Kwikfit
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Breng je je auto weg voor blokken en dan komt ie terug met een lekke uitlaat
hahaha
Maar uhm, zelf doen is als je nog nooit gereedschap hebt vast gehad nog niet altijd makkelijk. Want die borgbout is geheid vastgerot en doorgedraait (kan dat uberhaupt anders?) heb je die boutjes wel los wil ook nog niet altijd zeggen dat de schijf er vrijwillig afkomt, soms is dat zelf met een hamer een flinke opgave. En de blokjes er goed in krijgen is soms nog best frustrerend. Voor de rest is het een peace of cake.
Maar ik zou wel zoiezo voor 'back up' ondersteuning zorgen.
Als je beetje handig bent met gereedschap bent dat lukt het wel, en dan de schijven en blokjes bestellen bij ik dacht auto parts online en dan kost het ook weinig

Maar uhm, zelf doen is als je nog nooit gereedschap hebt vast gehad nog niet altijd makkelijk. Want die borgbout is geheid vastgerot en doorgedraait (kan dat uberhaupt anders?) heb je die boutjes wel los wil ook nog niet altijd zeggen dat de schijf er vrijwillig afkomt, soms is dat zelf met een hamer een flinke opgave. En de blokjes er goed in krijgen is soms nog best frustrerend. Voor de rest is het een peace of cake.

Als je beetje handig bent met gereedschap bent dat lukt het wel, en dan de schijven en blokjes bestellen bij ik dacht auto parts online en dan kost het ook weinig

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Aanvulling op Rio:Rio97 wrote:En een tip van mijn garage: geen schijven van valeo nemen, ze trokken bij hem zovaak krom dat het echt niet allemaal aan de bestuurders kon liggen.
Als je Valeo schijven of brembos haalt, hiervan kloppen de onderdelen databases niet helemaal qua maat.
Er zijn op AXen namelijk 3 maten, 238 (1.0/1.1 zoiezo d8 ik), 247 (furio?) en 258 (type 1 GT(?))
Volgens sommige databases bestaat de 247 niet, en bij andere de 238 niet, en bij andere de 258 weer niet

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
--> http://www.hbase.nl
mocht je het zelf willen doen, neem je oude spullen mee naar je onderdelen dealer voorkomt een hoop gezeik..
mocht je het zelf willen doen, neem je oude spullen mee naar je onderdelen dealer voorkomt een hoop gezeik..

1.0 heeft 238 mm schijven, gewoon even opletten als je ze beselt wat voor maat erbij staatfrankus3 wrote:Dus..........
Welke kan ik het beste halen voor mijn 1.0E type2 met 13"velgen en wat kosten ze??? Schijven, blokken, remvloeistof, ......., .......?

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Kwikfit
Ja, dat weten ze bij de KwikFit!frankus3 wrote:Weet iemand wat remschijven en -blokken + montage kosten bij Kwikfit?
Gewoon offerte vragen.
Anders even op het Citroën-forum neuzen ofzo, naar een veel Citro?nnen behandelende dokter die geen dealer is. Waarschijnlijk ongeveer even duur maar vaak betere monteurs.
Of i.d.d. zelf doen...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Remschijven en blokken vervangen is vrij simpel, bij mij bij de bieb hebben ze kluwer autohandboeken en daar staat precies in beschreven wat je moet doen.
Het lastige is, is dat alles muurvast zit. Ik heb het ook geprobeerd, uiteindelijk 1 borgmoertje los gekregen met een slagschroevendraaier.
Maar dan... de pennen die zeg maar de remblokjes vasthouden, die zitten (bij mij dan) ook muurvast. En toen heb ik de poging (verlopig) maar gestaakt.
Dus nu zit ik nog steeds met nieuwe brembo schijven
Het lastige is, is dat alles muurvast zit. Ik heb het ook geprobeerd, uiteindelijk 1 borgmoertje los gekregen met een slagschroevendraaier.
Maar dan... de pennen die zeg maar de remblokjes vasthouden, die zitten (bij mij dan) ook muurvast. En toen heb ik de poging (verlopig) maar gestaakt.
Dus nu zit ik nog steeds met nieuwe brembo schijven
