nah, de injectoren maar es reinigen dan.
gister geleerd dat dat kan door ze te laten zwemmen in remvloeistof.. nah daar kan ik wel voor zorgen...
verder van basje een ECU (cup) geleent om te kiijken of dat wat doet..
wat mij trwns nog te binnen schoot, ik heb geen lambda, maar een mengselstelschroef (jaja, op een GTI!) maar die doet niet heel bijster veel.. dat weerstandje zou natuurlijk stuk kunnen zijn waardoor hij ofwel veel te veel, ofwel veel te weinig inspuit
maar we proberen eerst de ECU en de injectoren wel!
injectoren laten zwemmen in injectorreiniger.. weer teruggezet (wat een tiefuswerk zeg, die injectoren.. zet je ze in je kop, krijg je de injectorrails er niet op, zet je ze in de rails, krijg je ze niet in je kop! )
en toen reed hij opeens wel..
houdt nog steeds wat in.. en valt af en toe uit bij stationair, mjah.. mijn manier van inlezen was ook 'stekker erin, starten en rijden'
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
q01z wrote:houdt nog steeds wat in.. en valt af en toe uit bij stationair, mjah.. mijn manier van inlezen was ook 'stekker erin, starten en rijden'
Klinkt herkenbaar.
Heb hetzelfde effect gehad bij een Saxo: tijdje de accu los gehad om diverse zaken aan 't elektra (interieur) te veranderen.
Na aansluiten accu ook meteen gestart en weg gereden.
Ding liep voor geen meter: inhouden, stilvallen bij intrappen koppeling (errug fijn als je dan door rolt over de kruising. ), enz.
Gewoon 't ding uit gezet en een tijdje (minuutje of 10) met rust gelaten en toen nog eens geprobeerd: geen problemen meer gehad.
Kan dus heel goeD zijn dat je ECU 'n beetje confuus is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb trouwens vandaag een ultrasoonreiniger aangeschaft, je kan je injectoren eventueel opsturen dat ik ze nog voor je schoonmaak (kwam bij mij nog behoorlijk wat rommel uit)
en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.
kevin lieve schat, waar haal jij die cup-ECU nou weer vandaan?
het klopt dat ik een cup-ECU te leen heb van Bas_S (wat jij volgens mij niet kon weten ) maar die ligt nog in mn tas..
maar goed, hij moet gewoon nog ingeregelt.. dan komt het vast wel goed.. vanmiddag es voltanken met BPultimate + injectiereiniger en de bandjes wat lucht geven.. dan ff blazen naar de kartbaan en terug..
en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.
De mijne slaat nooit af met een Cup-ECU, en met een Groep N ecu al helemaal niet.
Als je auto met een Cup ECU afslaat issie echt gaar
en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.
De mijne slaat nooit af met een Cup-ECU, en met een Groep N ecu al helemaal niet.
Als je auto met een Cup ECU afslaat issie echt gaar
trek de accupool dan eens los, en laat 'm kwartiertje liggen, dan opnieuw aansluiten, starten en meteen gaan rijden
er verschilt meer in zo'n cupauto dan alleen de ECU hoor...