OK, definitief nieuwe blokken en schijven nodig. Was gewoon toeval denk ik dat het stopte met trillen. FF schijven opgemeten Schijven voor waren maar 238 mm (diameter) . Dat zijn 1.0/1.1 schijven. d8 al, wat remmen ze toch belabberd.
ik heb mn ouwe blokjes er tussen gedaan en toen met een flinke schroevendraaier een beetje gewrikt dan komen krijg je wel ruimte. Haal wel ff de dop van je remvloeistofbakkie eraf he.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Die stekkertjes worden vaak verwijderd omdat ze
weleens storingen veroorzaken.
Lijkt dan dat de blokken zijn versleten, terwijl ze nog top zijn.
Bx-rijders kennen het vast wel.
Bij mij heb ik het gewoon weer aangesloten. Als het lampie weer gaat branden kan het geen kwaad om even te kijken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik heb van de zomer remblokken gemonteerd, maar daar zaten helemaal geen indicators op, best jammer. Maakt ook niet uit, merk vanzelf wel wanneer ze aan vervanging toe zijn. (ik had ook niet de remblokken zoals op de foto aangegeven, maar zo'n vorm:
Bij citroen hadden ze deze niet vaak op een ax gezien, borging was ook een beetje vaag. Borging kwam voor op een bx
Ik heb van de zomer remblokken gemonteerd, maar daar zaten helemaal geen indicators op, best jammer. Maakt ook niet uit, merk vanzelf wel wanneer ze aan vervanging toe zijn.
Zitten op de remmen van ax (type 2) een soort indicatoren.
Volgens het boekje zou je het kunnen zien.
Als er geen ruimte meer tussen zit, remklauw en een opstaand iets,
dan zijn ze goed af.
Zelf nog niet naar gekeken, dus weet niet of het klopt. 't Zal wel zo zijn.
Ik ben ook toe aan een paar nieuwe schijfjes denk ik. Mijn stuur begint in ieder geval te trillen als ik goed hard door rem of als ik rem en er zitten meer dan 2 mensen in de auto ....
Maar wat kan ik er qua prestatie het beste op zetten??
Ik ben niet zo tevreden over hoe hij remt namelijk. Schijven en blokjes zijn allebij pas 20.000km oud, dus aan slijtage kan het niet liggen ...
Is het krom trekken te voorkomen trouwens?? Het gebeurt toch doordat ze te warm worden?? Dus is het een oplossing om een "ventilatie" aan te leggen?? Als ik het goed heb heeft een GT dat dus is dat ook een een 1.1i first impression te zetten??
Krom trekken is te voorkomen door niet op je rem te blijven staan; voor het stoplicht, in de file of ergens anders. Je blokken gelijden de warmte dan van je schijven af en dat gebeurt aan 1 kant waardoor ze krom trekken. Dus gewoon remmen, stilstaan en dan meteen van de rem af.
Dat helpt tegen krom trekken.
Verder zijn er onder mijn GTI vorige jaar dubbele geventileerde schijven gegaan met nieuwe klauwen (gewoon nieuwe ax-klauwen) en dat remt echt ontzettend goed . Ik wist niet wat ik meemaakte de eerste keer .
Dat is het gekke dus. Ik blijf nooit op de rem staan.
Trek altijd gewoon de handrem aan en toch zijn ze binnen zeer korte tijd krom getrokken (20.000km - 2 jaar)
Maakt ook uit wat voor kilometers je maakt. 20.000 kilometer door de stad is heel anders dan op de snelweg. Ook is in het begin hard remmen niet verstandig, omdat je dan net als met de motor grote temperatuurverschillen krijgt op de schijf.
Zijn voor 80-90% snelweg kilometers ...
Zou dus weinig slijtage moeten geven. Bovendien is het probleem niet de slijtage, maar het kromtrekken ...
De enige oorzaak die ik zelf kan bedenken is dat ik regelmatig met 3 a 4 mensen in de auto op de snelweg rij. Op het moment dat je dan hard moet remmen wordt het spul natuurlijk extreem zwaar belast ...
Maar zijn er merken schijven die minder makkelijk krom trekken??
En is het te doen om er een geventileerd systeem van te maken??
(zo ja, hoe??)