Marco, MNM(tm): '94&'95 Volcane,'96 1.5D,'91 4x4
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo! En dan vertrek je na een lange muziek-uitwissel-sessie tussen Dano en Simbirsk om 5:04 uit Dirksland. Om 6:41 zit je alweer gedouched aan een kop thee met een afgetankte AX 1.4 voor de deur... in Wanssum, Noord-Limburg
197 km, toch rap gedaan. In totaal heb ik dan 438 behoorlijk pittige km's gereden op één tank (vooral de terugweg schommelde het zo tussen de 180 en 210 - je moet namelijk wel een beetje wakker blijven, niet? - inclusief soms afremmen voor en weer optrekken na een idioot in een vrachtwagen of ander soort ongeleid projectiel die denkt dat kleine auto's niet harder kunnen dan 105 km/h), en dan tank je 'm af....:
33,02 liter. 1 op 13,3
Gemiddelde snelheid over de terugweg: 197 km / 87 min = 135,9 km/h. En da's best rap
Wat zou het leven toch anders zijn als we onderdeel van Duitsland waren
197 km, toch rap gedaan. In totaal heb ik dan 438 behoorlijk pittige km's gereden op één tank (vooral de terugweg schommelde het zo tussen de 180 en 210 - je moet namelijk wel een beetje wakker blijven, niet? - inclusief soms afremmen voor en weer optrekken na een idioot in een vrachtwagen of ander soort ongeleid projectiel die denkt dat kleine auto's niet harder kunnen dan 105 km/h), en dan tank je 'm af....:
33,02 liter. 1 op 13,3
Gemiddelde snelheid over de terugweg: 197 km / 87 min = 135,9 km/h. En da's best rap
Wat zou het leven toch anders zijn als we onderdeel van Duitsland waren
Kevin: mijn dank is verpletterend, doch niet dodelijk
'k Heb idd voor de komende week weer ff genoeg nieuw muzikaal materiaal om me te laten verrassend door wat nieuwe stijlen.
Maarreh, 'k ben nu net 10 minuten wakker (lees: uit bed) en 't ziet er naar uit dat we mega-mazzel hebben gehad met 't weer gister!!
Vandaag de multiriem terughangen en de kappen terugplaatsen zit er niet echt in: 't is een kletsnatte zeikzooi buiten.
M'goe, maakt niet uit: kan ik me vandaag lekker uit gaan leven op het bouwen van 3 kabelbomen.
'k Heb idd voor de komende week weer ff genoeg nieuw muzikaal materiaal om me te laten verrassend door wat nieuwe stijlen.
Maarreh, 'k ben nu net 10 minuten wakker (lees: uit bed) en 't ziet er naar uit dat we mega-mazzel hebben gehad met 't weer gister!!
Vandaag de multiriem terughangen en de kappen terugplaatsen zit er niet echt in: 't is een kletsnatte zeikzooi buiten.
M'goe, maakt niet uit: kan ik me vandaag lekker uit gaan leven op het bouwen van 3 kabelbomen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Kappen en multiriem terug plaatsen heb ik vanmorgen gedaan.
Gister was de dag nogal beroerd begonnen kwa weer...
Vanmiddag toch ook nog maar ff een neije multiriem wezen halen bij de AGO, want de originele zit nogal vol met haarscheurtjes.
Kabelbomen bouwen is er gister ook niet van gekomen, omdat ik weer een ander idee gekregen heb kwa stekker-verbinding in de deuren.
(En Kevin bracht me ook nog op een ander idee...)
M'goe, 'k heb nog een kleine week vakantie, dus we zien wel hoe ver we komen.
Overigens vandaag ook voor 't eerst een stukkie gereden met de diesel na 't vervangen van de distri. Eerste minuut ff spannend, maar daarna lekker gereden. (Als 't stuk gaat, ben je toch altijd te laat om ernstige schade te voorkomen...)
EN...!!! M'n koelvloestoftemp.metertje DOET UT! *BLIJ*
(Nu nog die TT aan de gang krijgen... )
Ow, iemand een tip om olie- en vetvlekken van de lak te poetsen?
Gister was de dag nogal beroerd begonnen kwa weer...
Vanmiddag toch ook nog maar ff een neije multiriem wezen halen bij de AGO, want de originele zit nogal vol met haarscheurtjes.
Kabelbomen bouwen is er gister ook niet van gekomen, omdat ik weer een ander idee gekregen heb kwa stekker-verbinding in de deuren.
(En Kevin bracht me ook nog op een ander idee...)
M'goe, 'k heb nog een kleine week vakantie, dus we zien wel hoe ver we komen.
Overigens vandaag ook voor 't eerst een stukkie gereden met de diesel na 't vervangen van de distri. Eerste minuut ff spannend, maar daarna lekker gereden. (Als 't stuk gaat, ben je toch altijd te laat om ernstige schade te voorkomen...)
EN...!!! M'n koelvloestoftemp.metertje DOET UT! *BLIJ*
(Nu nog die TT aan de gang krijgen... )
Ow, iemand een tip om olie- en vetvlekken van de lak te poetsen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zoho, jullie zijn goed bezig geweest zeg , is dat nou heel anders een DB riem van een diesel??? Nog foto's gemaakt toevallig??
Enne die vet vlekken krijg je er alleen uit op 90 graden nee hoor, gewoon ff een goede cleaner gebruiken zoals Commadant (of commodant, weet ik veel )
Enne die vet vlekken krijg je er alleen uit op 90 graden nee hoor, gewoon ff een goede cleaner gebruiken zoals Commadant (of commodant, weet ik veel )
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Commandant... of je kan met wasbenzine 1 keer poetsen. wel zorgen dat je een doek hebt die niet krast. en nog belangrijker, na het schoonmaken goed in de wax zetten.Citrosan wrote:gewoon ff een goede cleaner gebruiken zoals Commadant (of commodant, weet ik veel )
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vandaag weer lekker aan de Volcane bezig geweest.
Was de bedoeling er de voorpoten van een 1.5D onder te zetten.
Is niet gelukt.
Toplagers van beide te plaatsen poten zaten vast en de remklauwen hadden nogal wat meer revisie nodig dan verwacht.
Balen dus.
Maar er moeten toch ook nog andere aandrijfassen komen, dus zo'n drama is het niet.
Houdt echter wèl automatisch in dat ik de 14e met de diesel ga verschijnen.
Was de bedoeling er de voorpoten van een 1.5D onder te zetten.
Is niet gelukt.
Toplagers van beide te plaatsen poten zaten vast en de remklauwen hadden nogal wat meer revisie nodig dan verwacht.
Balen dus.
Maar er moeten toch ook nog andere aandrijfassen komen, dus zo'n drama is het niet.
Houdt echter wèl automatisch in dat ik de 14e met de diesel ga verschijnen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Uhu.
En tot nu toe was 't elke keer weer toF!
M'goe, weer ff een update:
't Dieseltje heeft vanaaf 't interieur van de Volcane in ontvangst mogen nemen.
Echter kon ik de Volcane n'tuurlijk niet zonder stoelsel laten staan, dus...
106XSI stoelen erin!!
En daar kan ik maar 1 ding over zeggen: w00t!
M'goe, de achterbank is helaas (nog) niet compleet, dus als iemand nog wat over heeft?
Overigens heb ik al wel 1 nadeel aan de 106 stoelen ontdekt:
't mechaniek om de rugleuning naar voren te klappen is beperkter dan de originele AX-stoelen: bij 't omhoog halen van de hendel klapt alleen de rugleuning naar voren, maar is het zitgedeelte NIET ook naar voren te schuiven, iets wat bij AX-stoelen wèl het geval is. Beetje jammer.
Maarrrrrrrrrrrr, sterk pluspunt is dan weer wel dat de hendel ACHTER de rugleuning zit, ipv. ernaast. Scheelt weer ergernis met gordels die er steeds maar weer achter blijven haken.
En tot nu toe was 't elke keer weer toF!
M'goe, weer ff een update:
't Dieseltje heeft vanaaf 't interieur van de Volcane in ontvangst mogen nemen.
Echter kon ik de Volcane n'tuurlijk niet zonder stoelsel laten staan, dus...
106XSI stoelen erin!!
En daar kan ik maar 1 ding over zeggen: w00t!
M'goe, de achterbank is helaas (nog) niet compleet, dus als iemand nog wat over heeft?
Overigens heb ik al wel 1 nadeel aan de 106 stoelen ontdekt:
't mechaniek om de rugleuning naar voren te klappen is beperkter dan de originele AX-stoelen: bij 't omhoog halen van de hendel klapt alleen de rugleuning naar voren, maar is het zitgedeelte NIET ook naar voren te schuiven, iets wat bij AX-stoelen wèl het geval is. Beetje jammer.
Maarrrrrrrrrrrr, sterk pluspunt is dan weer wel dat de hendel ACHTER de rugleuning zit, ipv. ernaast. Scheelt weer ergernis met gordels die er steeds maar weer achter blijven haken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Heeeel herkenbaar.....MNM(tm) wrote:Maarrrrrrrrrrrr, sterk pluspunt is dan weer wel dat de hendel ACHTER de rugleuning zit, ipv. ernaast. Scheelt weer ergernis met gordels die er steeds maar weer achter blijven haken.
Volgens mij moet je daar Frans voor zijn om zoiets te bedenken.
Haha, zat ik vandaag de foto's in het topic van Harm te kijken:
"Hee, ook al die blauwe doppenset?"
Maar een paar foto's verder ook een bekend gezicht
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
is Peugeot ook niet Frans ?Rio97 wrote:Heeeel herkenbaar.....MNM(tm) wrote:Maarrrrrrrrrrrr, sterk pluspunt is dan weer wel dat de hendel ACHTER de rugleuning zit, ipv. ernaast. Scheelt weer ergernis met gordels die er steeds maar weer achter blijven haken.
Volgens mij moet je daar Frans voor zijn om zoiets te bedenken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.