Ben van plan om op zeer korte termijn mijn rechter (lange) aandrijfas te vervangen. Nu heb ik dit nog niet eerder gedaan dus vandaar deze vraag.
Heb al wel een aantal keren de linker (korte) vervangen maar deze nog niet. Kan iemand mij vertellen over er veelv erschil inzit. Moet ik bijv. een oliekeering achter de hand hebben of zit die aan deze rechterzijde niet?
Hoor het graag van iemand.
Gr. Marco
Aandrijfas rechts (lange as) vervangen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
De oliekeerring meteen vervangen is wel aan te raden.
Aan deze zijde zit er ook eentje, wat kleiner als die aan de andere kant en iets moeilijker bereikbaar.
En ik verplaats deze naar Technisch.
Aan deze zijde zit er ook eentje, wat kleiner als die aan de andere kant en iets moeilijker bereikbaar.
En ik verplaats deze naar Technisch.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Volgens mij wel.
En aangezien je een dieselbak zo onder een GT of een 1.1 kunt hangen en omgekeerd....
Ik heb dat's nagevraagd en de keerringen schijnen weer een universeel onderdeel te zijn dat op heel verschillende Citroën modellen is toegepast.
En aangezien je een dieselbak zo onder een GT of een 1.1 kunt hangen en omgekeerd....
Ik heb dat's nagevraagd en de keerringen schijnen weer een universeel onderdeel te zijn dat op heel verschillende Citroën modellen is toegepast.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Heb bij een automaterialenzaak gelijk een keerring gehaald. Bleek inderdaad dat de rechterring altijd kleiner is. Dus buiten een verschil in de lengte is ook de diameter aan de bakzijde kleiner.MNM(tm) wrote:Klopt het trouwens dat de rechter keerring ALTIJD kleiner is dan de linker bij een AX? Of geldt dit alleen bij 1.0 en 1.1 bakken?
Nou hij zit er weer onder dus kan ik me trilplaat weer uit de kast halen. (Deze had ik tijdelijk opgeborgen omdat ik aan me auto alleen al genoeg had.) Op naar de volgende reparatie: De hoofdremcilinder en de kabel van de snelheidsmeter!!!!