Sinds vandaag heb ik last van een veel te snel knipperend richtingaanwijzerlampje in het dashboard en mijn knipperlicht links voor doet het niet meer.
Het lampje heb ik vervangen (helemaal zelf ), maar daar ligt het niet aan. Het is nog steeds hetzelfde.
Zekeringen heb ik gecontroleerd, maar volgens mij zijn die niet doorgebrand.
Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
In elk geval is ergens de stroomkring onderbroken. Als niet het lampje zelf stuk is, dan is dat meestal door roestvorming op een contact (en dan meestal de massa), soms door een los draadje, een draadbreukje en een enkele keer een brakke knipperautomaat.
Maar je kunt er lang niet altijd even goed bij, dus hou rekening met een k**-klusje. Hopelijk valt 't mee!
Nou klinkt mischien raar maar heb je al de alarm licht knop gechekt? Bij mij werkte mijn rechter kniperlicht niet omdat de steker daar achter niet goed vast zat. Is makelijk bij te kommen als je de asbak eruit haalt en dan noch de schrofjes die het tree vast houden eruit schroeft en die ook weg haalt.
Ik denk dat het je massa is linda, die zit volgens mij in je voorfront ( ik had het rechts, daar wel iig), zijn allemaal stekkertjes die in een stekkerblokje gaan die aan je voorfront vast zit, vaak is dat SUPER ranzig en daar moet je even met contact spray overheen (ontvetter, remreiniger)
Je kan het massa punt vinden door het bruine draadje te volgen.
Is dat het niet, check dat de stekkers, ook de 'splitter' naar je zijknipper als je die hebt, de stekker in je lampje...
Is dat ook allemaal in orde dan grote kans dat het je alarmlicht schakelaar is (Of zoals joost zei, weet je zeker dat het vervangde lampje goed was?)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Het lag in iedergeval niet aan het lampje, had ik het lampje van mijn linkerknipperlocht verplaats en nieuwe gekocht en die deden het allemaal niet.
Hier een daar wat schoongemaakt enzo, maar niet echt mijn best gedaan want ik had haast.
Stap ik gisterochtend in de auto, doet mijn knipperlicht het weer gewoon.
Er zit ergens een contactje niet helemaal lekker. Binnenkort maar even een keertje op onderzoek uit
Bedankt allemaal!
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
-Henry- wrote:Doet ie het wel goed als je de hendel van je knipperlicht "verder" doorduwt als je richting aan wil geven? Dat wil bij mij nog wel eens helpen.
Linda gaf in haar openingspost al aan dat alleen het knipperlicht links voor het niet deed. Logischerwijs betekent dat dat de andere 2 knippers (links zijkant en links achter) het dus wel doen. En d?t houdt dan automatisch in dat de schakelaar in de hendel het gewoon doet.
Leuk h?, deductieve fout-opsporing.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Deductie = tot de meest waarschijnlijke oplossing (/ oorzaak) komen door uitsluiten van mogelijkheden.
En anders de omgekeerde oorzaak-en-gevolg redenering.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Er zal wel ergens een contact probleem zitten.
zucht.... en zo geen zin om er naar te kijken.... haha morgen anders maar eens een blik werpen.
Het zou mijn massa best weleens kunnen zijn. Heb wel meer massa-dingetjes. Mee knipperende remlichten, accu lampje gaat heel zachtjes branden als ik rem o.a.
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Er zal wel ergens een contact probleem zitten.
zucht.... en zo geen zin om er naar te kijken.... haha morgen anders maar eens een blik werpen.
Het zou mijn massa best weleens kunnen zijn. Heb wel meer massa-dingetjes. Mee knipperende remlichten, accu lampje gaat heel zachtjes branden als ik rem o.a.
keertje alle massa punten nalopen kan geen kwaad denk ik linda!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Er zal wel ergens een contact probleem zitten.
zucht.... en zo geen zin om er naar te kijken.... haha morgen anders maar eens een blik werpen.
Het zou mijn massa best weleens kunnen zijn. Heb wel meer massa-dingetjes. Mee knipperende remlichten, accu lampje gaat heel zachtjes branden als ik rem o.a.
keertje alle massa punten nalopen kan geen kwaad denk ik linda!
Dat denk ik ook
Ambition is the path to success. Persistence is the vehicle you arrive in.
Lovely Linda wrote:...Het zou mijn massa best weleens kunnen zijn. Heb wel meer massa-dingetjes. Mee knipperende remlichten, accu lampje gaat heel zachtjes branden als ik rem o.a.
Dat viel me bij tijdens de tourrit ook al op: je achterlichten zijn niet zo fel als ze horen te zijn en de boel knippert vrolijk mee (of juist tegen?) als je richting aangeeft.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!