Ik zet maandagavond mijn auto voor de deur na een rit waar hij prima heeft gedraaid, niks geks gemerkt, helemaal niks. Ik start hem dinsdagochtend -> motor slaat niet aan. Dus snel met de trein naar mn werk, en 's avonds de wegenwacht gebeld.
Die hebben daadwerkelijk alles zitten doormeten en bekijken (o.a. map sensor, krukassensor, aansturen van de injector, enzenz) en alles klopt, behalve dat er geen signaal (iets met een geel/rode draad?) wordt gestuurt naar mn bobine (heb een 1.1i uit '94 met dis-bobine dus).
De wegenwachter heeft nog een tijdje zitten zoeken naar een hoofdrelais waar de ontsteking op zou moeten zitten, maar kon die niet vinden. Hij zei dat de kans dus groot was dat het signaal direct van mn ECU komt en dan zou dus mn ECU kapoet zijn.
Nou is de spanning meerdere malen van de ECU afgeweest om te testen, dus ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat hij gereset is. Het motorstoringslampje brand ook zoals het hoort als ik de auto op het contact zet, en je hoort dan de brandstofpomp eventjes.
Wat ik wel heb opgemerkt is dat er 2 losse stekkertjes zitten bij de bobine, een groen draadje wat uit die grote stekker met gele draden van de bobine af komt, wat volgens de wegenwachter voor een toerenteller zou zijn (heb ik niet). Onder de bobine zit een of ander zwart blokje op metaal vast waar een zwart draadje vanaf komt dat ook los zit. Zou allemaal perfect normaal zijn.
Ik kan nu 24 uur bellen om hem alsnog naar een garage te laten slepen, en zit nu dus een beetje af te wegen wat ik moet doen

Ik hoop met deze post dat iemand misschien nog een tip heeft om iets te proberen, of dat iemand me kan vertellen of mijn auto een hoofdrelais heeft en waar ik die zou kunnen vinden.
Ik ga morgen zowiezo wat garages afbellen en vragen wat ze zouden rekenen om even te kijken, maar de wegenwacht is al 2 uur bezig geweest, dus ik vrees dat dat niet goedkoop gaat zijn.