Vroemdag pag6 alle foto's (VEEL!)

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Glenn@nl wrote:Wie heeft de beste bijrijdersstoel? :P
hoezo? voel jij je gehandicapt ? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

omdat m'n auto niet voor t circuit is, en ik toch meega :D

en n beetje getikt ben ik ook wel 'n beetje toch :roll:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ik heb opzich nog wel een plekje vrij :wink:

Mandol
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 42
Joined: TueOct09, 2007 11:57:10 PM
Location: Roosendaal

Post by Mandol »

Ik ben helemaal nieuw hier dus ik ga veel vragen :oops:

Ik rijd er gelukkig maar 1 uur en 20 minuten naar Zolder over dat scheelt ;)

De organisatie van dit project heeft een erg....korte & bondige site... laten we het zo maar noemen. Er staat dus helemaal niets op.

Het is dus de bedoeling dat we op het parcours wat rondjes rijden met gehandicapte kinderen?

Als het racen is dan ga ik niet mee hoor :wink:

Ennuh kan ik nog wel meedoen ;) Ben erg laat namelijk.
Groetjes van Mandy!

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Helaas Mandy, de inschrijfperiode is al even achter de rug. Meedoen is dus niet meer mogelijk. Kijken natuurlijk wel :wink:

Ik dacht wel dat er -in beperkte mate, en voor zover dat gaat - geraced gaat worden met gehandicapte kinderen.


Maar om AX'en te kijken is de Nieuwegein meeting wellicht leuker :idea:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Er gaat niet geraced worden, zie het meer als een iets sportievere toertocht over het circuit.

Later in de dag is er wel de mogenlijkheid om wat "harder" door te rijden
zonder de kinderen maar alsnog is het geen race.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, de ambulance is ook geregeld. Nu op zoek naar een mooie overnachtingsplek en nog de laatste inkopen doen.

Oftewel we zijn er zo goed als klaar voor :lol:
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bossie wrote:Zo, de ambulance is ook geregeld. Nu op zoek naar een mooie overnachtingsplek en nog de laatste inkopen doen.

Oftewel we zijn er zo goed als klaar voor :lol:
dan ben je mooi op tijd.

ik zal zaterdag en zondag nog 2 veerpoten, schokbrekers, rembloken, kleppen stellen, stoel monteren, poetsen enz :roll: en kijken waar het geratel weg komt aandrijfas of versnellingsbak.. :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Oke vrienden.
Ik lees dat de meesten al een heel eind, of reeds klaar, zijn met de voorbereidingen voor de Vroemdag.
Dus wordt het nu tijd voor wat huiswerk.
Het huiswerk gaat over de betekenis van de diverse vlaggen die op het circuit gebruikt worden. Velen zul je waarschijnijk wel kennen om dat je naar b.v. de F1 op televisie kijkt. Toch zijn er een aantal die je bijna nooit op televisie ziet maar wel gebruikt kunnen worden.
Het huiswerk beslaat een A4 tje en kost je 1 minuut om het door te nemen.

Het is te downloaden op http://members.home.nl/kuipers20/huiswe ... laggen.pdf

Succes en tot dinsdag.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Briefing Piloten – Vroemdag 2007

Beste deelnemer aan Vroemdag,


De organisatie en het Circuit van Zolder heten U van harte welkom op de 17e editie van Vroemdag en verheugen zich op uw aanwezigheid en medewerking om ook vandaag weer de harten van méér dan duizend mindervaliden sneller te doen slaan.


ACHTERGROND INFORMATIE

Tijdens Vroemdag kunnen leerlingen uit het Buitengewoon Onderwijs (type 1,2 en 4; OV1 en 2) meerijden met racewagens op het circuit van Zolder. Daarnaast kunnen ze ook deelnemen aan een sportief programma opgebouwd rond het gebeuren van een circuit, zoals een 4x4 ritje op een speciaal parcours, slalom met auto’s, tentoonstellingen, infostanden, enz...

Vroemdag 2006 is een organisatie van Groep NB Projects, Fifty One Hasseletum, Circuit Zolder, Bloso, KHLim departement lerarenopleiding, SVS en de Provinciale Sportdienst.





Om alles vlotjes te laten verlopen, vatten wij hier de belangrijkste praktische richtlijnen even voor U samen:

ALGEMENE RICHTLIJNEN

• Bij de inschrijving heeft U een sticker nummer ontvangen: deze dient U op de voorruit van uw wagen aan te brengen aan de buitenzijde rechts bovenaan. Aan de hand van dit nummer kan de organisatie U eenvoudig identificiëren.
• De transponder, laat ons toe om het geluid van uw wagen te meten, NIET uw rondetijden! Deze transponder dient U alsvolgt aan te brengen: kleef de velcro sticker aan de binnenkant en rechterzijde van uw wagen (bvb tegen de zijruit). Bevestig de transponder met zijn velcrozijde tegen deze velcro sticker en controleer of het geheel goed vast zit.
• U heeft eveneens 1 bonnetjes ontvangen voor het afhalen van een lunchpakket. U kunt hiervoor terecht in box 11 en 12 vanaf 12:00 uur.
VEILIGHEID is voor de organisatie, voor de kinderen en ook voor uzelf uiterst belangrijk en garandeert het succes van dit event. Gelieve daarom uw snelheid aan te passen aan de weersomstandigheden, uw eigen rijkunst en vooral aan het rijgedrag van de andere piloten. Neem onder geen beding onverantwoorde risico’s.
• Na afloop van de rondritten met kinderen omstreeks 15:40 uur kan er beperkt vrij gereden worden. Opgelet! Indien er echter te gevaarlijk gereden wordt, zal de organisatie beslissen om dit deel van Vroemdag 2007 onherroepelijk af te vlaggen.



RICHTLIJNEN OP HET CIRCUIT
• Kennis van de vlaggen:
o GELE vlag : er is iets gebeurd op het circuit, er mag niet voorbij gestoken worden en U dient te vertragen totdat de baancommisaris het circuit opnieuw vrijgeeft.
o ZWARTE vlag met nummer : de wagen met het getoonde nummer MOET de omloop verlaten en dient bij het binnenrijden van de pitlane halt te houden ter hoogte van de toren. De baancommisaris zal dan meedelen wat de reden is (geluidsoverlast, gevaarlijk rijgedrag of mechanisch defect) en wat dit verder tot gevolg heeft (verbod voor verdere deelname, verwittiging of herstelling).
o WITTE vlag : er bevindt zich een langzaam rijdend voertuig op de omloop, gelieve uiterst voorzichtig te zijn en uw snelheid aan te passen.
• Als een snellere wagen U wil inhalen, gebruik dan je richtingaanwijzer om aan te geven langs welke zijde van de weg je gaat rijden. Door je richtingaanwijzer op te zetten , geef je ook aan de anderen te kennen dat je hen opgemerkt heb.
• Iedereen die in de wagen zit, is verplicht om de veiligheidsgordel te dragen. Controleer dit als piloot, vooraleer je de omloop gaat oprijden. De organisatie zal eveneens toezicht hierop houden op ’t einde van de pitlane.
• Bij het binnenrijden van de pitlane, dien je te vertragen en ter hoogte van de aan jou toegewezen pitbox te stoppen. Het is niet toegelaten om zonder te stoppen door de pitlane te rijden noch in tegenovergestelde richting te rijden.
• Wagens die niet verder met kinderen wensen rond rijden, dienen zich naar de paddock te begeven en mogen niet in de pitlane, voor de boxen, blijven staan. Ook indien er gewerkt moet worden aan de wagen, dient dit in de paddock te gebeuren en NIET in de boxen.


RICHTLIJNEN VOOR HET RIJDEN MET KINDEREN

• De kinderen worden enkel en alleen door U opgepikt vóór de aan U toegewezen pit box nummer in de pitlane. Vrijwillige medewerkers aan Vroemdag en/of begeleiders zullen de kinderen hierbij helpen. Wacht rustig af tot iedereen heeft plaatsgenomen in uw wagen en vergewis U ervan dat de veiligheidsgordels correct gedragen worden (ook achteraan!)
• Een rit met kinderen houdt hetvolgende in : verlaat de pitlane aan ’t einde om de omloop op te rijden, rij dan 2 x langs de hoofdtribune voorbij en kom dan terug binnen in de boxen. Indien U echter merkt bij de tweede maal dat U voorbij de tribunes rijdt dat er een lange file staat bij het binnenrijden van de pitlane, kan U nog een extra ronde maken.


Wij wensen U een fijne dag toe op het circuit van Zolder en danken U in naam van de organisatie en de méér dan duizend kinderen en hun begeleiders voor de onvergetelijke momenten die U aan hen vandaag zal bezorgen tijdens Vroemdag 2007.

De rijtijden op het circuit zijn vastgelegd door het Circuit Zolder en zijn als volgt:
09.30u – 10.00u Inrijden
10.00u – 10.50u groep 1 ( 50 ‘ )
11.00u – 11.50u groep 2 ( 50 ‘ )
12.00u – 13.00u pauze ( motorstilte )
13.15u – 14.15u groep 1 ( 60’ )
14.25u – 15.30u groep 2 ( 65’ )
15.40u – 17.00u vrij rijden ( dragen van helm verplicht )

BELANGRIJK VOOR HET INSCHRIJVEN!
vanaf 8 uur kan ik (Joost), als zijnde de enige verantwoordelijke van de club, alle documenten, stickers, transponders, pilotenbandjes, lunchbonnetjes, enz.. komen afhalen op het hoofdsekretariaat.
Wij zullen alles netjes voor U in een pakketje samenvoegen.

U deelt dan alles uit aan de piloten van uw club en brengt zo snel mogelijk, de opgevouwen ‘verklaring van piloten’, met daarin het paspoort of rijbewijs van de betreffende piloot (zie foto) terug naar het hoofdsekretariaat, tesamen met eventueel overblijvende transponders, stickers, enz... van mensen die NIET zijn komen opdagen OF die te laat aanwezig waren. Zo kan U ook op tijd rijden ;-).
De eventuele laatkomers van uw club kunnen zich alsnog inschrijven in het hoofdsekretariaat na 10:00 uur.
en zullen dan evenmoeten wachten tot sessie 2, en (eventueel) op een vrijgekomen transponder.

BELANGRIJK VOOR HET UITSCHRIJVEN!
Alle paspoorten/rijbewijzen worden verzameld in het hoofdsekretariaat en kunnen daar, na individuele beëindiging van Vroemdag, ook afgehaald worden tegen inlevering van de transponder en zijn houder. Gelieve aan uw clubleden duidelijk kenbaar te maken dat, indien ze stoppen met rijden, onmiddellijk hun transponder inleveren en dit niet vergeten! Op die manier kunnen dan weer een aantal wachtende piloten, eveneens deelnemen aan Vroemdag.
Het belooft alweer een zonnige dag te worden, zowel voor de kinderen, de piloten als voor de organisatie.
Laat ons er allen tesamen weer van genieten!


Maximum 95dB toegelaten
!! Denk aan jullie veiligheid - Dit is geen race - Wees voorzichtig !!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Laten we om kwart over 6 afspreken op de parkeerplaats van Van der Valk te Eindhoven.
Deze is te vinden door de A2 richting Maastricht te volgen en daar de afslag valkenswaard te nemen. (de rest wijst vanzelf mag ik hopen)

Voor degene die rechtstreeks naar Zolder gaan.
Hieronder op/rond de nummer 2 is doorgaans de plek waar we parkeren.


Tip hou de kant van het circuit aan en niet het gebouw. Dan hebben we het snelst zon.
Verder raad ik iedereen aan minimaal getankt te hebben voor aankomst van der Valk. dit om oponthoud te voorkomen. (A50 Oss Eindhoven heeft één BP) (A2 's-Hertogenbosch Eindhoven heeft één tankstation thv Boxtel)
Op het circuit is ok benzine te krijgen.
Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:shock: Kwart over 6? Pfieuwwww :wink:
Freude am Fahren.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

arnie wrote::shock: Kwart over 6? Pfieuwwww :wink:
Goeie god man, dan moet je om een uur of 5 je bed al uit :shock:
't is voor het goeie doel moet je maar denken!

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Zo, mijn auto is schoon, nagekeken, gepakt en gezakt dus ik ben er klaar voor.

tot morgen (nou ja eigenlijk is dat nog vannacht)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

saxo100 wrote:Zo, mijn auto is schoon
Volgens mij was die dat gisteren al ;)
Image Image Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Bossie wrote:
saxo100 wrote:Zo, mijn auto is schoon
Volgens mij was die dat gisteren al ;)
Gisteren met terugrijden nogal wat vliegen gemept dus die moesten verwijderd worden. En de motorruimte was ook nog niet netjes.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

saxo100 wrote:En de motorruimte was ook nog niet netjes.
:shock:

Als iedereen z'n auto zo netjes zou houden als jij, dan zag het er op 's lands heeren wegen een stuk beter uit.
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wij zijn hier nu ook aan het prepareren!
ik mn GTI.. en Romy haar blauwe.. maar die gaat helaas niet mee :(
Image

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Bossie wrote:
saxo100 wrote:En de motorruimte was ook nog niet netjes.
:shock:

Als iedereen z'n auto zo netjes zou houden als jij, dan zag het er op 's lands heeren wegen een stuk beter uit.
Ik heb het geluk dat ik (heel) veel tijd heb.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

haha, Chris en ik zijn er sinds vanmiddag ook helemaal klaar voor. Mijn auto is schoon en heeft een complete onderhoudsbeurt gehad 8)

Slechte kwaliteit foto, maar het idee is duidelijk... Check mijn auto lichtgeven in de zon :P

Image
Freude am Fahren.

Post Reply