Auto lekt diesel...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Auto lekt diesel...

Post by srwdj »

Gister met mijn auto bezig geweest, omdat ik dacht dat mijn brandstoffilter lek was, dat was dus niet waar. Hij lekt net boven de filter, daar zit aan de achterkant een plastic dopje, daar spuit het uit tegen mijn luchtfilter.

Nu is mijn vraag hoe ik dit weer dicht krijg. Hopelijk krijg ik nog antwoord vandaag, anders breng ik hem naar de garage.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

maak eens een foto? dit is niet echt duidelijk.

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

kevin.broke wrote:maak eens een foto? dit is niet echt duidelijk.


Daar was ik al bang voor, ik zit op het werk, dus heb helaas geen mogelijkheid om een foto te maken. Heb ook al een foto op internet gezocht, maar kon ik zo niet vinden.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

is het niet gewoon de toevoerslang vanaf de balg die lekt? dat komt vaak voor nl... balgje compleet kost 43 euro..

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Ik heb om eerlijk gezegt geen idee, ik heb een foto gezocht op internet van een blokje, maar kan ik niet vinden.

Ik zal het nog even proberen te verwoorden. HHet stuk waar je de brandstoffilter aandraaid, net daarboven, zit aan de kant van de luchtfilter een gaatje met een plastic dopje. Hieruit komt de diesel. Zo lekt het dus via mijn brandstoffilter op de versnellingsbak.

Mocht iemand een foto hebben van een dieselmotor, zal ik het fijn vinden als hij/zij hem hier ook even plaatst.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, volgens mij heb ik 'm zelf.. maar niet duidelijk genoeg denk ik.

Image

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Nee inderdaad, zit net naast de accu, onder de slang en achter de thermostaat haha. voor de rest lijkt ie precies :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik weet 't, maar dacht misschien kan je 't toch ongeveer... weet ik veel, weet eigenlijk niet wat ik dacht :lol:

ken het motortje overigens vrij goed, 50.000 km mee mogen spelen en 'm ook een keer heel ver uit elkaar geschroefd, maar weet niet precies wat jij nu bedoelt..

of hebben ze je retour afgedopt ofzo...?

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

Vanavond of morgen weet ik meer, ik heb de garage gebeld. Moet er om 3 uur a half 4 zijn. Kunnen ze eventueel nog onderdelen bestellen en is hij morgen weer klaar.

dus ik zal dat ook een foto erbij doen. Dat maakt alles makkelijker, ook voor de volgende met het zelfde probleem.

Zelf inmiddels ook al aardig wat aan de auto mogen knutselen, maar op 1 of ander emanier gaan alleen de dingen stuk die ik zelf eigenlijk niet kan doen. Na het koelsysteem en dit hoop ik er nu toch wel een beetje vanaf nu zonder problemen te rijden.

srwdj
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 204
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:16 PM
Location: Bellingwolde (Groningen)
Contact:

Post by srwdj »

De auto is weer terug, ik kan helaas geen foto's maken. Ze hebben alles weer netjes vast gezet. Dan is het erg jammer om er nu weer bij te gaan om alles los te halen.

Ze hebben het gaatje gedicht, geen idee hoe, maar de ax rijd weer helemaal perfect.

Post Reply