Wat zijn dit nou weer voor grappen...?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik heb zaterdag de ECU nog ??n keer gereset. Nu loopt ie niet meer vaag als ik de lichten aanzet... nu loopt ie vaag na een aantal seconden. En met vaag lopen bedoel ik dat het toerental schommelt tussen de 1000 en de 800. Voor de rest rijdt ie, de eerste twee meters een beetje lastig maar daarna prima.
Iemand ideeen? Verder heb ik ook het idee dat ie voorheen zuiniger was.
Beetje balen zo, krijg het idee dat ik mijn auto een jaartje eerder van de hand had moeten doen.
Iemand ideeen? Verder heb ik ook het idee dat ie voorheen zuiniger was.
Beetje balen zo, krijg het idee dat ik mijn auto een jaartje eerder van de hand had moeten doen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Onder je bobine zitten een blauwe en groene sensor. Deze regelen doormiddel van je koelvloeistof temp. je ontsteking en dus je inspuiting. Deze willen nog wel eens slechte bedrading hebben.Rob GT wrote:Aan welke sensoren zou ik dan moeten denken en waar zitten deze? En hoe kan ik deze checken?arnie wrote:Sensortjes + bedrading gecheckt?
Heb ook het idee dat het benzineverbruik een procent of 15-20 hoger is dan eerst.
Sensortjes haal je op de sloop voor 5 p.p. kun je altijd uitproberen.
Freude am Fahren.
zoek op google naar een converter om mp4 naar wmv te converten,Rob GT wrote:Bedankt Arn?, zal er morgen eens echt wat aandacht aan gaan proberen te besteden.
Heb ook nog wat filmpjes gemaakt met mijn telefoon van hoe hij loopt, schijnen alleen mp4 te zijn dus ff uitzoeken hoe dat nou weer precies zit... en hoe ik ze hier kan plaatsen ergens.
of probeer eerst is te kijken of je het niet gewoon als mp4 kunt oploaden, mischien pakt ie 'm wel gewoon.
je zou 't is kunnen proberen om up te loaden op youtube.nl kun je gewoon gratis aanmelden en filmpjes uploaden.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Nah, ik kan geen MP4 bekijken met mijn pc... maar dat boeit ook niet echt.
Zo werkt het ook:
Dit is een warme start:
http://s9.photobucket.com/albums/a70/AX ... EO_006.flv
Dit is de stationairloop:
http://s9.photobucket.com/albums/a70/AX ... EO_005.flv
Op mijn telefoon heb ik trouwens wel geluid...
Dat ie niet zo lekker loopt boeit niet heel erg, rijdt verder prima.
Vind het vebruik alleen erg vervelend! (laatste keer amper meer dan 1 op 10, had zeker 1 op 11,5-12 moeten zijn)
Zo werkt het ook:
Dit is een warme start:
http://s9.photobucket.com/albums/a70/AX ... EO_006.flv
Dit is de stationairloop:
http://s9.photobucket.com/albums/a70/AX ... EO_005.flv
Op mijn telefoon heb ik trouwens wel geluid...
Dat ie niet zo lekker loopt boeit niet heel erg, rijdt verder prima.
Vind het vebruik alleen erg vervelend! (laatste keer amper meer dan 1 op 10, had zeker 1 op 11,5-12 moeten zijn)
De ECU is niet zo modern he geeft maar een paar storingen aan.
Alleen heeft dat bruine kastje (een of ander relais bij de ECU) op de dynamo gelegen, of in ieder geval op dat riempje dat hem aandrijft. Hier was een hapje uit Heb daar een foto van gemaakt uiteraard alleen kan ik die nu ff niet uploaden bij Photobucket... De garage had dit met een of ander vloeibaar rubberachtig spul dichtgesmeerd maar heb hem vanmiddag toch maar vervangen. (2,50 van een 92er ZX)
Durf nog niet voor 100% te zeggen dat het nu in orde is maar in ieder geval liep ie net weer netjes 1000 rpm.
Hou het nog wel even in de gaten.
Alleen heeft dat bruine kastje (een of ander relais bij de ECU) op de dynamo gelegen, of in ieder geval op dat riempje dat hem aandrijft. Hier was een hapje uit Heb daar een foto van gemaakt uiteraard alleen kan ik die nu ff niet uploaden bij Photobucket... De garage had dit met een of ander vloeibaar rubberachtig spul dichtgesmeerd maar heb hem vanmiddag toch maar vervangen. (2,50 van een 92er ZX)
Durf nog niet voor 100% te zeggen dat het nu in orde is maar in ieder geval liep ie net weer netjes 1000 rpm.
Hou het nog wel even in de gaten.
Oke, zou heel goed kunnen.
Nu vraagt iedereen zich natuurlijk af waarom die ZX dan op de sloop stond... nou dat was waarschijnlijk omdat het brandstofrelais (zo nu en dan) dienst weigert.
Oude zit er dus weer in, loopt ie wel minder mooi mee maar dan doet ie het in ieder geval.
Morgen maar eens kijken wat die dingen kosten bij de dealer. Iemand zo al een idee toevallig?
Nu vraagt iedereen zich natuurlijk af waarom die ZX dan op de sloop stond... nou dat was waarschijnlijk omdat het brandstofrelais (zo nu en dan) dienst weigert.
Oude zit er dus weer in, loopt ie wel minder mooi mee maar dan doet ie het in ieder geval.
Morgen maar eens kijken wat die dingen kosten bij de dealer. Iemand zo al een idee toevallig?
Mwa, je kunt anders ook gewoon ff de kap van dat relais afhalen en de contacten schoonmaken (ruwe doek met wasbenzine of remreiniger ofzo).
Zolang het relais netjes klikt als je 't contact aan zet, is dat (bijna altijd) het enige probleem aan die dingen: vuile contacten binnenin.
Zolang het relais netjes klikt als je 't contact aan zet, is dat (bijna altijd) het enige probleem aan die dingen: vuile contacten binnenin.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Welke stekker hoort dan waar? En ze zitten toch niet op je bak maar in je cilinderkop??arnie wrote: Of de beroemde blauwe en zwarte stekker op je v-bak verwisseld...
Ik heb al uitgevonden waar ze voor dienen op het FAQ sensoren topic.
Nou zit er op m'n V-bak (waarschijnlijk) ook zo'n zelfde sensor; wel dezelfde stekker i.i.g. Weet iemand waar die voor is en wat het uit maakt als deze, zoals bij mij, kapot is??
Hoor het graag, groeten, Sietse!
Nee, mag de garage doenSietse wrote:Ik ben erg benieuwd naar hoe je motor loopt als je er een nieuwe gaskleppotentiometer in hebt gezet... Ik neem tenminste aan dat je dat gaat doen.
Ik zou het graag van je willen horen want mijn GTI loopt ook niet altijd even lekker.
Groeten, Sietse!
Weet niet of ie alleen vuil is of echt stuk... maar dat wordt uiteraard wel opgelost. Ding rijdt nu 1 op 10,5 op alleen snelweg...
Overigens staan GTI's niet bekend om hun rustige en mooie loop.
Op het filmpje hierboven ergens loopt mijn auto dus in de noodloop als ik het goed begrepen heb uit het topic van Browny. (Vreemd genoeg is dat nu wel beter)