afgekeurd deel 2

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

afgekeurd deel 2

Post by dvdoornik »

Volgende auto ook afgekeurd.

Wat een kl**tviool trouwens die keurmeester, gaat met een hamer op mijn chassisbalken lopen te meppen om te kijken of er roest op zit. l*l

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

wil niet rot doen... maar als je auto ergens op de snelweg door midden breekt dan voel je je nog veel kl*teriger 8)
Image
1.1carb 4-bak:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

however, met een hamer mep je ook de lak eraf.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

idd.. ik ga er dan ook vanuit dat hij wel een apk-keurhamer heeft gebruikt.. die zijn lichter en dergelijke..
Image
1.1carb 4-bak:)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Een bol kop hamer om precies tezijn.

Maar als ik roest verdenk onder een dikke laag tectiel ga ik er ook met de hamer overheen.
Image

My Cars <98>.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Re: afgekeurd deel 2

Post by Fast eddie »

dvdoornik wrote:Volgende auto ook afgekeurd.

Wat een kl**tviool trouwens die keurmeester, gaat met een hamer op mijn chassisbalken lopen te meppen om te kijken of er roest op zit. l*l
Oke en nu :?: :?: :? :? :? :| :| :| :|
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Daan wrote:wil niet rot doen... maar als je auto ergens op de snelweg door midden breekt dan voel je je nog veel kl*teriger 8)
In frankrijk hebben ze geen APK en ik heb nog geen autos doormidden zien breken :P zo snel gebeurd dat echt niet. Kijk bij topgear waar ze een toyota gekild hebben en waar het plaatwerk het gebroken chassis bijelkaar houd, en dat rijd gewoon :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

zeg dat niet tehard, tijd terug nog gelezen in de autoweek (het gedeelte waar ongeluken geanalyseerd worden). Een stuk over een alfa die tijdens een ongelijk in stukken brak door de roest op belangrijke plaatsen en daardoor dodelijk afliep !
Image

My Cars <98>.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Kijk bij topgear waar ze een toyota gekild hebben en waar het plaatwerk het gebroken chassis bijelkaar houd, en dat rijd gewoon :P
KLIK :)

ze hebben em uiteindelijk niet eens kunnen killen 8)

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

Henri106 wrote:Een bol kop hamer om precies tezijn.

Maar als ik roest verdenk onder een dikke laag tectiel ga ik er ook met de hamer overheen.
nope een gewone bankwerkershamer en 2 schroevendraaiers.

Tja, dan wil het er bij een nieuwe auto ook wel doorheen, vooral als je zo'n klein scherp schroevendraaiertje gebruikt

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

een klein scherp stalen schroevendraaiertje gaat niet door stalen chassisbalken heen, believe me.
maar om de lak daar te beschadigen vind ik ook niet kunnen. een stevige plastichamer vind ik op z'n plaats.

overigens: auto's die breken zijn meestal ex-schadeauto's waarvan 2 helften aan elkaar gelast zijn als snelle reparatie. Dit is een tijdje een soort van oplaprage geweest, twee identieke auto's met voor en achterschade (dus de één wel en ander niet), snuitje eraf en volgende snuitje eraan en dat soort grappen.

Vooral in Engeland gebeurde het veel, een jongen die ik via-via ken heeft zo een Golf VR6 gehad en is met stoel en al door het zijruitje naar buiten gedrukt door de kracht die vrijkwam toen de auto half doormidden ging bij een frontale aanrijding. Ironisch genoeg is dat zijn geluk geweest. Heeft indertijd de kranten zo hier en daar gehaald.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kevin.broke wrote:een klein scherp stalen schroevendraaiertje gaat niet door stalen chassisbalken heen, believe me.
maar om de lak daar te beschadigen vind ik ook niet kunnen. een stevige plastichamer vind ik op z'n plaats.

overigens: auto's die breken zijn meestal ex-schadeauto's waarvan 2 helften aan elkaar gelast zijn als snelle reparatie. Dit is een tijdje een soort van oplaprage geweest, twee identieke auto's met voor en achterschade (dus de één wel en ander niet), snuitje eraf en volgende snuitje eraan en dat soort grappen.

Vooral in Engeland gebeurde het veel, een jongen die ik via-via ken heeft zo een Golf VR6 gehad en is met stoel en al door het zijruitje naar buiten gedrukt door de kracht die vrijkwam toen de auto half doormidden ging bij een frontale aanrijding. Ironisch genoeg is dat zijn geluk geweest. Heeft indertijd de kranten zo hier en daar gehaald.
op zich is het geen probleem hoor om 2 auto's aan elkaar te lassen hoor, mits goed gedaan kan het sterker zijn dan origineel. Bodem op de originele naden loshalen voor zover mogelijk, stijlen aan de binnenkant openwerken zodat je aan de binnenkant een versteviging kan lassen, dan gaat ie echt niet meer uit elkaar hoor. Dr zullen ongetwijfeld genoeg beunhazen zijn die de boel slecht aan elkaar lassen, wij hebben meerdere auto's gehad die op die manier gerapareerd waren door een bevriende plaatwerker.

Post Reply