Ik heb een klein problempje. Mijn Auto doet een beetje raar... als ik aceleerer en ik van de 2500 naar de 3500 accelereer lijkt het kracht in te zaken en moet ik deeper de gas pedaal intrapen. dan doet hij heel slome en daarna trekt ie weet als de brandweer. Ik dacht dat het aan de kopeling lag maar volgens een kopelings test (bij 40 in zijn 4 en dan hard optreken en kijken als de toeren sneler omhoog gaan dan het snelheid) en daaruit bleek niks fout te zijn. Ik hoor ook een harde getik bij een warme motor. Ik denk niet dat het de klepen zijn omdat ik die de andere dag na keek, de motor was noch een beetje warm en ik kon niet de juiste voelers erin zeten dus ik denk dat het wel goed is met de klepen. Dus kan dat tik een injector zijn? Ik heb ook een tank geleden injector schoonemaker erbij gedaan, de auto stotert minder dan darvoor, zou dat mijn injector hebben kunen verknoid? En zou ik de ECU moeten reseten na de schoonemaak midel? Of is het normaal dat de kracht daar dipt bij een GTI?
Wijziging
Nou TTF mijn geschreven nederlands is heel beroerd...en ik heb geen nederlandse spell check. Dus hier dezelfde info maar dan anders geserveerd
Probleem: De auto trekt van stationer tot 2500 goed, dan van 2500 tot 3500 niet heel sterk, en dan weer sterk. Het lijkt wel alsof er geen linear opbouw van kracht is, alsof er een dip in de koppel is. Maar het is extreme
Andere symptonen:
De motor tikt heel regulier bij stationer en een betje hard
De Dynamo of baterij is niet 100% bij stationer geeft de multimeter 12V op de baterij en waneer ik gas geef gaat het omhoog tot bijna 14V
Wat er al gedaan is:
Ik heb de kopeling getest volgens de methode dat hier boven beschreven is en het slipt niet.
Ik heb de Klepenspeling gechekt, het leek goed te zijn behalve dat de motor blijkbaar noch net te warm was en de juiste voelermaatjes niet tusen de klepen paste, maar volgens mij zijn ze goed.
Ik heb een brandstof tankje geleden Wynns injector cleaner in de tank gegooid, dit heeft het onregelmatig draien van de motor geholpen maar dit blijkbaar tevoorschijn gebracht.
Als laatst wou ik weten als het reseten van de ecu noch nutig zou zijn
Kan iemand mij helpen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kan iemand mij helpen
Last edited by megator on SunSep02, 2007 8:03:35 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat komt omdat megator een spanjaard is als ik me niet vergis
evenwel.. mijn GTI doet echt niks onder 2500 r/min, daarna kan je normaal rijden.. bij 3500 r/min wordt ie wakker en gaat ie sleuren, en bij 5500 r/min is het nog effe extra beesten tot in de (verhoogde) toerenbegrenzer.
origineel trok ie echter pas goed vanaf 4000, en liep ie netjes door tot in de begrenzer @ 7250, maar trok ie vanaf 6750 ofzo al wel iets minder hard door.
de mijne houdt dus juist niet in tussen 2500 en 3500.. dus zou 'm idd eens opnieuw in laten lezen en kijken wat ie dan doet.
evenwel.. mijn GTI doet echt niks onder 2500 r/min, daarna kan je normaal rijden.. bij 3500 r/min wordt ie wakker en gaat ie sleuren, en bij 5500 r/min is het nog effe extra beesten tot in de (verhoogde) toerenbegrenzer.
origineel trok ie echter pas goed vanaf 4000, en liep ie netjes door tot in de begrenzer @ 7250, maar trok ie vanaf 6750 ofzo al wel iets minder hard door.
de mijne houdt dus juist niet in tussen 2500 en 3500.. dus zou 'm idd eens opnieuw in laten lezen en kijken wat ie dan doet.
Jup ik ben Spaanjard maar ik woon in nederland sinds ik drie jaar oud ben. Maarja ik heb nooit nederlands op school geleerd (zat namelijk op de American School of the Hague), ik heb het alemaal van TV, de straat en tijdschrijften geleerd. En kevin dat extra kracht bij 5500 is echt sooo verslavend. Je denkt haast dat er een turbo op zit en er gewoon laag is. Maar wat is de beste manier om de ECU reseten? steker uit de ECU? Min pol van de baterij af? of helemaal ontladen? zoals ik zag moet je de ECU gronden zodat all het stroom eruit komt.
Stekker 10 minuten uit de ECU zou voldoende moeten zijn.
Over dat "aarden van de ECU" heb ik je al vaker gehoord, maar is mij totaal onbekend (en onzinnig, als je 't mij vraagt). Wat je in dat geval doet is de voedingspin van de ECU (waar dus normaal 13.5V op staat, maar nu niet, omdat er stekker eraf is), met het chassis verbinden. 't Nut daarvan is dat je de ontstoorcondensatoren in de ECU heel snel ontlaad, waardoor je niet zo lang hoeft te wachten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan rustig die 10 minuten uitzitten.
Over dat "aarden van de ECU" heb ik je al vaker gehoord, maar is mij totaal onbekend (en onzinnig, als je 't mij vraagt). Wat je in dat geval doet is de voedingspin van de ECU (waar dus normaal 13.5V op staat, maar nu niet, omdat er stekker eraf is), met het chassis verbinden. 't Nut daarvan is dat je de ontstoorcondensatoren in de ECU heel snel ontlaad, waardoor je niet zo lang hoeft te wachten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan rustig die 10 minuten uitzitten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Bijverschijnselen: 't kan voorkomen dat 'ie na de eerste paar keer starten weer afslaat. Dat hoort erbij. Gewoon opnieuw starten (maar VOORAL VAN 'T GASPEDAAL AFBLIJVEN!!!).
Inlezen doe je best met een koude motor.
Motor starten en lekker laten lopen, tot de ventilator aanslaat.
(Meestal zo'n 10 tot 15 minuten).
Er wordt gezegd dat starten en meteen gaan rijden ook mogelijk is, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n goed plan.
Inlezen doe je best met een koude motor.
Motor starten en lekker laten lopen, tot de ventilator aanslaat.
(Meestal zo'n 10 tot 15 minuten).
Er wordt gezegd dat starten en meteen gaan rijden ook mogelijk is, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n goed plan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!