co waarde

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

co waarde

Post by citroenAleX »

bij de garage hadden ze het erover dat ze de co waarde lager of hoger kunnen stellen. dit doen ze onderanderen voor de apk.

nou vraag ik me af hoe ze dit doen. weet iemand dit.
Image

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Djoeri »

Dit ligt eraan wat voor type ax je hebt, volgensmij de modellen met een regeleenheid/injectie kan je de Co waarde's niet meer veranderen, dit zijn namelijk vaste waarde's. Als je een carbarateur hebt dan word dat volgensmij ergens bij je carb zelf afgesteld dmv afstelschroefjes. Maar hoe weet ik ook niet meer, is lang geleden dat ik dat nog heb gehad (school) zit nu alleen maar met diesels op werk. Heb hier wat info uit Kluwer handboek, TIP ga dit niet zelf doen als je niet weet hoe je kan je carburateur flink verkloten. Hier bij de link voor het Kluwer handboek:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... kluwer+ath

Citroën AX 1986-1988 4. Brandstofsysteem benzinemotoren 4.2 Stationair toerental en CO-percentage (vol.) controleren en afstellen

Bij de nieuwe typen carburateur zijn de mengselregelschroeven verzegeld. Als de afstelling niet in orde is, moeten de pluggen worden verwijderd en na correctie van de afstelling moeten er reparatiepluggen worden geplaatst.

Afstelvoorwaarden:

- motorolie 80 ?C;
- chokeklep geheel open;
- tijdens afstellen mag de elektrische ventilateur niet draaien;
- ontstekingstijdstip juist afgesteld;
- bougies in goede conditie;
- vlotterniveau juist afgesteld;
- luchtfilter moet schoon zijn;
- luchttemperatuurregeling moet goed staan.

Afstellen

- Sluit een toerenteller, een CO-meter en een CO2-meter, indien aanwezig.
- Controleer het stationair toerental (zie tabel 4.1) en stel dit zonodig af met de aanslagschroef voor de gasklep.
- Controleer het CO- en CO2-percentage (vol.) (zie tabel 4.1) en stel dit zonodig af met de mengselregelschroef.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by citroenAleX »

ik heb een ax GT injectie type 2 en bij de garage hadden ze voor de apk de co waarde wat lager afgesteld, maar als de auto niet meer zo lekker liep wouden ze hem na de apk keuring wel weer wat hoger afstellen. :?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dat lijkt me lastig..

Post Reply