Sarah aka saarisdaar(AX 1.4TGS'93,SAXO 1.6vts,207 1.6hdi)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

saarisdaar wrote:dan ga ik hem even voltanken en de injectie-reiniger erin laten lopen! :)
BWAAAAAAH,

wil je dat aub andersom doen, dus eerst de injectie-reiniger, en dan voltanken. :wink: anders heb je mischien een volle tank, en om dan de injectie-reiniger erin te gooien? dan loopt alles er weer uit..... (probeerd hiermee een blond-moment te voorkomen :wink: )

en hopelijk loopt ie daarna weer wat vlotter, maar ik vond 'm toch al vlot genoeg rijden hoor :) .

of is het nog erger geworden?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Ik was ook van plan het zo om te doen hoor.. gelukkig dus niet zo blond..

8)

Nja, heb laatst de tank helemaal leeg gereden enzo, dus het is wat erger geworden.. :( Niet erg slim.. maar goed! Zal nu vast wel goedkomen!
A to the X

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Update met fototjes.. Auto is terug van de kleine beurt en heeft gelijk dus ook nieuwe remblokjes gekregen!

oeeeee wat heb ik nu n soepel autootje :roll:
Love my car :love7:

Foto's:

Spoilertje enzo
Image

Mijn mooi en lekker zittend interieurtje..
Image

Image

nog wat leuks..

Image

Image

Leen stuurtje, binnenkort dan hopelijk het nieuwe stuurtje van Marc.. :wink:
Image

mijn axjeeee :oops: :D

(de foto's zijn beetje te klein geworden.. maar goed.. je ziet er waarschijnlijk wel genoeg op, volgende keer maar n beter formaat kiezen.. stomme pc 8) )
A to the X

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

gelukkig loopt ie al wat beter, plaatjes zijn niet te klein hoor, maar ze zijn wel nogal vaag.

eerste paar km's niet te gretig op je rem trappen, dan kunnen je remblokjes wat 'normaler' inslijten op je remschijven, waardoor het geheel wat langer meegaat :)

is de lak op die spoiler nog goed trouwens? zorgen dat ie goed in de wax blijft staan hé. :idea:

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Hoi iedereen,

Ik ben er een beetje over aan het denken om mijn AXje te verkopen!
Ik ben dagelijks ERG veel kilometers aan het rijden.. en wil of opzoek naar n dieseltje of naar n 1.1 of iets!
Vind het natuurlijk niet leuk.. maar ik weet even niet wat te doen!

Misschien jullie nog hulp?
Als mijn AX weg zou gaan, komt er n 106 of n Saxo voor in de plaats.
Maar, niks is nog zeker.. dilemma!!! :(
A to the X

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik zou lekker je auto houden. Je bent er net lekker mee bezig (a), bij de volgende is het maar afwachten wat je krijgt (b), die 1.1-tjes zijn niet bijster veel zuiniger (c) en voor Diesels betaal je veel meer wegenbelasting (d). Daarbij komt dat je er financieel eigenlijk sowieso op achteruit gaat (wat je terugkrijgt voor deze is zeer waarschijnlijk minder dan je voor de volgende betaalt) en voordat je dát hebt terugverdiend met het verschil aan benzineverbruik ben je zo een paar jaar verder (e). Daarbij komt dat eigenlijk alles duurder in onderhoud is (geteld per km) dan een AX, en dikke kans dat dat je winst-aan-de-pomp (if any) gelijk weer opheft (f).

Dus lekker houden :D :cool:
Kijk uit, een Cactussssss

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

eens met pcrodent, je zult echt niet veel verschil merken tussen 1.1 en 1.4 of diesel.. qua -totaalkosten-
een axje weegt gewoon licht en rijd zuinig.

of wil je 'm om een andere reden verkopen?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Verschil benzine <> diesel in wegenbelastig is een kleine 22 euro/maand, valt op zich wel mee toch? Qua verbruik zit ik zelf op ~1 op 21-22. Die 22 euro verschil haal je er op zich wel uit als je genoeg km's maakt, benzine is nu eenmaal een stukje duurder dan diesel.

Duurder in onderhoud? heb ik nog niets van gemerkt, ook een AX diesel is spotgoedkoop in het onderhoud, heeft verder geen exotische dingen die een benzine wel heeft. Diesel zit technisch eenvoudiger in elkaar dan een injectiemotortje, geen ecu/bobine/bougies etc etc.

Ik zou gewoon goed uitrekenen wat je voor je eigen auto terug kunt krijgen, en of het rendabel is qua brandstofverbruik om over te stappen op een diesel. Gewoon kijken wat je nu aan km's rijdt, en wat je aan brandstof verstookt, dit vergelijken met hetzelfde aantal km's voor een diesel, uitgaande van een verbruik van 1 op 20 (heb met de mijne nooit onder de 1 op 20 gezeten).

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

als je veel blijft rijden is een 1.5D de moeite waard mits:
a) je een nette prijs terugkrijgt voor deze auto, want hij is mooi!
b) je een nette 1.5D weet te vinden voor iets minder dan een woekerprijs, want ze zijn verdomd zeldzaam.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Sorry, reageer een beetje laat.. Deze week erg druk geweest hier!

Jullie reacties zijn allemaal inderdaad logisch.. en het is allemaal ook waar wat jullie zeggen! Hij ziet er nu leuk uit (vind ik) en hij rijdt gewoon ERG lekker..

Ik wil gewoon erg graag naar een saxo overstappen, wat zwaardere auto.. maar door de vele km's misschien ook wat veiliger, ik rij nu iedere dag wel 100 km zowat? (gemiddeld) met de ax.
Het tanken, laatst een volle tank erin gegooid en dat gaat gewoon zoooo snel leeg! Dus kan ik bijna iedere week tanken.

Ik vind de keuze erg lastig, heb m eens te koop gezet! Voor het bedrag dat ik hem zelf ook gekocht heb.. (de ax was bij aanschaf nogal duur (voor n ax)) namelijk, 1300 euro zowat. Toen gelijk een nieuwe koppakking en banden erop.. dus het tikte aan.. maar toen kon ie er wel tegenaan! Maar goed..

Ik zie wel wat erop geboden word.. als het bij mij vraagprijs in de buurt komt en ik heb dan iets van geld gespaard voor n saxo dan wil ik misschien die overstap gaan maken. Zoniet, dan rijd ik gewoon lekker mijn AX, aangezien ik er nog steeds gewoon HEEL erg blij mee ben.. en iedere keer blij ben als ik hem voor de deur zie staan!:) Love my car!

en ten slotte @ DuFF: de verkoop heeft geen andere reden.. :wink: zou niet weten waarom :)
A to the X

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

hou er ook rekening mee dat de benzinetank van een ax ook niet zo groot is he ;) Als je veel rijdt, is een 40 litertank natuurlijk veel sneller leeg als de 80liter die bijvoorbeeld onder de XM hangt...

wat interessanter is, is het verbruik. Hoeveel kilometer kan je rijden op 'n litertje...? Ik met m'n 1.1 doe zo rond de 1:16 a 1:17

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

saarisdaar wrote:Sorry, reageer een beetje laat.. Deze week erg druk geweest hier!

Jullie reacties zijn allemaal inderdaad logisch.. en het is allemaal ook waar wat jullie zeggen! Hij ziet er nu leuk uit (vind ik) en hij rijdt gewoon ERG lekker..

Ik wil gewoon erg graag naar een saxo overstappen, wat zwaardere auto.. maar door de vele km's misschien ook wat veiliger, ik rij nu iedere dag wel 100 km zowat? (gemiddeld) met de AX.
Het tanken, laatst een volle tank erin gegooid en dat gaat gewoon zoooo snel leeg! Dus kan ik bijna iedere week tanken.

Ik vind de keuze erg lastig, heb m eens te koop gezet! Voor het bedrag dat ik hem zelf ook gekocht heb.. (de AX was bij aanschaf nogal duur (voor n AX)) namelijk, 1300 euro zowat. Toen gelijk een nieuwe koppakking en banden erop.. dus het tikte aan.. maar toen kon ie er wel tegenaan! Maar goed..

Ik zie wel wat erop geboden word.. als het bij mij vraagprijs in de buurt komt en ik heb dan iets van geld gespaard voor n saxo dan wil ik misschien die overstap gaan maken. Zoniet, dan rijd ik gewoon lekker mijn AX, aangezien ik er nog steeds gewoon HEEL erg blij mee ben.. en iedere keer blij ben als ik hem voor de deur zie staan!:) Love my car!

en ten slotte @ DuFF: de verkoop heeft geen andere reden.. :wink: zou niet weten waarom :)
inhoud van je tank compenseerd ook weer met je gewicht, wil je goedkoop rijden, heb je een lichte auto, maar ook een kleine tankinhoud, heb je meer liters, grotere tank, dan is het meer gewicht, en dus meer verbruik, etc.

dus het ene voordeel, is ook weer een nadeel.

en de reden.... tja, er is toch een hoop aan veranderd in een bepaalde tijd dat we iets hadden, had gekund dat je 'm daarom kwijt wou? :!:

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

De AX gaat verkocht worden!

Hij hoeft niet 1,2,3 weg want ik ben gek op dit autootje.. maar uiteindelijk word hij echt verkocht!

Hierna zal er een saxo voor de deur komen te staan..

De link van verkoop staat op het forum voor als iemand eventueel wilt kijken?!
A to the X

MrBBQ
AX Master
AX Master

Gefelciteerd

Post by MrBBQ »

Hallo Saarisdaar,

GeFeLiCitEeRd !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Gefeliciteerd :occasion9:

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Dankjulliewel :hello1:
A to the X

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Van harte gefeliciteerd en heb je de AX nou eigenlijk al verkocht?
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Aspeve wrote:Van harte gefeliciteerd en heb je de AX nou eigenlijk al verkocht?
Heel erg bedankt!! :)

De AX is nog niet verkocht.. maar heb vorige week compressietest laten doen waar hij erg goed uit kwam en sommige 'boogies' vervangen (als ik het zo goed schrijf) .. maar hij kwam goed uit de test en hun vonden eigenlijk dat ik verstandiger was als ik hem gewoon zou houden!
Omdat je dan niet weet hoe je ook zo'n goede auto ervoor terug krijgt!?
Mja, even afwachten!

Maar toch, als er een goed bod komt, gaat ie wel weg ja! :)
A to the X

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Aspeve »

Haha die boogies dat zijn volgens mij meer dansjes :lol:
Bougies zitten in je auto en die vonken net zo als jij kunt dansen waarschijnlijk. (Nu maar hopen dat je niet met een zwaar nek- en rugletsel op je bed ligt op dit moment, want dan zal ik virtueel klapen krijgen verwacht ik!)
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply