Senne AKA Fietspomp @ 306 '94/Ex-GT Inj. '93/Honda NSR50
Moderator: webmasters
Senne, wat ben je ook een mazzelpik h?
met een schroevendraaier je ax kunnen starten nadat je sleutel is afgebroken in het contactslot..
helaas was mijn technische inzicht in contactsloten nogal laag..
en toen ik aan kwam rijden met de nodige gereedschappen bij de hand, had je het zelf al opgelost.
weer zo'n leuk punt aan de ax wat wel is kapot kan gaan...
..het contactslot of de sleutel.
met een schroevendraaier je ax kunnen starten nadat je sleutel is afgebroken in het contactslot..
helaas was mijn technische inzicht in contactsloten nogal laag..
en toen ik aan kwam rijden met de nodige gereedschappen bij de hand, had je het zelf al opgelost.
weer zo'n leuk punt aan de ax wat wel is kapot kan gaan...
..het contactslot of de sleutel.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
SJonge jonge wat n gezeik:
Het hele verhaal:
's Middags, ik ging "even" sigaretten halen bij n tankstation, buiten het centrum van Vlissingen, wil ik weer starten, gaat de sleutel er maar een klein stukje in, ik wrikken en vervelen, sleutel krom
Siliconespray, wat ik toevallig bij had, biedde ook geen uitkomst!
Slepen ging natuurlijk ook niet, hij stond op stuurslot!
Toen maar gaan wandelen naar de schoenmaker om m'n sleutel na te laten maken, ik dacht dat dit het wel op zou lossen.
Na een 3 kwartier was ik weer terug, en ja hoor, hij deed het niet!
Ik had door dat het plastic kapje eraf moest, met mijn 2 handjes en een beetje vloeken was dit kapje gevierendeeld en kon ik verder met mijn avontuur, wat niet wilde vlotten!
UIt frustratie heb ik m'n zakmes tevoorschijn gehaald en ben in t slot gaan rossen, er kwamen ijzerstukjes uit en na veel wrikken ging de sleutel er weer in! Ik had 2 sleutels, en voor het zekere liet ik er ??n in het contact, en ??n had ik dan voor de deur, niet veilig, wel handig, anders blijf je bezig.
Kom ik m'n werk (pizzabezorger met de AX ), haal ik automatisch de sleutel uit het contact.....
H??l slim....
Nu ging die er echt niet meer in, zelfs niet na een beetje prutswerk van m'n zwitserse vriend het zakmes.
Toen ben ik weer naar huis gelopen, half uur later was ik terug,
gewapend met een schroevendraaierset.
Had even snel op t forum gekeken, dit gebeurt dus wel vaker begreep ik, en ik zag het al voor me, ik stond ergens waar ik niet mocht parkeren,
boete, slepen, niet naar huis kunnen, DRAMA!
Aangekomen bij de auto, probeerde ik het nog ??n keer, met de nieuwe sleutel van de schoenenboer, na 1 cm gaf deze het ook op.
Uit woede ramde ik met mijn zelfgemaakte hamer op de sleutel, deze brak natuurlijk af en er zat nu een halve nieuwe sleutel vast in het contact, ik was echt radeloos!
Maar goed, ik Duff gebeld, die jammergenoeg weinig van contactsloten wist, maar ik vroeg hem een boor en ander gereedschap mee te nemen, om t hele zootje er maar uit te slopen en de AX te hotwiren.
In de tussentijd ging ik verder met en grote platte schroevendraaier,
en een soort van beitel die een hamer moest voorstellen.
Het ging vrij vlot, eerst het plaatje eraf, toen nog een stukje contactslot, nog een stukje, 2 grote stukken, en terwijl ik mijn vriendin aan de lijn had,
om te vertellen dat ik niet naar huis zou komen,
probeerde ik, uit pure wanhoop, het slot rond te draaien met een schroevendraaier, en welverdraaid nog aan toe, alsof ze m'n auto instraalde, het werkte!
Zelfs mijn stuurslot werkt nog, geen probleem, nu alleen voorzichtig zijn met starten!
Duff kwam 2 seconden aan en kon z'n ogen niet geloven, hoe je dit
kan verzinnen met een "hamer" en schroevendraaier, ol?!
Nu heb ik een probleem, de schroevendraaier past niet aan mijn sleutelbos
Nu natuurlijk zsm een nieuw (lees: goedwerkend 2dehands)
contactslot erin (laten?) zetten, en we gaan op naar het volgende avontuur!
ZO zie je maar, met een hamer en schroevendraaier kom je overal!
(Lees: een AX type 1 GT is h??l makkelijk te jatten!)
Het hele verhaal:
's Middags, ik ging "even" sigaretten halen bij n tankstation, buiten het centrum van Vlissingen, wil ik weer starten, gaat de sleutel er maar een klein stukje in, ik wrikken en vervelen, sleutel krom
Siliconespray, wat ik toevallig bij had, biedde ook geen uitkomst!
Slepen ging natuurlijk ook niet, hij stond op stuurslot!
Toen maar gaan wandelen naar de schoenmaker om m'n sleutel na te laten maken, ik dacht dat dit het wel op zou lossen.
Na een 3 kwartier was ik weer terug, en ja hoor, hij deed het niet!
Ik had door dat het plastic kapje eraf moest, met mijn 2 handjes en een beetje vloeken was dit kapje gevierendeeld en kon ik verder met mijn avontuur, wat niet wilde vlotten!
UIt frustratie heb ik m'n zakmes tevoorschijn gehaald en ben in t slot gaan rossen, er kwamen ijzerstukjes uit en na veel wrikken ging de sleutel er weer in! Ik had 2 sleutels, en voor het zekere liet ik er ??n in het contact, en ??n had ik dan voor de deur, niet veilig, wel handig, anders blijf je bezig.
Kom ik m'n werk (pizzabezorger met de AX ), haal ik automatisch de sleutel uit het contact.....
H??l slim....
Nu ging die er echt niet meer in, zelfs niet na een beetje prutswerk van m'n zwitserse vriend het zakmes.
Toen ben ik weer naar huis gelopen, half uur later was ik terug,
gewapend met een schroevendraaierset.
Had even snel op t forum gekeken, dit gebeurt dus wel vaker begreep ik, en ik zag het al voor me, ik stond ergens waar ik niet mocht parkeren,
boete, slepen, niet naar huis kunnen, DRAMA!
Aangekomen bij de auto, probeerde ik het nog ??n keer, met de nieuwe sleutel van de schoenenboer, na 1 cm gaf deze het ook op.
Uit woede ramde ik met mijn zelfgemaakte hamer op de sleutel, deze brak natuurlijk af en er zat nu een halve nieuwe sleutel vast in het contact, ik was echt radeloos!
Maar goed, ik Duff gebeld, die jammergenoeg weinig van contactsloten wist, maar ik vroeg hem een boor en ander gereedschap mee te nemen, om t hele zootje er maar uit te slopen en de AX te hotwiren.
In de tussentijd ging ik verder met en grote platte schroevendraaier,
en een soort van beitel die een hamer moest voorstellen.
Het ging vrij vlot, eerst het plaatje eraf, toen nog een stukje contactslot, nog een stukje, 2 grote stukken, en terwijl ik mijn vriendin aan de lijn had,
om te vertellen dat ik niet naar huis zou komen,
probeerde ik, uit pure wanhoop, het slot rond te draaien met een schroevendraaier, en welverdraaid nog aan toe, alsof ze m'n auto instraalde, het werkte!
Zelfs mijn stuurslot werkt nog, geen probleem, nu alleen voorzichtig zijn met starten!
Duff kwam 2 seconden aan en kon z'n ogen niet geloven, hoe je dit
kan verzinnen met een "hamer" en schroevendraaier, ol?!
Nu heb ik een probleem, de schroevendraaier past niet aan mijn sleutelbos
Nu natuurlijk zsm een nieuw (lees: goedwerkend 2dehands)
contactslot erin (laten?) zetten, en we gaan op naar het volgende avontuur!
ZO zie je maar, met een hamer en schroevendraaier kom je overal!
(Lees: een AX type 1 GT is h??l makkelijk te jatten!)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Senne, dit zijn nog is goede berichten.
Veel succes met je nieuwe GT.
Groetjes, Henk
Veel succes met je nieuwe GT.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
bij deze verplicht ik je, om zsm. langs te komen met die ax !
als je dat luchtfiltertje langsbrengt ofzo.
maar, even zonder gekheid, GEFELICITEERD !
en net zoals ik, word ook jij weer beter na de schade.
dus elk nadeel heeft zijn voordeel
deze zit hetzelfde in mekaar als de mijne, wat betreft type-uitvoering, dus we kunnen elkaar wel helpen denk ik, en deze kraakt niet meer in 't dashboard, of iig minder
als je dat luchtfiltertje langsbrengt ofzo.
maar, even zonder gekheid, GEFELICITEERD !
en net zoals ik, word ook jij weer beter na de schade.
dus elk nadeel heeft zijn voordeel
deze zit hetzelfde in mekaar als de mijne, wat betreft type-uitvoering, dus we kunnen elkaar wel helpen denk ik, en deze kraakt niet meer in 't dashboard, of iig minder
Spreken is goud, Ductape is zilver.
fotos senne!!!!!Fietspomp wrote:Nu de trotse eigenaar van een witte GT uit '93!
Gisteren wezen kijken,
vandaag ga ik d'r ophalen!
Fotos komen deze week.
Type 2 uiteraard,
131000 op de teller,
echte nette staat,
gewoon geweldig!
Groetjes,
Senne
en thanx nog voor de onderdelen!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mooi dat het wat geworden is......Geplaatst: DiJul10, 2007 8:11:52 AM Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Nu de trotse eigenaar van een witte GT uit '93!
Gisteren wezen kijken,
vandaag ga ik d'r ophalen!
Fotos komen deze week.
Type 2 uiteraard,
131000 op de teller,
echte nette staat,
gewoon geweldig!
Groetjes,
Senne
Foto's zijn uiteraard zeer welkom en heel veel plezier van je "nieuwe" AX
had ik eigenlijk vanmiddag wel foto's kunnen schieten......
.....maar er zit een veerpootbrug onder je motorkap, bravo
en de boel nog ff schoongemaakt onder de motorkap, ziet er weer chique uit.
volgende keer weer verder.
nu die verlagingsveren nog......
als je slim bent, laat je die 2 resterende boutjes van die veerpootbrug vastmaken, op het moment dat je poten eruit zijn om die veren te verwisselen
.....maar er zit een veerpootbrug onder je motorkap, bravo
en de boel nog ff schoongemaakt onder de motorkap, ziet er weer chique uit.
volgende keer weer verder.
nu die verlagingsveren nog......
als je slim bent, laat je die 2 resterende boutjes van die veerpootbrug vastmaken, op het moment dat je poten eruit zijn om die veren te verwisselen
Spreken is goud, Ductape is zilver.