viergaats wel, idd van een saxo of 106.
3-gaats volgens mij niet, iig nog nooit gezien.
Je kan natuurlijk een 4 gaats set aanpassen en driegaats maken, maar 4gaats is wel prettig qua velgkeuze.
daar zeg je me wat, ik denk idd dat je gelijk hebt maar zekerheid durf ik je niet te geven.
Chris (drake) kan je er wel meer over vertellen, die heeft al aardig wat veerpoten in en uit elkaar gehad, zowel 3 als 4 gaats.
passen de schokdempers van een 106/saxo ook in de veerpoot van een AX ? zoja dan past dit schroefsetje van v-maxx en ook van AST gewoon op je AX.
Zijn namelijk geen complete veerpoten.
Je haalt je onderste veerschotel van je veerpoot + je schokdemper inzet en moer waarmee deze vast zit en deze gooi je samen met je veer weg .
Dan doe je de schokdemper van het setje in de veerpoot en ipv de moer waarmee je het origineel vast zet schroef je nu een soort draadbus op je onderpoot waarop een verstelbare ring zit. En dan alles weer in elkaar zetten. De veer met daarop een schotel en daarop komt weer je originele veerpootlager.
Drake wrote:
Klopt, maar je krijgt wel wat voor terug.
dat is zeker waar, als je inderdaad koni's koopt en goede veren voor voor ben je ook snel flink wat duiten kwijt.
Maarrrr.... je hebt er wel wat voor. Ik heb een wat simpeler setje onder de GT en zo'n ander onderstelletjes zorgt voor een heel andere rijervaring.
Ik rijd met Koni's rondom met m'n Alfa, maar moet zeggen dat het nog wel iets stugger mag van mij. Ik vind het in het stevige bochtenwerk nog net niet helemaal (beetje zweverig, lastig uit te leggen, kan strakker lijkt me nog)
Maar instellen hoogte is ook leuk, volgens mij is een schroefset net weer wat stugger ook (ook afhankelijk wat je koopt natuurlijk)