Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
@ MBAnl; Goed idee wat betreft de stoel Michel, ik ga straks eens even aan de slag.
@ Grietje; Het was geen echte APK, meer een technisch onderzoek op of ie uberhaupt in de buurt van APK zou komen en dat het veilig is om er mee te rijden. Daarom hebben ze verder ook niets gedaan.
De maximale CO2 waarde voor een sport ligt volgens het APK-keuringshandboek op 2,5%, hier gaat ie ver overheen ivm de lekke koppakking. De apparatuur bij de RDW kon het bij de eerste poging niet eens meten..... De meter sloeg al op tilt toen de slang nog een metertje of drie naast de auto lag in plaats van in de uitlaat.
@ Grietje; Het was geen echte APK, meer een technisch onderzoek op of ie uberhaupt in de buurt van APK zou komen en dat het veilig is om er mee te rijden. Daarom hebben ze verder ook niets gedaan.
De maximale CO2 waarde voor een sport ligt volgens het APK-keuringshandboek op 2,5%, hier gaat ie ver overheen ivm de lekke koppakking. De apparatuur bij de RDW kon het bij de eerste poging niet eens meten..... De meter sloeg al op tilt toen de slang nog een metertje of drie naast de auto lag in plaats van in de uitlaat.
AX GTI '91
Dat snap ik, anders heet het geen pre APK, maar ik neem aan dat je dat heb laten doen om te kijken wat je voor de APK nog moet fixen-Henry- wrote:
@ Grietje; Het was geen echte APK, meer een technisch onderzoek op of ie uberhaupt in de buurt van APK zou komen en dat het veilig is om er mee te rijden. Daarom hebben ze verder ook niets gedaan.
De maximale CO2 waarde voor een sport ligt volgens het APK-keuringshandboek op 2,5%, hier gaat ie ver overheen ivm de lekke koppakking. De apparatuur bij de RDW kon het bij de eerste poging niet eens meten..... De meter sloeg al op tilt toen de slang nog een metertje of drie naast de auto lag in plaats van in de uitlaat.

Dus koplamp afstellen hoef jij niet te doen, dat doen ze bij de APK wel, zolang het lichtbeeld maar goed is en de koplamp vast zit.
Hij heeft dus nog wel zn lekke pakking, ok, dan snap ik de co2. Dan is die ook wel te halen, moet je alleen de koppaking vervangen maar dat moet toch wil je het blok gezond houden.
Succes!! maar het klinkt wel alsof het allemaal moet gaan lukken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
wauw, 2 hele mooie exemplaren van AXjes!
Wees er maar trots op
Die sport ziet er onder alle matten ook nog best goed uit!!
goed bezig
Wees er maar trots op

Die sport ziet er onder alle matten ook nog best goed uit!!
goed bezig

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nja, 19 jaar gebruik heeft wel z'n sporen achtergelaten (alle kleine krasjes in de lak).q01z wrote:damnit was is dat ding mooi! (op de foto's)
gewoon maken henry!
anders laten maken en de rekening voorleggen aan de verkopers?
En wat betreft die rekening; ik was nou net van plan om een mail met die strekking te gaan versturen aan de verkopers. Ruwe kostenschatting van de plaatselijke garagehouder kwam uit tegen de 600 euries (materiaal + arbeidsloon + vlakken kop)
Ik vind zelf dat ik met twee maanden geduld nu wel geduldig genoeg ben geweest.....
AX GTI '91
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
idd, maar weet jij wat er met deze auto is gebeurd voordat hij uit Belgi? kwam? Kan best dat hij een warmloper heeft gehad, waardoor deze nieuwe koppakking ook niet aansluit en dus weer voor de lekkage zorgt... Lijkt mij een vrij logische verklaring...kevin.broke wrote:meestal zijn TU-kopjes niet krom
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
@ arnie: Bij reparatie door de verkopers is de kop vlak bevonden, hoogstwaarschijnlijk komen de problemen door een verkeerde koppakking. De universele 1.1, 1.3, 1.4 pakking blijkt niet te passen op de 1.3
Aan de andere kant heb je gelijk, ook ik heb geen idee wat er in Belgi? allemaal met die auto is gebeurd. Dat risico kreeg ik er gratis bij.
Aan de andere kant heb je gelijk, ook ik heb geen idee wat er in Belgi? allemaal met die auto is gebeurd. Dat risico kreeg ik er gratis bij.
AX GTI '91