aandrijfassen en draagarmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
aandrijfassen en draagarmen
hallo.
welke aandrijfassen en draagarmen passen er allemaal onder een AX GTi?
en welke zijn het sterkst. de mijne gaan elke keer weer kapot.(misschien door mijn rijstijl) maar zij er ook stevigere aandrijfassen enz. te verkrijgen voor een ax? of weet iemand hoe ik ze steviger kan maken?
welke aandrijfassen en draagarmen passen er allemaal onder een AX GTi?
en welke zijn het sterkst. de mijne gaan elke keer weer kapot.(misschien door mijn rijstijl) maar zij er ook stevigere aandrijfassen enz. te verkrijgen voor een ax? of weet iemand hoe ik ze steviger kan maken?
Bouw het om naar een 106 rallye onderstel. Maar persoonlijk begrijp ik niet hoe je "iedere" keer je draagarmen en je assen kapot krijgt. Zet je er imitatie onder ofzo. Ik heb nou ook niet echt een rustige rijstijl en op zijn tijd haal ik alles eruit wat erin zit. Maar geen problemen met de ophang.
(Misschien stoepranden met snelheid vermijden. Die slopen je draagarmen wel)
(Misschien stoepranden met snelheid vermijden. Die slopen je draagarmen wel)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
tot nu toe waren het 2e hands onderdelen die me pa nog had liggen van ouden axjes. en ik geef "per ongeluk" nog wel een iets te veel gas in een bocht. schijnt ook niet egt goed te zijn. verder rij ik gewoon altijd door, hard optrekken en hard remmen enz. misschien heeft dat er ook wat mee te maken dat ze elke keer een opdonder krijgen.
maar kunnen de draagarmen en aandrijfassen van een 106 ralley er zo onder of moeten daar nog aanpassingen voor gemaakt worden.
en zo ja wat voor aanpassingen en is dat erg lastig?
maar kunnen de draagarmen en aandrijfassen van een 106 ralley er zo onder of moeten daar nog aanpassingen voor gemaakt worden.
en zo ja wat voor aanpassingen en is dat erg lastig?
Nee dat kan er niet zo onder, dan moet je je hele onderstel wisselenghost88 wrote:tot nu toe waren het 2e hands onderdelen die me pa nog had liggen van ouden axjes. en ik geef "per ongeluk" nog wel een iets te veel gas in een bocht. schijnt ook niet egt goed te zijn. verder rij ik gewoon altijd door, hard optrekken en hard remmen enz. misschien heeft dat er ook wat mee te maken dat ze elke keer een opdonder krijgen.
maar kunnen de draagarmen en aandrijfassen van een 106 ralley er zo onder of moeten daar nog aanpassingen voor gemaakt worden.
en zo ja wat voor aanpassingen en is dat erg lastig?
Maar als draagarmen stuk gaan van hard door de bocht :S
Aandrijfassen true, die slijten dan wel een stuk sneller.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
heel onderstel is veerpoten + schijven + blokken + achteras, is ook viergaats dus andere velgen zijn ook nodig.
Ax-aandrijfassen zijn gewoon een zwak punt, tweede handsjes monteren is dus niet aan te raden, zonde van de moeite want die kunnen idd snel kapot.
Draagarmen die gaan als het goed is niet zomaar kapot hoor, bedoel je wellicht speling op de fuseekogel?
Ax-aandrijfassen zijn gewoon een zwak punt, tweede handsjes monteren is dus niet aan te raden, zonde van de moeite want die kunnen idd snel kapot.
Draagarmen die gaan als het goed is niet zomaar kapot hoor, bedoel je wellicht speling op de fuseekogel?
Volgens mij heeft Mr. Dean nog een 4 gaats onderstel te koop:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13945
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13945
wij 20 jaar met de rode en ook nog nooit aandrijfassen vervangen en ze zijn nog erg goed,TTF wrote:hmm als het telkens stuk gaat zou ik je je hele onderstel, en motorsteunen eens na kijken..
ik rij al 3 jaar lang AX, en nog nooit een aandrijfas stuk gehad.. ook niet met de 1.6.. en die word op zijn tijd ook wel gebruikt
grijze met verrotte gekocht ntrlk en de blauwe bleken de oude asjes ook niet helemaal jovel (ik had er niets van gemerkt) en de nieuwe na half jaar beginnen ook al lichtjes
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).