Voorruitsproeier doet niet

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Voorruitsproeier doet niet

Post by peetjuun »

Tot nu toe heb ik ruitensproeier niet gebruikt, sinds vanmiddag wou ik voorruit ff sproeien maar er komt niks er uit.. Dit omdat nu een andere mtorkap erop zit (die van marc) en dus die kabeltje ofzo is niet aangesloten.. Wat is t dus beste te doen??
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Re: Voorruitsproeier doet niet

Post by IceByte »

peetjuun wrote:Tot nu toe heb ik ruitensproeier niet gebruikt, sinds vanmiddag wou ik voorruit ff sproeien maar er komt niks er uit.. Dit omdat nu een andere mtorkap erop zit (die van marc) en dus die kabeltje ofzo is niet aangesloten.. Wat is t dus beste te doen??
Hoor je het pompje wel als je de schakelaar bediend? ZO ja dan is de pomp goed, en kan er ergens misschien een verstopping zitten. Meestal is het pompje stuk, komt vrij veel voor is wat ik zie. Contacten schoonmaken van de stekker kan ook wel ns helpen.

Doet het pompje het niet, dan zou ik ook voor de zekerheid even doormeten of je wel stroom krijgt op de stekker van het pompje. Geen stroom kan een draadbreuk of een brakke schakelaar zijn.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Tja, ik weet zeker dat pomp of dergelijks prima is.. Want toen die oude motorkap nog op zat deed t gewoon, nieuwe motorkap van q01z erop niet meer denk ik.. Wss dat die kabel die tussen pomp en sproeier verbindt niet meer is..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

peetjuun wrote:Tja, ik weet zeker dat pomp of dergelijks prima is.. Want toen die oude motorkap nog op zat deed t gewoon, nieuwe motorkap van q01z erop niet meer denk ik.. Wss dat die kabel die tussen pomp en sproeier verbindt niet meer is..
hihi, je geeft de oplossing zelf al ;)
met kap verwisselen is de sproeikop met slangetje eraf gehaald
dus die slingerd nog ergens los in je motorruim (doorzichtig vloeistof slangetje, wat ook gebruikt word bij aquaria e.d.) En die moet je dus weer even door het gat in de motorkap doen en dan de sproeikoppie er weer op.


Als ie het dan nog niet doet:
- Slangetje bij pompje niet lek door aanrijden wiel
- zit er vloeistof in tankje
- krijgt pompje stroom
- is pompje niet stuk
- of zit het slangetje naar je voorruit niet op het pompje die je reageerd op t knopje van je achterruit sproeier of andersom
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply