Radiografisch Bestuurbaar auto-topic nitro en accu !

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

HPI Sprint 2 zou je geen spijt van gekregen hebben ! heb hier ook een HPI Sprint 2 Stage D staan en is echt super ding om mee terijden.

Maar waarom ik voor electro gekozen heb is dat het veel minder onderhouds gevoelig is, accu erin en gaan (teminste als je brushless rijdt).

Wat wel leuk is aan nitro is het geluid ;).

Maar ik vondt voor de zogenaamde parkeerplaats rijders (waar ik me zelf ook in zie) een nitro gauw saai worden je rijdt een paar keer op en neer en je bent het al snel zat. Een electro kan je veel beter aanpassen om mee tedriften en dan ben je echt een hele middag bezig zonder je tevervelen. Is erg verslavend om onder de knie tekrijgen en als je het kan is het leuk om het met een groep tegelijk tedoen op een parcours.

Meestal gebruik ik daarvoor borstel motoren met 17X3 lekker veel koppel ideaal voor driften ! eens in de zoveel tijd nieuwe koolborstels erin en het anker afdraaien en je kan weer !

De borstel loze motor die ik in de yokomo heb is niet echt geschikt voor driften (tesnel) dus daar grip ik mee (zelfde als je met een nitro doet).

En dan de savage, dingen knallen overal doorheen en overheen! heerlijk omdaar even mee tespelen in het bos en flinke jumps temaken :)
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ongeloveloos.. gister dus mn draagarm (of eigenlijk iets anders, waarvan ik de naam niet weet.. Romy noemt het de naaf?) afgebroken.. en zoals vandaag bleek, mn aandrijfas verloren..

romy vond het een goed idee om terug te gaan naar de parkeerplaats om te zoeken, staat die HELEMAAL VOL met auto's en duikers.. echt stampus gewoon..

ziet ze het asje liggen in de schaduw van een wiel.. :roll: sommige mensen... :P

nu dus alleen mn 'naaf' nog vervangen zodat ik weer kan rijden :D
maar dan moet ik eerst weten wat ik moet bestellen :roll:
zal zo wel ff een foto posten, dan kan je het zien..
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

marc, als het goed is zit er bij je auto een boekje zegmaar als je 'm als bouwdoos zou kopen, en dat je dan alles moet opbouwen, dan staat het er gewoon bij, plus artikelnummer, dit boekje zit ook gewoon bij het kant&klare model.

maarja, als je 't meeneemt naar de modelbouiwzaak dan kunnen ze t vast ook meteen wel zien.


ik zal zodadelijk is een foto maken van mijn 'projectje' en ik hoop voor mezelf dat het niet te ver uit de hand loopt, ik vind t zoals het nu is wel leuk. :)

en Henri, die oranje kap met carbon motorkap is ZIEK ! wow :D

ook gewoon verlichting etc, heb je dat apart geschakeld, of op de auto zelf?

ben je zondag in Nieuwegein, zoja zou je dan is zo'n onderstel kunnen meenemen waar licht op aangesloten zit, dat wil ik wel is bestuderen en idee?en opdoen 8)


wat ik nu heb liggen is dus:

Kyosho Alpha-3 EP-versie chassis

hierin zit een Xspeed motortje. geen idee wat het verschil is met de standaard 540's mabuchi die overal in zitten, volgens mij niet veel.

subaru impreza kap, voor tijdelijk.

2 x 2200 mAh. accu's en een snellader.

4 uur laden per accu, 40 tot 50 minuten rijden per accu.

en een pantera DeTomaso kap, die ik dus nog aan het stijlen ben. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waar blijven die foto's?

overigens is mij verteld dat je met een beetje snel motortje al snel 10min met een accu doet :roll:

snelladertje voor in de auto duff! ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

q01z wrote:waar blijven die foto's?

overigens is mij verteld dat je met een beetje snel motortje al snel 10min met een accu doet :roll:

snelladertje voor in de auto duff! ;)
hier heb je de foto's, ik was nog even bezig met de pantera-kap, veel werk maar het resultaat mag er waarschijnlijk achteraf wel wezen denk ik. :)

een beetje snel motortje heb ik niet, ik heb gewoon een standaard motortje, voor veel mensen niet snel, voor mij snel genoeg, en daarmee rijd ik makkelijk 40 tot 50 minuten.

snelladertje zou ik kunnen aansluiten in me auto, maar dat is nogal risky, dus dat ga ik niet doen.

dit is dan de subaru, stukje verlaagd, wat stugger gemaakt en de amerikaanse vintage velgjes incl banden er alvast onder gestoken:
Image

ik ga die race-stickers er ook nog aftrekken denk ik, ik hou niet zo van dat race-look op een subaru :roll: :
Image

het Kyosho Alpha-3 chassis:
Image

dit is de Pantera-kap :
Image
Image
de contouren en vormen zijn goed herkenbaar op de foto omdat ik alles getekend heb met een stift welke kleur waar moet 8)
de achterkant ligt nog los, die moet aan de kap vastgelijmd/geplakt worden, dus hier houd ik hem er maar even tegenaan:
Image

de kap op het onderstel:
Image

en de foto's van mijn grote voorbeeld, zoals op de foto zou het schaalmodel ook moeten worden:
Image
Image
Image
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

q01z wrote:waar blijven die foto's?

overigens is mij verteld dat je met een beetje snel motortje al snel 10min met een accu doet :roll:

snelladertje voor in de auto duff! ;)
Ligt eraan ! normale accu's wel ! maar ik rij alleen maar met gematchte cellen en min 4500 mh dan doe je al snel afhankelijk van je rijstijl 3 kwartier met een accu op een borstel loze en 30 minuten met een borstel motor !

Valt reuze mee hoor :).

@Duff: Thnx ben zelf ook wel trots op de oranje :D er zit overigens een aardig licht kitje in ;) is een set wat ik zelf gesoldeerd heb, remlicht, knipperlichten, gevarenlicht, grootlicht en strobo's en neon verlichting eronder. Allemaal met leds en RGB leds o.a (verandering van kleur, dus rood naar blauw, naar paars, naar oranje, naar geel enz.. enz..)

Moet nog ergens een filmpje ervan hebben ?

Ik kan er zondag niet bijzijn hellaas, heb al een meeting met de opelclub :(

Maar misschien een idee om eens een RC meet teorganiseren ? kan ik ook wat drift bandjes mee nemen kunnen jullie daar eens mee oefenen ;) weet zeker dat je er verslaafd aan raakt :)
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

Image

8) 1e laag verf zit er op. 8)

stap voor stap word het al wat, je moet alleen logisch nadenken wat je eerst moet doen :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heb jij eigenlijk weleens een Pantera GTS in het echt gezien DuFF? Ik nl. wel... 8) Heb er zelfs effe ingezeten, kon c.q. mocht niet rijden helaas..

maarrrr misschien kan ik dat nog wel een keer organiseren :)

(jaaa, offtopic maar wel interessant...)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zeker interessant, maar ik hoef er niet in te rijden of in te zitten, ik vind 'm alleen mooi om naar te kijken, en 'm te horen rijden.

ik heb een filmpje gezien op youtube waar er 2 dicht voorbij de camera vliegen op een circuit, en dat is gewoon STOER !

maar je wilt dus zeggen dat er een Pantera in Nederland staat/rondrijd ?

cool.


verder kan ik momenteel niet verder met de kap, want de hoofdkleur is nog niet binnen, metallic rood. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

DuFF wrote:zeker interessant, maar ik hoef er niet in te rijden of in te zitten, ik vind 'm alleen mooi om naar te kijken, en 'm te horen rijden.

ik heb een filmpje gezien op youtube waar er 2 dicht voorbij de camera vliegen op een circuit, en dat is gewoon STOER !

maar je wilt dus zeggen dat er een Pantera in Nederland staat/rondrijd ?

cool.


verder kan ik momenteel niet verder met de kap, want de hoofdkleur is nog niet binnen, metallic rood. 8)
Duff, er rijden wel meer Pantera's rond in Nederland hoor. Heb laatst een blauwe gts of gt5 te koop zien staan, met donkerblauwe kentekens, dus een echte klassieker.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klopt arnie, en nog wel op marktplaats ook :D

die waar ik in heb mogen zitten staat overigens in Duitsland, en is in topstaat (niet concoursstaat helaas, heeft ooit schade gehad)

Is trouwens van '79 en zwart van kleur.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

zijn wel meer pantera's in nederland, heb er zelf ook welleens mee gereden.

Italiaans design met een amerikaanse motor, een pure bastaard :lol:
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image
Image
Image
Image


niet slecht, en nu de ophangingen op het chassis voor de kap aanpassen, en dan is ie klaar om gesloopt te worden, want ver in m'n achterhoofd wil ik alweer een andere kap maken :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Netjes

Post by MrBBQ »

He Duff,

Netjes hoor!

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gun metal grey als onder kleur ? :)

Maar wat is er met de ramen gebeurt ? :( toch niet meegespoten ?
Image

My Cars <98>.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

rode tint'folie' ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Henri106 wrote:Gun metal grey als onder kleur ? :)

Maar wat is er met de ramen gebeurt ? :( toch niet meegespoten ?
gun metal black als onderste gedeelte ja, en de rest is metallic red.

ik heb de ramen met translucent(doorzichtig) rood gespoten :)

ik heb de ophanging op het onderstel afgesteld op de kap.

en dit is het resultaat:

Image

hij is leuk, rijd lekker, en ik vermaak me er wel mee.

en ik ben aan het kijken voor een Mini-Z Monster voor het off-the-road werk, leuk voor in het bos of op een grasveld, en ze zijn lekker compact :D
Image
Image

ter indicatie hoe groot zo'n mini-Z racer is :
Image
Image

de mini-Z's zijn eigenlijk perfect om binnenshuis te rijden :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

na heel veel wikken en wegen, te veel info, etc.

is het deze geworden:
Image

het rare is dat ie gemaakt is door Graupner, Venom, GM, A-tech en Kyosho, ik snap er geen hoepel van want ze zijn allemaal het zelfde.

iig wel genoeg losse onderdelen voor te verkrijgen heb ik al gezien.
:)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dubbelpost :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, een HPI Sprint II staat beneden!

gekocht via marktplaats, voro erg weinig.. compleet met reserve onderdelen, snellader, 3 accu's, 2 zenders (1 kapot maar toch) 3 motoren en een setje extra servo's!

helaas blijkt dus nu, zonder snelheidsregelaar aangezien die doorgefikt is.. mjah maar ff een nieuwe halen, kan nog bijna 350,- uitgeven voorda tik op de nieuwwaarde zit! en met al die reserve onderdelen issie bijna als nieuw..

nog handig puntje;
dr zit een kyosho zender+ontvanger bij.. EXACT dezelfde als die ik al had! dus maar 1 setje batterijen nodig :)
Image

Post Reply