******************** apk

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

******************** apk

Post by grietje »

Echt, het lijkt wel alsof ik gedoemd ben om bij ELKE apk VEEEEL pech te hebben

Of, waarom was ik niet met mn tengels van mn auto afgebleven

Ik heb die uitlaat zonder kat gewisseld voor 1 met kat, met standaard einddempertje (die sportuitlaat heeft steunen voor in t midden en die kat middenpijp gaat niet naar het midden). De uitlaat waar die grijze pas nog mee dooe de apk is gekomen, gaatjesloos.

Ik rij net hier weg, JE****US wat een tyfes herrie komt er onder die auto vandaan. Alsof ik nog met die bromvlieg uitlaat rij

Het komt zeeer duidelijk van de aansluiten spagetti -> Middenpijp. Ik heb het allemaal wel strak vastgedraaid, dat zal het niet zijn.

Ik begin te vrezen dat die flens gewoon niet past! Maarja, die bromvlieg eronder is ook geen optie, die heeft geen kat dus dan komt ie nooit door de c02 (tis een U9). En, wie zegt dat die past, want die maakt ook belachelijk veel geluid, misschien sloot die ook al niet aan maar doordat die uitlaat zoiezo veel geluid maakt merk je het niet.

Ik weet nog toen ik die spagetti eronder had, eerste keer dat ik er mee reed, met die typeX uitlaat nog, toen maakte die ineens ook VEEL meer herrie (had dus wel zelfde middenpijp)

blehhhh! Hij staat wel bij de garage maar, dat is dus zoiezo afkeur, fijn! moet ik geheid eerst opzoek naar een passende flens voordat ik hem weer kan laten keuren, ik denk niet dat die garage iets gaat vinden voor minder dan 170 euro.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Mijn GTI was ook een U9. Daar zat een middenpijp met demper onder en geen kat. Die is daarmee ook door de APK gekomen.
Image Image Image

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

tsja, maar de regels zijn veranderd! sinds januari moet een auto die U9 is verplicht een kat hebben, als dit op kenteken vermeld staat..

succes grietje!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

U9 hoeft volgens mij niet perse een kat te hebben maar de co2 moet lager dan .5 zijn en dat red ik echt niet

Auto is dus uiteraard afgekeurd:
- massa storing (hoe vinden ze die toch elke keer weer bij ELKE AX, terwijl ze NOOIT zichtbaar zijn :? )
- linkerachterlicht unit zou niet goed zijn (vaagheid, die is nieuw...:S)
- Rem verschil achter... het is ook altijd t zelfde:p
- niet afgestelde koplampen (dat mag toch geen afkeur zijn :s maar goed, zal ze ff afstellen)
- co2 te hoog... zucht :roll: Maar dat heeft duidelijk te maken met die niet passende uitlaat, zegt de garage teminste. Dus ik ga zo even zoeken naar een uitlaat ' specialist' die voor mij een pijp naar middenachter met passende flens en met kat wil maken.
- Lekke ashoes

En dan belt de receptie, dus dan vraag je door, zegt ie bij elke vraag 'ja, dat moet ik navragen' ja jeeez, zet het dan gewoon goed op papier!
Bij die remverschil achter, hij kon mij niet eens vertellen of het voet of handrem is. Linkerachterlicht unit kon hij me niets vertellen over wat er mis mee zou zijn.
Last edited by grietje on WedAug22, 2007 2:12:43 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

die achterlichten is wel ERG vaag idd.. misschien bedoelde hij dat het 2 verschillende waren? zoals MnM zei zit daar kleurverschil in..

de rest is vooral balen..

komt wel weer goed!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AXClub wrote:die achterlichten is wel ERG vaag idd.. misschien bedoelde hij dat het 2 verschillende waren? zoals MnM zei zit daar kleurverschil in..

de rest is vooral balen..

komt wel weer goed!
ja dat klopt wel, type 1 en type 2 achterlicht volgens mij... Naja, het komt ook wel goed, maar die kleine rotdingen die geen flikker te maken hebben met veiligheid komen mn strot een beetje uit :P

en ik word lichtelijk jaloers op al die verhalen van alle axjes die er gewoon in 1x doorheen komen, dat heb ik nog nooit gehad terwijl zeker die blauwe gewoon een technisch goed autotje is.

edit, was nog een hele belangrijke vergeten, een lekke ashoes


maaaaaaaar!, ik had gezien toen ik die voorpoten ging doen dat er smeervet zat op mijn as e.d. Dus ik heb die hoes gecontroleerd, en toen bleek dat die vet gewoon door de rand vandaan kwam, dus de hoes is niet lek, alleen, hij zit niet strak genoeg ofzo....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Balen

Post by MrBBQ »

he Grietje,

Dat is balen zeg, hellaas kam die van mij niet in een keer door de Apk.

gr Mr Dean.

p.s. je hebt een PBtje.
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Thanx voor het aanbod dean! Ik had zelf ook nog een middenpijp met kat in zeeland liggen.
Autotje opgehaald nu, monteur zegt dat de flens idd stuk is/niet goed is, maar dat een gewone axpijp wel zou moeten passen.... maar ik moest toch eennieuwe vanwege de rare bochel om om de benzine tank heen te gaan
Ze hadde er wel ineens dingen bij verzonnen, zoals:

- wisserarm mag niet in het midden (wtf is dat nu weer, issie vorig jaar mee goedgekeurd en die grijze ook...)
- achterlicht units waren los
- bumper niet goed vast (neeee, mn bumpersteun is afgebroken, duhuuuu, maar je krijgt hem er echt niet af hoor, ik heb hem helemaaal vast getierapt..)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

remedie (zoals de uitlaat van mijn GTI nu ook in elkaar zit):
- haal op de sloop een rotte katalysator. automerk doesn't matter.
- maak 'm open en haal alles wat een rechte pijp erin in de weg zou kunnen zitten eruit
- pas de begin- en eindstukken aan zodat een rechte pijp erin zou kunnen.
- las de boel weer dicht, maar dit keer met je eigen uitlaat ertussen.
- zorg dat de nieuwe lasnaden een beetje verborgen zijn (smeer er wat van die uitlaatplamuur overheen ofzo)
- zorg dat je CO verder in orde is
geen kip die 't merkt.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

kevin.broke wrote:remedie (zoals de uitlaat van mijn GTI nu ook in elkaar zit):
- haal op de sloop een rotte katalysator. automerk doesn't matter.
- maak 'm open en haal alles wat een rechte pijp erin in de weg zou kunnen zitten eruit
- pas de begin- en eindstukken aan zodat een rechte pijp erin zou kunnen.
- las de boel weer dicht, maar dit keer met je eigen uitlaat ertussen.
- zorg dat de nieuwe lasnaden een beetje verborgen zijn (smeer er wat van die uitlaatplamuur overheen ofzo)
- zorg dat je CO verder in orde is
geen kip die 't merkt.
ik volg je niet helemaal :P
maar, de co2 is niet inorde, denk ook niet dat dat het is zonder kat...

Ik moet een bedrijfje vinden die voor mij liefst een nieuwe uitlaat pijp fixt, met kat, en naar t midden van de achterkant.... Met passende flens uiteraard..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

PeeBee!

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

grietje wrote:U9 hoeft volgens mij niet perse een kat te hebben maar de co2 moet lager dan .5 zijn en dat red ik echt niet

Auto is dus uiteraard afgekeurd:
- massa storing (hoe vinden ze die toch elke keer weer bij ELKE AX, terwijl ze NOOIT zichtbaar zijn :? )
- linkerachterlicht unit zou niet goed zijn (vaagheid, die is nieuw...:S)
- Rem verschil achter... het is ook altijd t zelfde:P
- niet afgestelde koplampen (dat mag toch geen afkeur zijn :s maar goed, zal ze ff afstellen)
- co2 te hoog... zucht :roll: Maar dat heeft duidelijk te maken met die niet passende uitlaat, zegt de garage teminste. Dus ik ga zo even zoeken naar een uitlaat ' specialist' die voor mij een pijp naar middenachter met passende flens en met kat wil maken.
- Lekke ashoes

En dan belt de receptie, dus dan vraag je door, zegt ie bij elke vraag 'ja, dat moet ik navragen' ja jeeez, zet het dan gewoon goed op papier!
Bij die remverschil achter, hij kon mij niet eens vertellen of het voet of handrem is. Linkerachterlicht unit kon hij me niets vertellen over wat er mis mee zou zijn.
Hellaas, tegenwoordig is het gewoon als er U9 op kenteken er een katalysator aanwezig moet zijn ! zonder kat is afkeur ookal haalt hij zijn CO.

Die massa storing komt aan het licht omdat met het kijken van de verlichting alles tegelijk aangezet wordt, verlichting, achteruitrij lichten en alarm licht. Dan gaat vaak het licht mee knipperen met de knipperlichten (ook al is dat maar een beetje = afkeur).

Co2 tehoog komt wss niet door de uitlaat, als hij lek is zou het co juist minder zijn mits die lekkage NA de lambda zit.

Bij die motoren is het probleem vaak dat het CO tehoog is bij koude motor, even goed warm rijden is vaak de oplossing.

Koplampen niet afgesteld is gewoon afkeur, het lichtbeeld moet namelijk een bepaalde hoogte en schuinte hebben.

zijn kleine punten waarop bijna elke AX wel afgekeurd wordt. Maar meestel gelijk tijdens het keuren wel opgelost wordt.
Image

My Cars <98>.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Henri106 wrote: Bij die motoren is het probleem vaak dat het CO tehoog is bij koude motor, even goed warm rijden is vaak de oplossing.

Koplampen niet afgesteld is gewoon afkeur, het lichtbeeld moet namelijk een bepaalde hoogte en schuinte hebben.

zijn kleine punten waarop bijna elke AX wel afgekeurd wordt. Maar meestel gelijk tijdens het keuren wel opgelost wordt.
Ik wou al zeggen, meestal corrigeren ze dat wel!

Is het trouwens niet zo dat je CO verhoogt als je een spaghetti monteert? >> Mijn CO is nu prima zonder kat, maar m'n GT zat op 't randje... Toen ik het originele spruitstuk monteerde was het ineens prima :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

lijkt me vaag, mijne is met spaghetti, en zonder kat gewoon goedgekeurd..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Henri:

Ja ik weet wel dat niet afgestelde koplampen afkeur zijn maar kom op, die 2 slagen draaien aan die stelschroef. Sjees he, wat een werk. Maaar ik heb al ontdekt wat het was, ik had andere koplampen erin omdat ik niet zeker wist of die blauwe mochten, dus die van die rode ax erin gedaan maar dat is valeo en ik heb imitatie lampen dus die hele afstelling is anders :P Dus die onderste schroeven hadden ze moeten draaien en daar hadden ze schijnbaar geen zin in

Maar nee, ik vind het nu wel een rot garage. Ik had gevraagd nota bene of ze eeeeerste wouden kijken waarom die uitlaat nu ineens niet past en dat hebben ze gewoon helemaal niet gedaan. Nu zout dan maar op hoor.

ga wel naar de toyota dealer, die zijn teminste aardig.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Wat het overigens wel kan zijn, de spageti mist 1 tapeind. Het kan zijn dat hij daar toch niet helemaal gas dicht is en valse lucht aanzuigt, dan gaat ie wel te rijk lopen, toch?

Alleen, er komt zeker weten geen uitlaat lucht uit daarbij dat tapend...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik denk dat die CO heel eenvoudig op te lossen valt met;

een sleutel13
platte schroevendraaier
setje voelermaatjes

oftuwel, kleppen stellen.. ding is natuurlijk warm geweest, dus moet ff gedaan worden!

en verder tankje injectiereiniger en dure benzine (iets van ultimate ofzo..) maar daar heb je voor de APK ook niets meer aan :roll:
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Geen zin om morgen een dagje Delft te doen?
Mag je helpen schuren en rijden we onderweg wel ff langs de Altijd Apk ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:Geen zin om morgen een dagje Delft te doen?
Mag je helpen schuren en rijden we onderweg wel ff langs de Altijd Apk ;)
mjaw denk dat ie daarvoor ook te slecht is... Als ze dan steekproef doen verpest ik of jou of dj's imago!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah ff serieus romy, dat ding van jou is echt NIET slecht, dat is 1 van de technisch betere axen waar ik in gereden heb.. alleen dus die achterrem.. tsja, welke ax niet! das zo verholpen..

de rest zijn vooral zeikpuntjes..
Image

Post Reply