t*ring sport

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

t*ring sport

Post by Tijmen »

Ik krijg helemaal de pleuris van dat hoereding. Hij staat er nog steeds werkeloos geld te kosten (er is nu wel zicht op reparatie) wat al frustrerend is, maar ook dat je iets 'nieuws' gekocht hebt waar je niks mee kunt is erg frustrerend.

Daar bovenop kwam nog ff een envelop met CJIB erop door de bus vandaag :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: #@$%!&^@$@$%@$!& VIJFENZEVENTIG FOKKING EURIES omdat de sport nog steeds niet apk gekeurd is.

Ik heb nu echt zin om iets of iemand ongelooflijk in elkaar te rossen :twisted:
AX GTI '91

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Oef! Das goed balen man!

Maareuhm.. waarom duurt de reparatie zo lang dan?
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik kan wle 1 of 2 mensjes aanbevelen om in elkaar te rossen ;)

overigens, aangezien diezelfde mensen niet echt op willen schieten met de reparatie en je deze boete mede daarom gekregen hebt, kan ik me goed voorstellen om dat op hun te verhalen!

tis maar de vraag of je wat krijgt natuurlijk :(

sterkte jongen :(

ik heb mijn cupje/sport gister beide geschorst.. 22,- ps.
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Das een klein voordeel, er is nu wel zicht op reparatie. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar wat dat betreft dus niks slechts over de verkopers. Ik vertrouw erop dat ze het weer netjes in orde maken.

Het is alleen een klein beetje veel frustrerend allemaal en dan komt die k*tboete ook nog ff....... (al had ik 'm al veel eerder verwacht eerlijk gezegd)
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Inderdaad frustrerend!!! Boksbal lenen?

Maar gelukkig is er nu iig zicht op reparatie en plezier van je sportje! Als je er eenmaal ik kan rijden zal je deze frustratie vast snel vergeten zijn :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

k zou 'm lekker naar de sloop rijden en 'n type 2 kopuhhh :roll:

hehe zonder dollen, je hebt wel 'n echte sport alsie t straks weer doet!! Een collectorsitem waar je wel trots op mag zijn :D

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Hij doet het wel, maar niet zoals het hoort. Hij rookt een 'klein' beetje, een rookmachine is er niks bij :|
Het zegt genoeg dat ik na aankoop op weg naar huis was en verschillende keren ben ingehaald door iemand die demonstratief z'n neus dichthield :lol:

ennuh.... ik heb al een type 2 :wink:
AX GTI '91

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

heb je geen mogelijkheid om hem te schorsen ?.... kost je 22,- en je hoeft geen verzekering t ebetalen....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Hoe zit dat dan als ie geschorst is en er moet over twee weken APK op??? Dat kan ook weer niet toch?
AX GTI '91

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

-Henry- wrote:Hoe zit dat dan als ie geschorst is en er moet over twee weken APK op??? Dat kan ook weer niet toch?
Een geschorste auto mag je naar het apk-keuringsstation rijden en weer terug, je moet dan niet vergeten om je verzekering weer in te laten gaan (verplicht)!
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

tijmen,

schorsen doe je voor minimaal 3maanden.. je betaald dan geen verzekering/wegenbelasting en je bent niet verplicht tot apk.

wil je naar een apk keuringstation toe rijdne, moet je wel verzekerd zijn.

verder, als je binnen de 3maanden je schorsing weer omzet, krijg je daar een boete over en moet je alsnog je wegenbelasting betalen, je ontloopt dus alleen je APK.

als je binnen een jaar nog een keer schorst, krijg je ook boete!

(heb er nog ergens foldertje over liggen ook..)
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Hieronder het hele verhaal over schorsen inclusief het "3 maanden verhaal"...
www.belastingdienst.nl wrote:Schorsing

Als u uw personenauto ten minste 3 maanden niet gebruikt, kunt u een schorsing van de geldigheid van het kentekenbewijs aanvragen. Die schorsing geldt in principe voor 12 maanden. Hier zijn wel kosten aan verbonden. U kunt schorsing aanvragen bij de grotere postkantoren. Hiervoor moet u deel II of deel IB en deel III of deel II van het kentekenbewijs en een geldig legitimatiebewijs meenemen. Tijdens de schorsingsperiode bent u geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd. U mag dan echter niet op de openbare weg komen met uw personenauto. Onder de openbare weg vallen ook:

paden;
bermen;
zijkanten van wegen;
openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages.
Als u uw personenauto laat schorsen, moet u aan de Belastingdienst/Centrale administratie het stallingsadres van de personenauto opgeven. De Belastingdienst stuurt u hiervoor automatisch een formulier.

Motorrijtuigenbelasting met acceptgiro betaald
Als u, voordat u het kenteken van uw personenauto laat schorsen, nog een rekening heeft ontvangen voor de motorrijtuigenbelasting, dan moet u die rekening betalen. De Belastingdienst betaalt de belasting die u te veel heeft betaald vanaf het moment dat het kentekenbewijs is geschorst automatisch terug.

Motorrijtuigenbelasting automatisch betaald
Als u automatisch betaalt, dan betaalt de Belastingdienst de belasting die u te veel heeft betaald vanaf het moment dat het kentekenbewijs is geschorst, automatisch terug. Als u te weinig motorrijtuigenbelasting heeft betaald, dan int de Belastingdienst bij de eerstvolgende incasso alsnog de belasting. Op uw bankafschrift staat dan behalve het kenteken ook 'eindafrekening'.
  • Voorbeeld
    Een maand voor de schorsing van uw personenauto is een tijdvak ingegaan. U bent dan voor die maand motorrijtuigenbelasting verschuldigd, omdat het kentekenbewijs toen nog niet geschorst was. Voor de overige 2 maanden bent u echter geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd. U krijgt dan twee derde van de belasting die u te veel heeft betaald automatisch terug. Als u voor 4 tijdvakken (een jaar) heeft betaald, krijgt u behalve een evenredig deel van de belasting over het lopende tijdvak, ook de belasting over de tijdvakken die nog niet zijn begonnen terug.
Schorsing be?indigen
U kunt de schorsing van uw voertuig zelf be?indigen. U kunt dit doen bij de grotere postkantoren. Hiervoor moet u deel II of deel IB en deel III of deel II van het kentekenbewijs en een geldig legitimatiebewijs meenemen. Het maakt uit of u de schorsing be?indigt binnen 3 maanden na het begin van de schorsing of na 3 maanden na het begin van de schorsing. Na 12 maanden vervalt de schorsing automatisch.

Zelf be?indigen binnen 3 maanden
Als u de schorsing be?indigt binnen 3 maanden na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst/Centrale administratie stuurt u dan een naheffingsaanslag. Dit geldt niet als u uw personenauto binnen 3 maanden na het begin van de schorsing verkoopt.

Zelf be?indigen na 3 maanden of automatisch vervallen na 12 maanden
Als u de schorsing zelf be?indigt na 3 maanden na het begin van de schorsing of als de schorsing na 12 maanden automatisch vervalt, dan krijgt u van de Belastingdienst/Centrale administratie automatisch weer een rekening voor de motorrijtuigenbelasting. U gaat de belasting op dezelfde manier betalen als v??r de schorsingsperiode.
  • Let op!
    Als u wilt dat de schorsingsperiode langer duurt dan 12 maanden dan moet u voor het einde van de schorsingsperiode de schorsingsperiode met 12 maanden verlengen.
APK-keuring
Tijdens de schorsing van uw voertuig kunt u vrijstelling van betaling van motorrijtuigenbelasting krijgen om een APK-keuring te laten uitvoeren. U mag dan op de dag van keuring met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruikmaken om naar de plaats van de keuring te gaan.

Meer informatie
Zie voor meer informatie over het schorsen en over de APK-keuring www.rdw.nl.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik moest anders iets van 68euro betalen voor het schorsen van de 106.

En een paar jaar terug was het ook zoiets voor de ZX.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mark wrote:Ik moest anders iets van 68euro betalen voor het schorsen van de 106.

En een paar jaar terug was het ook zoiets voor de ZX.
Ja dat klopt mark, vanaf 15 jaar en ouder is het 22 euro nog wat
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

grietje wrote: Ja dat klopt mark, vanaf 15 jaar en ouder is het 22 euro nog wat
voor mij al twee keer de doorslaggevende reden een slopertje op te halen :lol:

Ontopic: Fijn dat er zicht is op reparatie toch! Gewoon positief bekijken, die boete wist je van dat ie zou komen.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Idd, van die boete wist ik dat ie zou komen. Ben nu alleen aan het afwegen of ik 'm ga schorsen of dat ik nog twee weken kans ga lopen op n?g een boete.

Maar goed, als ik het apk-verhaal goed begrijp:

- Je mag de auto wel apk laten keuren tijdens de schorsing
- Opheffen van de schorsing binnen drie maanden betekent de wegenbelasting over de geschorste tijd alsnog achteraf betalen
- Schorsen van een auto ouder dan 15 jaar kost 22 eurie, is ie nieuwer kost het plm. 68 eurie
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

loopt de motor nog? ga naar een beun en laat 'm goedkeuren.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

De motor loopt, maar niet lekker. Bovendien rookt ie enorm dus zelfs de ergste beun geeft er zo geen apk op. Maar goed, volgende week gaat ie gerepareerd worden en komt er als het goed is ook gewoon apk op.

Ik heb het trouwens nog geprobeerd bij de plaatselijke garage, maar zij peinsden er nog niet over om er apk op te geven zolang de CO-waarde niet meetbaar is met de apparatuur. (ietsje te hoog)
AX GTI '91

Post Reply