofje sprayen bij draaiende motor. Als het toerental iets oploop trekt ie valse lucht)
Ik zal nog ff verder denken wat je nog zou kunnen na kijken om het probleem op te lossen.
Succes (want dinsdag moet ie het wel goed doen natuurlijk)
Greeettttzzzz
Een contact wat niet 100% is kan een verkeerde waarde doorgeven aan de ECU waardoor hij dit soort dingen gaat doen. (ik spreek uit ervaring)
Ik mis in het verhaal de gaskleppositie sensor en de vliegwielsensor (BDP).
Heb je die? Zoja dan kunnen die het ook zijn. (alhoewel die eigenlijk nooit problemen geven maar je weet nooit)
Is je benzinefilter betrouwbaar? (d.w.z. is ie schoon genoeg)
Loop ook al je vacuumslangen na of zij geen valse lucht trekken.
Je kunt ook je spruitstuk controleren op valse lucht. (vluchtig stofje sprayen bij draaiende motor. Als het toerental iets oploop trekt ie valse lucht)
Ik zal nog ff verder denken wat je nog zou kunnen na kijken om het probleem op te lossen.
Succes (want dinsdag moet ie het wel goed doen natuurlijk)
Greeettttzzzz
das niet eens zo'n stomme gezien normaal de lambda het bijregeld mits de moter te arm draaid.TTF wrote:ik heb mijn pomp ook niet veranderd dus zou gewoon moeten werken..
maar lijkt me idd iets met de verrijking.. bij de normale gti's zou je zeggen dat het aan de lamda ligt of iets dergelijke maar hier zou ik het ook zo niet weten op de bovenstaande punten na
op vollast na, dan dumpt hij de gegevens en gaat op een ander tabel over. Maar in dit geval kan de moter dit niet doen gezien het een "dom" systeem is. gevolg is dat tabellen ws fixed zijn voor de 1.4