1.1i stotteren bij volgas accelereren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
- Location: oisterwijk
1.1i stotteren bij volgas accelereren
Ik heb het probleem dat de auto:
AX 1990 11TGE stotterd bij volgas accellereren.
dit doet hij zowel in lage als hoge versnellingen, bij rustig accellereren heb je het niet.
het lijkt erop dat de brandstof inspuiting haperd.
het is een type 1 ax zonder motormanegement lamp dus heb hem niet kunnen uitlezen.
Wie heeft ervaring met deze storing (niet uitlezen)
hoe kan dit verholpen worden??
greetz. Mike Evers
AX 1990 11TGE stotterd bij volgas accellereren.
dit doet hij zowel in lage als hoge versnellingen, bij rustig accellereren heb je het niet.
het lijkt erop dat de brandstof inspuiting haperd.
het is een type 1 ax zonder motormanegement lamp dus heb hem niet kunnen uitlezen.
Wie heeft ervaring met deze storing (niet uitlezen)
hoe kan dit verholpen worden??
greetz. Mike Evers
Wanneer komt de klacht nou precies voor? Warme/Koude motor, Droog/Nat weer??
Probeer eens een injectiereiniger toe te voegen aan je brandstof http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=333051
Hoe is de staat van de auto/motor? Hoe is het onderhoud? Probeer anders eens je bougie's te vervangen indien nodig je bougiekabels en verdelerkap (indien aanwezig) Brandstoffilter te vervangen (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=12735) Je ECU resetten (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5560)
Probeer eens een injectiereiniger toe te voegen aan je brandstof http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=333051
Hoe is de staat van de auto/motor? Hoe is het onderhoud? Probeer anders eens je bougie's te vervangen indien nodig je bougiekabels en verdelerkap (indien aanwezig) Brandstoffilter te vervangen (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=12735) Je ECU resetten (http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5560)
Of brandstof pomp vervangen Die is wel meestal versleten in combi met of door een verbrand of slecht injectiehuis. Zo was bij mij iig het geval.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
- Location: oisterwijk
Dat is vast mogelijk, dat metenmagic-mike wrote:controleren of de brandstof pomp het is. zijn daar waardes voor hoeveel druk hij moet leveren?
ik het mischien dan ook mogelijk dat de overdruk klep tevroeg open gaat
ohhw btw als de auto warm is heft hij er meer last van
Ik heb die pomp gewoon vervangen & injectie huis en ben gaan proefrijden
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
- Location: oisterwijk
ik denk dat mijn volgende beredenering het ook an zijn (ja ja heb er vanacht nog maar eens over na gedacht).
deze rode AX 1.1i heeft last van lekkende klepsealtjes. Dit is goed te constateren als hij koud is en de motor loopt .
als je nu afremt op de motor bijvoorbeeld voor een bocht en geeft vervolgens weer ruim gas, danu het kunnen zijn dat hij zijn cilinder te vol heeft gezogen met olie en daardoor gaat stotteren.
brandstof druk = goed
Greetz, Mike
Ps. motor heeft 145000 op zijn kiezen gehad (extreem weining ja) loopt en start perfect. brandstof filter is denk ik +- bij de 100000 gedaan (nog effe nakijken op de bosch ref. nr.
bougies en injector reininger liggen klaar op erin te stoppen. en heb een bus KENT gasklephuis reininger.
Nu mischien alleen nog een busje LECWEC gaan halen van 25 euro die de klepsealtjes weer soepel maakt
deze rode AX 1.1i heeft last van lekkende klepsealtjes. Dit is goed te constateren als hij koud is en de motor loopt .
als je nu afremt op de motor bijvoorbeeld voor een bocht en geeft vervolgens weer ruim gas, danu het kunnen zijn dat hij zijn cilinder te vol heeft gezogen met olie en daardoor gaat stotteren.
brandstof druk = goed
Greetz, Mike
Ps. motor heeft 145000 op zijn kiezen gehad (extreem weining ja) loopt en start perfect. brandstof filter is denk ik +- bij de 100000 gedaan (nog effe nakijken op de bosch ref. nr.
bougies en injector reininger liggen klaar op erin te stoppen. en heb een bus KENT gasklephuis reininger.
Nu mischien alleen nog een busje LECWEC gaan halen van 25 euro die de klepsealtjes weer soepel maakt
Last edited by magic-mike on ThuAug23, 2007 11:04:07 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
- Location: oisterwijk
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 8
- Joined: FriAug17, 2007 9:40:30 PM
- Location: oisterwijk