BX 1400 motorisch tunen maar hoe?(wel 1400)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kleine tip: Praat eens met de heren van dcoe.net ;)

Image

:twisted:

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

ik heb mezelf een AX GT carb op de kop getikt dat blok gaat daar uit en waarschijnlijk in mijn BX 1400.

even een plaatje van de 1400 zoals die nu is:
Image
Image
Image
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

leuk, een BX 1400 tunen, maar daar sloop je toch geen AX GT carb voor? :(

wel een mooie BiX trouwens.

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

kevin.broke wrote:leuk, een BX 1400 tunen, maar daar sloop je toch geen AX GT carb voor? :(

wel een mooie BiX trouwens.
uuuh.... :oops: :oops: :oops:

als ik hem niet sloop doet iemand anders het wel :roll:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

is ie zo slecht dan?

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

mcdean wrote:ik heb mezelf een AX GT carb op de kop getikt dat blok gaat daar uit en waarschijnlijk in mijn BX 1400.

even een plaatje van de 1400 zoals die nu is:
Image
Image
Image
Is heel netjes geworden Daan!! Nu nog een setje Wolfraces eronder of gepolijste Ronal Turbo's voor het jaren 80 cult-effect.

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

slalombx wrote: Is heel netjes geworden Daan!! Nu nog een setje Wolfraces eronder of gepolijste Ronal Turbo's voor het jaren 80 cult-effect.
op foto`s ziet het er altijd mooi uit.. ik ben er wel tervreden over al kan je nog wel zien dat ik het zelf allemaal heb gedaan incl spuiten met busjes maja. Eerst komen de spaakvelgen er weer onder. moet nog keer leuk setje velgen op de kop tikken, ik zit zelf te denken aan 16 inch OZ supertourismo velgen.
kevin.broke wrote:is ie zo slecht dan?
Hij is nog wel te redden maar met een dikke knip
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

De ax GT is onderhand gesloopt en het was ook echt een sloper, overal rotte plekken als ik dingen demonteerde.

en niet rood maar roze :lol:

anyhow.. Ax GT motor ligt nu in de schuur voor me bx 1400 8) Het blokje krijgt eerst een schoonmaakbeurtje, nieuwe koppeling en een andere bak.

Ook ga ik het blok voorzien van open lucht filter en een grotere spoeier in de carb zodat hij zuiniger loopt :) (dat hoorde ik in ieder geval dat ze dat dan gaan doen)

En ten slot voordat hij erin gaat, eerst nog even nieuw distri riempje 8)

En als ik dan toch me bx blok eruit heb. De stabilisator stang vervangen voor een dikkere en alles netjes schoon maken :lol:

leukste van dit alles is dat het blok er legaal in mag zonder herkeuring. Mijn K1H heeft, 62 pk, 62*1,4 = 86,8 pk :lol:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Als je maar zuinig bent met het blok ;)
Ik heb met dat blok een keer meegereden en nog geen maand later had ik ook een GTcarb gekocht, zo wreed was deze.

Zit er niet al een grotere sproeier in?
De carb heeft ooit de setup gehad zoals Collin 2Black het nu ook heeft.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

mcdean wrote: Ook ga ik het blok voorzien van open lucht filter en een grotere spoeier in de carb zodat hij zuiniger loopt :) (dat hoorde ik in ieder geval dat ze dat dan gaan doen)
Ho ho....
Heb je dat gehoord of heb je iets "gehoord" waarbij is gezegd dat dat onder bepaalde voorwaarden zo zou kunnen zijn.... :lol:

Maar... inderdaad... Nigel loopt zo'n 15-20% zuiniger onder extremer gebruik sinds er een perfect afgestelde combinatie van Kent-Cams nokkenas, K&N RC-9150 (met carterontluchtingsaanpassing) luchtfilter met grotere sproeier in de carb geïnstalleerd is. 8)

Overigens... da's dan wel z'n 100pk... en dus meer dan je toegestane rekensom....


Hoe dan ook.. je project blijft zéér respectabel.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

offtopic, zonder nummerplaat is die bx wel vet, jammer dat die lelijke plaat er op moet :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

2Black wrote:
mcdean wrote: Ook ga ik het blok voorzien van open lucht filter en een grotere spoeier in de carb zodat hij zuiniger loopt :) (dat hoorde ik in ieder geval dat ze dat dan gaan doen)
Ho ho....
Heb je dat gehoord of heb je iets "gehoord" waarbij is gezegd dat dat onder bepaalde voorwaarden zo zou kunnen zijn.... :lol:

Maar... inderdaad... Nigel loopt zo'n 15-20% zuiniger onder extremer gebruik sinds er een perfect afgestelde combinatie van Kent-Cams nokkenas, K&N RC-9150 (met carterontluchtingsaanpassing) luchtfilter met grotere sproeier in de carb geïnstalleerd is. 8)

Overigens... da's dan wel z'n 100pk... en dus meer dan je toegestane rekensom....


Hoe dan ook.. je project blijft zéér respectabel.
tja dat hoorde ik idd van jou :lol:

Zou best kunnen zijn dat er al grotere sproeier in zit want hij reed 1 op 15 als de 2de trap neit werd gebruikt. maar met veel trap werk werd het al snel 1 op 10 :lol:

gelukkig ken ik mezelf en rijd ik redelijk rustig.

100pk is zeker leuk maar is niet te controleren na een ongeval zoals het motorplaatje wel is 8)
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Zag wat velgen discussie langskomen. Mijn mening na zelf een stuk of zes bx-en is de RONAL-turbo er onder. staat zo'n auto erg goed.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

ik heb even nagevraagd... zit idd een grotere sproeier in 8)
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Heeft'ie dan ook nog het K&N filter?

Dan heb je al aardig wat extra lucht en loopt zo'n apparaat als de 2e trap opengaat echt als een kogel.
Wel rustig op temperatuur laten komen... anders blaas je met de extra benzine en lucht binnen no-time je koppakking aan gort.
K&N beweert dat het filter met sproeier 8pk kan opleveren..., mijn eerste indruk destijds (nog zonder de Kent-Cams nokkenas) was dat het inderdaad flink wat uitmaakte.

Ben heel benieuwd wat een K2A/B blok in een 950kg wegende BX doet...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

2Black wrote:Heeft'ie dan ook nog het K&N filter?

Dan heb je al aardig wat extra lucht en loopt zo'n apparaat als de 2e trap opengaat echt als een kogel.
Wel rustig op temperatuur laten komen... anders blaas je met de extra benzine en lucht binnen no-time je koppakking aan gort.
K&N beweert dat het filter met sproeier 8pk kan opleveren..., mijn eerste indruk destijds (nog zonder de Kent-Cams nokkenas) was dat het inderdaad flink wat uitmaakte.

Ben heel benieuwd wat een K2A/B blok in een 950kg wegende BX doet...
K&N zit er niet meer bij... maar ik heb nog wel een K&N filter liggen maakt veel uit welke ik toepas? Nou ja ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat lopen ik denk wel leuk maar niet razend snel :roll: Gewoon lekker vlot wat ik in gedachten had 8) .

Het blokje wordt eerst nog grondig nagekenen en schoon gemaakt 8) Msichen dat hij volgend zomer er al in zit :roll:

(van me belasting terug gaaf wil ik hem een flinke beurt geven, mijn 1400 staat nu al een tijdje stil en bij de 130 000 moet de distririem gebeuren (nu 115 000) dus nog ff 15 000 erbij op en dan motor swap :lol:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Post Reply