AX Totall loss verklaard. (Toch opbouw verslag vanaf pag5)
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
zijn inderdaad renault motoren, en die doen het best prima!
m'n ouders hebben in principe hetzelfde blok (in de Laguna, alleen dan iets groter.. tweeliter met multipointinjectie..)
en GTE hier op het forum heeft er ook één, in z'n R5 GTE. Alleen die is weer iets kleiner (1721cc ipv 1794). Wel ook MPI.
Die motortjes zijn ong. net zo doorontwikkeld als de TU in de AX.
m'n ouders hebben in principe hetzelfde blok (in de Laguna, alleen dan iets groter.. tweeliter met multipointinjectie..)
en GTE hier op het forum heeft er ook één, in z'n R5 GTE. Alleen die is weer iets kleiner (1721cc ipv 1794). Wel ook MPI.
Die motortjes zijn ong. net zo doorontwikkeld als de TU in de AX.
Vanmiddag bij de schadehersteller langsgeweest. Dagwaarde was 3350 ipv 3300. Jee weer 50 euro.
Maar ze vinden het doodzonde om hem niet te repareren. Ze hadden echt alles uitgezocht. En ze achten de kans groot dat ze uitkomen met het bedrag als ik zelf wat onderdelen aanlever.
Ze zijn het niet mee eens dat het chassis zijn stijfheid verloren heeft. Het staat onder spanning maar de kreukelzone is niet gebruikt. De veerpootbrug, stabilisatorstang en draagarmbrug hebben het zaakie zo bij elkaar gehouden dat ik opzij geketst ben.
Schadedelen zijn:
Voorbumper
Zijscherm
Deur
Veerpoot
Draagarm
Stuurstang / stuurkogel
Richtingaanwijzer
Wielkastverbreder
Dorpelverbreder
Deurskirt
Een veerpoot heb ik liggen van een 106 rallye. En mijn veer was nog goed. Hopen dat de demper nog recht is.
De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.
De redding van de AX lijkt goed mogelijk te zijn dankzij mijn uitwijkactie en de veerpootbruggen. (Die dingen zijn dus echt wel nuttig en veilig).
Het deel van de dorpel het dichtst bij het wiel is wat ingeduwd. Daarom staat het dak en de dorpel onder spanning. Dat wordt dan teruggetrokken. Het chassis was nog hard. Geen roest dus dat was geen probleem.
Als dit doorgaat zal het ff duren. Maar misschien komt ie de weg wel weer op. En dan wordt het tijd voor een rolkooi.
Is nu gewoon mijn geluk dat de schadeherstellers het een gaaf autotje vinden en er lol inzien. Zodoende de dagwaarde omhoog hebben gezet en me matsen met de herstelkosten. Anders had het niet gegaan.
Maar is informeren wat 1 velg kost. Ze wilde hem spuiten omdat ie er nog goed uitzag. Mits die nog recht was natuurlijk. Maar na zo'n klap vol erop koop ik liever 1 nieuwe velg. Als dat uberhaupt mogelijk is. Band was nog heel.
Maar ze vinden het doodzonde om hem niet te repareren. Ze hadden echt alles uitgezocht. En ze achten de kans groot dat ze uitkomen met het bedrag als ik zelf wat onderdelen aanlever.
Ze zijn het niet mee eens dat het chassis zijn stijfheid verloren heeft. Het staat onder spanning maar de kreukelzone is niet gebruikt. De veerpootbrug, stabilisatorstang en draagarmbrug hebben het zaakie zo bij elkaar gehouden dat ik opzij geketst ben.
Schadedelen zijn:
Voorbumper
Zijscherm
Deur
Veerpoot
Draagarm
Stuurstang / stuurkogel
Richtingaanwijzer
Wielkastverbreder
Dorpelverbreder
Deurskirt
Een veerpoot heb ik liggen van een 106 rallye. En mijn veer was nog goed. Hopen dat de demper nog recht is.
De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.
De redding van de AX lijkt goed mogelijk te zijn dankzij mijn uitwijkactie en de veerpootbruggen. (Die dingen zijn dus echt wel nuttig en veilig).
Het deel van de dorpel het dichtst bij het wiel is wat ingeduwd. Daarom staat het dak en de dorpel onder spanning. Dat wordt dan teruggetrokken. Het chassis was nog hard. Geen roest dus dat was geen probleem.
Als dit doorgaat zal het ff duren. Maar misschien komt ie de weg wel weer op. En dan wordt het tijd voor een rolkooi.
Is nu gewoon mijn geluk dat de schadeherstellers het een gaaf autotje vinden en er lol inzien. Zodoende de dagwaarde omhoog hebben gezet en me matsen met de herstelkosten. Anders had het niet gegaan.
Maar is informeren wat 1 velg kost. Ze wilde hem spuiten omdat ie er nog goed uitzag. Mits die nog recht was natuurlijk. Maar na zo'n klap vol erop koop ik liever 1 nieuwe velg. Als dat uberhaupt mogelijk is. Band was nog heel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
maar als ik heel eerlijk mag zijn je kan beter een andere GT/GTI pakken. voor 1000 eur.Mark wrote: Voorbumper 50 eur
Zijscherm mwah 10tje
Deur 10tje
Veerpoot Aad heeft nog een sloper???
Draagarm 50 eur nieuw
Stuurstang / stuurkogel 12 eur/ 14 eurbuitenzijde /20 eur binnenzijde
Richtingaanwijzer 15 eur imitatie
Wielkastverbreder GT setje compleet 35 eur
Dorpelverbreder
Deurskirt
Een veerpoot heb ik liggen van een 106 rallye. En mijn veer was nog goed. Hopen dat de demper nog recht is.
De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.
Daar een super blokje inleggen + uitlaat toebehoren a 1000 eur
en voor 1300 eur de auto kaal aanleveren zodat deze compleet strak gemaakt gespoten kan worden.
Maar goed ook ik rij nog steeds mijn AXje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Komen dan wel nieuwe onderdelen op. Als ik redelijk uit de kosten kom vind ik het best. Kost weer zoveel extra tijd en moeite om een andere ax te kopen en die om te bouwen. Als ze hem zo goed kunnen maken...
Voorlopig kijk ik even hoe het zo gaat lopen. Heeft toch geen haast meer als ik me volvo heb.
Voorlopig kijk ik even hoe het zo gaat lopen. Heeft toch geen haast meer als ik me volvo heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nouja die zitten op elke GT... is bijvoorbeeld een minder groot probleem als de verbreder voor de deur of de achterste, waar je er eentje hebt met gleuf ipv vlakMark wrote: De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.
(volgens mij had Daan uit abcoude nog een skirtset zonder de achterste deel... zie aangeboden)
tsja met het kopen van een nieuwe wagen weet je ook niet wat je krijgt natuurlijkJoost wrote: maar als ik heel eerlijk mag zijn je kan beter een andere GT/GTI pakken. voor 1000 eur.
Daar een super blokje inleggen + uitlaat toebehoren a 1000 eur
en voor 1300 eur de auto kaal aanleveren zodat deze compleet strak gemaakt gespoten kan worden.
Maar goed ook ik rij nog steeds mijn AXje
je hebt idd echt geluk met die schadeherstellers Mark!!
Deze heb ik nog wel liggen, kun je zo krijgen. Staan toch maar een beetje in de gangkast te staan.Mark wrote: Dorpelverbreder
Deurskirt
Zijn hetzelfde als die je had, de non-GT skirts om te kitten met cannelure (gleuf).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zie PB. Dat zou heel mooi uitkomen. Die zijn waarschijnlijk het grootste probleem. Dan alleen nog een wielboog. Die is ook splinters geslagen.Rio97 wrote:Deze heb ik nog wel liggen, kun je zo krijgen. Staan toch maar een beetje in de gangkast te staan.Mark wrote: Dorpelverbreder
Deurskirt
Zijn hetzelfde als die je had, de non-GT skirts om te kitten met cannelure (gleuf).
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
1 velg kan ik bestellen. 100 euro. Alleen nog een skirt voor boven mijn wiel (wielboog) en dan ben ik er denk.
Gozer gebeld die mijn auto bestickert heeft. Die heeft de bestanden nog en kan mijn deur zo overnieuw stickeren.
Gozer gebeld die mijn auto bestickert heeft. Die heeft de bestanden nog en kan mijn deur zo overnieuw stickeren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou Volvo 440 voor de deur. Maar de kap kan al niet meer open. Kabel afgebroken. En de kachel doet ut niet. Radiateur wordt alleen onder heet en boven koud.
Zucht. Kan ik nog niet rijden. Wat heb ik met auto's die niet kunnen rijden. Morgen maar is terug gaan. Dit gaat ook niet werken zo. Misschien is het een luchtbel. Maar ja als die k*t kap niet open kan kommie er ook zo lekker bij.
Zucht. Kan ik nog niet rijden. Wat heb ik met auto's die niet kunnen rijden. Morgen maar is terug gaan. Dit gaat ook niet werken zo. Misschien is het een luchtbel. Maar ja als die k*t kap niet open kan kommie er ook zo lekker bij.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Tjongejonge... Alles onderdelen met redelijke haast bij elkaar gezocht... Om morgen op vakantie te gaan naar turkije. Alles ligt sinds gisteren bij de schade hersteller.
Dorpelskirt en Deurskirt Thx RIO97!
Wielskirt Thx Ivar
Nieuwe velg ligt er. En een 106 veerpoot die ze weer om kunnen bouwen.
Belt net de reisorganisatie. www.zonplan.nl Zijn ze FAILIET! 1 dag voor vertrek. Soms heb je ook echt een golf van pech lijkt wel he.
Zucht... Volgens mij als me ax weer rijdt monteer ik matrassen rondom.
Dorpelskirt en Deurskirt Thx RIO97!
Wielskirt Thx Ivar
Nieuwe velg ligt er. En een 106 veerpoot die ze weer om kunnen bouwen.
Belt net de reisorganisatie. www.zonplan.nl Zijn ze FAILIET! 1 dag voor vertrek. Soms heb je ook echt een golf van pech lijkt wel he.
Zucht... Volgens mij als me ax weer rijdt monteer ik matrassen rondom.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Inderdaad zeg. Hoeveel pech kun je hebben! Succes. Ga je nu ergens anders naartoe of wat?Mark wrote:Tjongejonge... Alles onderdelen met redelijke haast bij elkaar gezocht... Om morgen op vakantie te gaan naar turkije. Alles ligt sinds gisteren bij de schade hersteller.
Dorpelskirt en Deurskirt Thx RIO97!
Wielskirt Thx Ivar
Nieuwe velg ligt er. En een 106 veerpoot die ze weer om kunnen bouwen.
Belt net de reisorganisatie. www.zonplan.nl Zijn ze FAILIET! 1 dag voor vertrek. Soms heb je ook echt een golf van pech lijkt wel he.
Zucht... Volgens mij als me AX weer rijdt monteer ik matrassen rondom.
Had van te voren gecontroleerd of ze aangesloten waren bij het garantiefonds. Dus ja na het nodige papierwerk zou je je geld weer terug moeten krijgen.
Mwahhh.. Heb eigenlijk wel genoeg verzekeringen en papierwerk gezien de laatste tijd.
Gelukkig doet de volvo ut op het moment goed. Kan me weer verplaatsen van A naar B zonder het gevoel dat ik de rest moet gaan lopen.
Edit: Dan wel met koptelefoon op... Die dierentuin onder de kap bij gas los is er nog steeds. Maar 't komt niet uit de motor. Dus het zal wel .
Mwahhh.. Heb eigenlijk wel genoeg verzekeringen en papierwerk gezien de laatste tijd.
Gelukkig doet de volvo ut op het moment goed. Kan me weer verplaatsen van A naar B zonder het gevoel dat ik de rest moet gaan lopen.
Edit: Dan wel met koptelefoon op... Die dierentuin onder de kap bij gas los is er nog steeds. Maar 't komt niet uit de motor. Dus het zal wel .
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nou weer terug van vakantie. Meteen maar het schadebedrijf langsgeweest.
AX staat inmiddels op de richtbank:
Gaat toch nog een hoop geld inzitten. Helaas. Maar dat was verwacht.
Nieuwe draagarmen aangeleverd. Nieuwe aandrijfassen komen morgen binnen. Nieuwe toplagers voor de veerpoten. En dat schoteltje onder de toplagers komen dinsdag binnen.
Met spoed moet ik dus nieuwe schokbrekers regelen. Want die zijn ook stuk. Heel licht krom. Maar krom is krom. Daar komen dus Billstein B8 dempers voor in de plaats.
Alles moet ik voor woensdag binnen hebben en dan gaat ie weer opgebouwd worden.
AX staat inmiddels op de richtbank:
Gaat toch nog een hoop geld inzitten. Helaas. Maar dat was verwacht.
Nieuwe draagarmen aangeleverd. Nieuwe aandrijfassen komen morgen binnen. Nieuwe toplagers voor de veerpoten. En dat schoteltje onder de toplagers komen dinsdag binnen.
Met spoed moet ik dus nieuwe schokbrekers regelen. Want die zijn ook stuk. Heel licht krom. Maar krom is krom. Daar komen dus Billstein B8 dempers voor in de plaats.
Alles moet ik voor woensdag binnen hebben en dan gaat ie weer opgebouwd worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.