1.4 GTI U9 engine swap

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

1.4 GTI U9 engine swap

Post by DV »

Hallo allemaal.

Ik ben sinds kort van een 1.1i naar een 1.4i blok overgestapt zonder de kabelboom te vervangen.. of enige problemen het was plug and play.
Toch kriebelt een GTI toch wel en wil ik er een GTI U9 blok in stoppen nu de vraag heb ik daarvoor de originele kabelboom van een GTI blok nodig?
Of kan ik zonder problemen alles aansluiten ??
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kabelboom is anders
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

DuFF wrote:kabelboom is anders
toch wel..
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Volgens mij is de stekker met de rest vd. auto hetzelfde (ronde stekker). Waarschijnlijk hoef je alleen het motorgedeelte over te nemen.
Altijd meer PK's dan jou!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en brandstofpomp, versnelingsbak, remmen enz
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:kabelboom is anders
Reageer dan niet man... Sorry, maar moest het even kwijt. Aan dit soort antwoorden erger ik me groen en geel...

Ik heb geen idee wat voor 1.1 je nu heb, maar dikke kans dat er een andere kabelboom in moet in verband met het andere motormanagment. Je dashboard is sowieso al anders denkk, geen toerenteller enz. Zoals Bas zegt de ronde stekker is volgensmij hetzelfde.
Freude am Fahren.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Heren, beheers je :twisted: (gooi aub modder per pb)
maar enig uitleg bij 'past niet' had wel van toepassing geweest natuurlijk Eric..



ontopic!

kabelboom van de GTI motor is zeker anders dan die van de 1.1 (denk bijvoorbeeld aan de aansturing van 4 injectoren ipv 1)

Als het goed is moet deze kabelboom wel passen op de rest van de auto(dmv die ronde stekker zoals is gezegd)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

complete voorste gedeelte van de auto dient vervangen te worden (exclusief chassis en plaatwerk zo'n beetje)

veerpoten moeten van een ph2 1.4i zijn
aandrijfassen van een GTI
versnellingsbak
motor
injectiesysteem
brandstofpomp
(officieel ook brandstoftoevoerleiding)
motorkabelboom
ecu
dashboard of aanpassing in de kabelboom

hoop werk en een hoop geld...

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Even voor de duidelijkheid..

Mijn ax is origineel een 1.1i deze heeft sinds kort een engine-swap ondergaan waardoor er nu een 1.4i motor in ligt prestatie's zijn zeker voelbaar.. maar buiten dat de motor die er nu inzit is een U9 motor dus wat ik dacht dat het wel pasbaar was daarom deze vraag met de kabelboom.
Btw, ik heb een GTI tellerbak aangesloten waarop alles werkt dat is al een tijdje.
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DV wrote:Even voor de duidelijkheid..

Mijn AX is origineel een 1.1i deze heeft sinds kort een engine-swap ondergaan waardoor er nu een 1.4i motor in ligt prestatie's zijn zeker voelbaar.. maar buiten dat de motor die er nu inzit is een U9 motor dus wat ik dacht dat het wel pasbaar was daarom deze vraag met de kabelboom.
Btw, ik heb een GTI tellerbak aangesloten waarop alles werkt dat is al een tijdje.
U9 heeft niets met je motorblok te maken, maar met het emissie bestrijdingssysteem. Dus of de auto fabrieks af voorzien is van een kat met/of zonder lambda sonde.

Het verschil tussen een 1.4 met injectie (1.4i) en 1.4 GTI is dat een GTI een multipoint injectie systeem heeft, dus elke cilinder apart 'ingespoten' word. Een GTI heeft daarnaast een heel ander onderstel, en daarom andere aandrijfassen en versnellingsbak.

Een 1.4i heeft dus netzo weinig overeenkomsten met een GTI dan een 1.1i. En een U9 aanduiding heeft helemaaal niets met de motor verder te maken...

Post Reply