geen ax-vraag, wel technisch (verlagen)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

geen ax-vraag, wel technisch (verlagen)

Post by DuFF »

oke het betreft een Hy*nd*i Exc*l

kan het zijn, dat bij een poging tot het verlagen, de aandrijfas uit de versnellingsbak schiet en de versnellingsbak-olie eruit loopt ?

of hoort dit normaal vast te zitten?

dit omdat ik iemand veren voor deze auto verkocht heb, en hij mij nu de schuld in de schoenen probeerd te steken...




probleem was dat de veren niet paste, zijn voor achteren ipv voren, en nu wilt ie ze terug-verkopen ...

naja geen punt opzich, maar dan niet **@#$&#@@ over die olie, want dat is mijn werk toch niet :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Nou en of kan dit gebeuren. Gister nog en dat is dan toch echt je eigen schuld want er staat netjes dat je tijdens de demontage van je veerpoot op moet letten dat je niet te hard aan je as trekt omdat het je anders je bakolie kost.

Zal zo de link effe zoeken.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hij moet niet zeuren en zelf beter opletten (Y)

niks van aantrekken DuFF. Je hebt nou eenmaal van die paupers.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en is dat met ELKE auto ?

graag wil ik dat stukje wel zien Aspeve, dan print ik dat uit, en geef ik dat morgen aan die stumper samen met z'n geld.

dat ie er in mag stikken,

er zijn al mensen die een deuk in zn deur hebben getrapt vernam ik van mijn broer.

kortom hij is niet erg gewild, en ik zal even mijn aanhang hier ook tegen hem opkeren.

dat ie het ff lekker uitzoekt :x
Spreken is goud, Ductape is zilver.


TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

DuFF wrote:en is dat met ELKE auto ?
gelukkig niet zeg, bij vw/audi zit de aandrijfas weer vast met een x aantal boutjes op een flens die uit de vbaksteekt

maar goed.. zo iets controleer je eerst ff voordat je er aan begint.. of te wel maak je niet druk 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Idd TTF, niet elke auto maar een aantal wel, zoals mijn link illustreerd.
Google staat vol met duidelijke uitleg en hoezo wil hij jouw dan aansprakelijk stellen DUFF.
Wat wordt dan de aangifte, oftewel ik zou wel graag willen zien op grond van welk artikel hij jouw gaat dwingen evt. met tussenkomst van de rechter om de schade te vergoeden.
Want ik kan echt niks verzinnen, het is toch geen direct gevolg van de door jullie gesloten koopovereenkomst. Jij hebt hem slechts veren geleverd, niet meer en niet minder. Er is nadrukkelijk geen clausaal verband tussen levering van veren en verlies van bakolie. Wat hij na de aankoop doet met die dingen moet hij immers zelf weten.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

*censureren tijdelijk uitgeschakeld, ben echt kokend van woede*

teringlijer belde net weer, wilt nu nog geld van de garagerekening hebben, voor de poging om de veren te monteren,

25 euro .

DIKKE LUL GODVER

wat een klootzak,

eerst rekening van versnellingsbakolie erbovenop, (wat dus schuld is van de garage) en dan van die montagekosten.

ik heb die how-to uitgeprint, krijgt ie er morgen bij ! :evil: :evil: :evil:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Het is toch heel simpel, hij koopt veren. Als de veren niet voldoen, kun je daar over twisten.

Wanneer hij zo stom is om de montage niet goed te doen, dan is dat zijn eigen fout en had hij daar niet aan moeten beginnen, dit komt waarschijnlijk omdat hij niet weet wat hij doet. Als hij niet weet wat hij doet, moet hij gewoon met z'n poten van z'n onderstel afblijven en het door iemand laten doen die er wel verstand van heeft.

Hij heeft tenslotte toch zelf die aandrijfas uit de bak getrokken, dat heb jij toch niet gedaan?
Image Image Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Die olie is idd onzin.

Die kosten van de garage van het monteren kan ik wel goed begrijpen.

Je hebt hem iets verkeerds geleverd waardoor hij kosten heeft gekregen.
Image

My Cars <98>.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Henri106 wrote:Die olie is idd onzin.

Die kosten van de garage van het monteren kan ik wel goed begrijpen.

Je hebt hem iets verkeerds geleverd waardoor hij kosten heeft gekregen.
veren achter zijn smaller dan voorveren blijkt nu dus, je zou dus het verschil moeten zien, kun je dat niet zien voordat je ze monteerd :roll:

kortom.

ik rondgebeld, en bijna iedereen verteld dus dat het een prutser is.
ligt het iig niet aan mij.

en die veren zijn geprobeerd te monteren door een garage waar mijn twijfels ook over staan helaas :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Mwah, hier valt juridisch flink over te twisten hoor. Hij moet bewijzen dat DUFF express heeft verzwegen dat het achterveren waren, ben benieuwd hoe die dat wil doen.
In de wet staat hier wel het e.e.a. over, zal het later op de avond indien gewenst wel uit mijn wetbundels halen. Worden die ook nog eens gebruikt.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Aspeve wrote:Mwah, hier valt juridisch flink over te twisten hoor. Hij moet bewijzen dat DUFF express heeft verzwegen dat het achterveren waren, ben benieuwd hoe die dat wil doen.
In de wet staat hier wel het e.e.a. over, zal het later op de avond indien gewenst wel uit mijn wetbundels halen. Worden die ook nog eens gebruikt.
niet nodig.

hij krijgt geld van de veren terug, doet ie dat niet, heeft ie pech, ik heb dat klaarliggen en niet meer.

moet blij zijn dat ik ze terugneem.

weet ik iig wel wat me de volgende keer te wachten staat als ik iets verkoop :x (behalve ax-club-handelingen dan of course, want daar word niet gezeikt :) )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik zou ze niet eens terugnemen als iemand iets gaat eisen :lol:

't kan vriendelijk of 't kan niet. simple as that..

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Van die versnellingsbak olie klopt idd wel.

Ik was pas samen met een vriend bezig om de stuurrubber linksvoor te vervangen, en dan moet dus de aandrijf as even los. Deze kwam iets uit de bak en direcht liep er een goede plas olie uit... Uiteindelijk wilde die niet terug en toen maar de hele as eruit gehaald en leeg laten lopen (en weer bijgevuld) maar dat klopt idd wel...

prutser:p
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Post Reply