Schuine krassen / roest op het kleppendeksel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schuine krassen / roest op het kleppendeksel
Naar aanleiding van vragen uit een ander topic;
Het schijnt dat AX GTI's en 106 XSI's vaak van die schuine krassen op het kleppendeksel hebben, maar ook andere typen hebben hier last van (zoals mijn 1.nulletje).
Hoe zijn die te verklaren?
Het schijnt dat AX GTI's en 106 XSI's vaak van die schuine krassen op het kleppendeksel hebben, maar ook andere typen hebben hier last van (zoals mijn 1.nulletje).
Hoe zijn die te verklaren?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De kleppendeksel van onze rode 1.1 carb. is ook voorzien van heel veel roest bulten.
Echter niet van de rare strepen zoals op de foto's hierboven.
De planning is wel om het kleppendeksel te vervangen, er ligt al een ander veel beter klaar.
Groetjes, Henk
Echter niet van de rare strepen zoals op de foto's hierboven.
De planning is wel om het kleppendeksel te vervangen, er ligt al een ander veel beter klaar.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Neej, die ligt (als 't originele plastic klemmetje er nog zit) recht naar voren.PeterM wrote:lijt daar bij gesloten motorkap niet het stangetje waarmee je de kap open kan houden overheen??
P.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mjah, maar w'rom verlopen die scheuren dan altijd in dezelfde richting en vorm?q01z wrote:als ik zo kijk he,
de scheuren beginnen op de plaats waar de schroefjes zitten van de bougierails..
kan het niet dat de lak openbarst door de temperatuur, en dat dat dus gebeurd bij die schroefjes?
het lijkt mij iig dat het iets met die schroefjes te maken heeft!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
typisch!!
ik heb het nog nooit gezien, geen van mijn autos heeft het ook.....
ik heb het nog nooit gezien, geen van mijn autos heeft het ook.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
omdat de warmte op dezelfde manier verdwijnt?MNM(tm) wrote:Mjah, maar w'rom verlopen die scheuren dan altijd in dezelfde richting en vorm?q01z wrote:als ik zo kijk he,
de scheuren beginnen op de plaats waar de schroefjes zitten van de bougierails..
kan het niet dat de lak openbarst door de temperatuur, en dat dat dus gebeurd bij die schroefjes?
het lijkt mij iig dat het iets met die schroefjes te maken heeft!
ennuhm.. een GTI heeft motorkapbekleding, toch?
dat houdt dus het ontsnappen van warmte tegen...
Yep GTI's houden de hitte wel goed tegen. ik heb vandag een colegia mijn GTI laten zien en ik had de auto pas 3 uur darvor geparkeerd en het was noch redelijk warm onder de motorkap. je zou niet je hand op de klepen deksel zeten. heb vandaag ook met een 1.0 van 1988 de klepen gesteld en zijn klependeksel was als nieuw. dus zou wel met de hitte te doen zijn