Optrekken en loslaten van gaspedaal.. Probleem??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Optrekken en loslaten van gaspedaal.. Probleem??

Post by DLS »

Ik zit met het volgende.

1. Als de auto zeer koud is (zomer of winter maakt niet echt uit). Dan schokt hij zeer veel in de 1e 3 versnellingen. Hij schokt dan heel erg. Daarbij loopt de motor ZEER onregelmatig als ie koud is (varierend tussen de 900 en de 2000!!! toeren..).

Wat is hier aan te doen en hoe moet ik dat gaan doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

gr Daniel
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

IS het injectie of carburateur?

TireShredder
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: MonAug13, 2007 8:35:15 AM
Location: Boelensloane, Fryslan

Post by TireShredder »

In je signature zie ik iets van een injectie.
Als het om die auto gaat zou ik ten eerste eens proberen de ECU te resetten.
Heeft bij mij erg geholpen.
Het hoe en wat vind je hier. <<klik
Image

"Miauw" betekend "woef" in Kats.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Het is inderdaad een Injectie. een 1.4i TGS. DUs ECU resetten zou misschien helpen. Op welk massa punt heb jij de ECU aangesloten voor het resetten????
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Massapunt?! Gewoon stekker loshalen en weer vastmaken :)
Of je accu even losmaken, maar dan moet je je radio opnieuw instellen dus da's uiteindelijk meer werk...
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

De stroom eraf halen reset de ecu grotendeels, maar niet helemaal. Dat is net zoiets als de computer even uit en aandoen als ie het niet meer snapt.
Het diagnosestekkertje 20 sec met een massapunt verbinden trekt de ecu echt leeg.

Vlak boven je ecu zit geloof ik een massapunt.

Deint de verlichting ook wat mee?
Dan misschien de spanningsregelaar.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Ja de verlichting voor knippert inderdaad ook een beetje zowel als ik rij en als ik stil sta. dus stationair...

Kan dit dan wat anders zijn??
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat maakt de spanningsregelaar wel wat verdacht.
Andere symptonen van een slechte spanningsregelaar zijn achterlichten die meeknipperen met de achterste knippers en dat de bak/motor schokt als ie laag in zijn toeren rijdt (filerijden).

Spanningsregelaar zit in het kapje dat op de dynamo zit waar ook de koolborsteltjes inzitten en kost nog geen 15 eu bij een dynamo-revisiebedrijf.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:Dat maakt de spanningsregelaar wel wat verdacht.
Andere symptonen van een slechte spanningsregelaar zijn achterlichten die meeknipperen met de achterste knippers en dat de bak/motor schokt als ie laag in zijn toeren rijdt (filerijden).

Spanningsregelaar zit in het kapje dat op de dynamo zit waar ook de koolborsteltjes inzitten en kost nog geen 15 eu bij een dynamo-revisiebedrijf.
Meeknipperen doen axjes heel vaak, en dat wil ook heeel vaak wel eens liggen aan de kabel die van linker naar rechter achterlicht gaat. Deze ligt een betje in een zeer vreemde bocht en word vaak gemeen (perongeluk) afgeklemt..... Overigens is dat ook APK afkeur.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Mja de achterlichten knipperen niet mee. Maar de voorlichten wel en hij stottert inderdaad bij lage toeren.

Maar terugkomend op een eerdere vraag.

Waar kan ik de massa van de ECU op aansluiten om hem opnieuw in te regelen.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zou zeggen elk willekeurig blank metalen deel van de carosserie/motor, zou voldoende moeten zijn.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Mischien dat het dom klinkt maar wynns injector cleaner erin gooien. kost een tientje en mijn auto had ook een problem met schoken en dat is nu bijna weg en ik heb aleen (30km gereden). Als de tank helemaal leeg is ben ik hopeful dat ie niet meer stotert. het is het proberen waard als het ecu reset niet werkt.
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Daar zat ik ook al over na te denken.

Maar even de vraag:
Hoe moet ik precies de ECU resetten. Hoe sluit ik massa aan en wat is het preciese stappenplan. Ik word nog niet helemaal wijzer van de How To.. Vooral de Massa snap ik niet. Hoe sluit ik massa aan op de ECU
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply