AX van de hefbrug af

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

AX van de hefbrug af

Post by TjizZzuH »

Omdat mn uitlaat niet helemaal (of helemaal niet...tis maar hoe je het bekijkt) gas-dicht was. Had ik een vervangend stuk pijp gevonden. Vandaag een brug gehuurd en de lekke uitlaat gefixt.

Doen we de brug weer naar beneden, begint de AX ineens naar achteren te rollen / glijden (hij stond op de handrem)!!!! :shock:

Dus die is zo'n 1,5 m naar beneden gedonderd...de voorwielen staan nog op de brug en de achterwielen op de grond. Het geluk is waarschijnlijk dat de trekhaak de klap grotendeels op gevangen heeft. Wel zijn de skirts compleet kapot...

Wat blijkt nu...de brug is aan de voorkant in de vergrendeling blijven hangen, waardoor 't mis ging. Helaas was de eigenaar van de brug net weg...hebben nog ruim een uur gewacht, maar toen hebben we maar een briefje opgehangen dat ie ons z.s.m. moet bellen voor het afhandelen hiervan.

Aangezien de beide deuren nog goed sluiten hoop ik eigenlijk dat er niks krom is aan m'n AX...

Kreeg net een belletje (toen ik dit aan het typen was) dat hij weer thuis was, dus ga ik zo de schade opnemen.

Wordt vervolgt................

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Aargh! Nouja gelukkig was het zo te lezen niet je eigen schuld, hoef je het jezelf iig niet kwalijk te nemen...
Kijk uit, een Cactussssss

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

mooi kl*te dit :(

maar hopen dat er niets krom is...

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik wil je niet negatief stemmen, maar als de trekhaak de klap opvangt heb je hele grote kans dat de auto krom is :roll:

Sterkte ermee!
Freude am Fahren.

MrBBQ
AX Master
AX Master

BALEN

Post by MrBBQ »

ZWAAR BENEDEN PEIL !

GR MR DEAN 8)
Saxo style is sexy style....

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

arnie wrote:Ik wil je niet negatief stemmen, maar als de trekhaak de klap opvangt heb je hele grote kans dat de auto krom is :roll:

Sterkte ermee!
Ik had het wat duidelijker moeten neerzetten...m'n AX is eerst met de wielen op de grond gekomen en vervolgens met de trekhaak. En zij is iet heel erg hard neergekomen.
Morgen of zo zal ik foto's plaatsen.
TjizZzuH wrote:Wordt vervolgt................
...De brug hebben we goed naar beneden gekregen. De enige schade is dat de skirtset er compleet afligt...dat wordt waarschijnlijk kitten binnenkort (als er wat roest in de dorpels verwijderd is) en de bevestigingspunten voor de krik zijn krom. Op de terug weg reed de AX goed: geen trillingen die er eerst ook nie waren, geen afwijkingen naar links of rechts en de deuren sluiten nog normaal zonder dat ze boven of onder tegen de carrosserie aankomen.

Maandag weet ik ook of ze bij hogere snelheden geen kuren vertoond, aangezien ik dan weer naar m'n werk moet (ritje van 200 km heen & terug).

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

TjizZzuH wrote:...Maandag weet ik ook of ze bij hogere snelheden geen kuren vertoond, aangezien ik dan weer naar m'n werk moet (ritje van 200 km heen & terug).
En vandaag dus ruim 200 km gereden...geen vuiltje aan de lucht. Ik denk dat ik heel erg veel mazzel gehad heb.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Allemachtig kerel! :shock:

Je moet je denk ik echt wel de t*ring geschrokken zijn toen je je auto van die brug af zag glijden... :o

Maar stond je zelf niet bij de bediening van die brug dan, zodat je op de noodstop kon meppen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de Euromaster. Lieten de brug zakken. Voorkant zakte niet, achterkant wel.

Auto donderde ook naar achteren. Maar de oprijplaten van die brug scharnieren op de helft. Oftewel hij kon er niet af. Bleef hangen achter de oprijplaten. Maar schrok me wel de tering. Inclusief de monteur.

Die vervolgens zegt dat het wel vaker gebeurde en dat die brug niet helemaal lekker was. :roll:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

MNM(tm) wrote:Allemachtig kerel! :shock:

Je moet je denk ik echt wel de t*ring geschrokken zijn toen je je auto van die brug af zag glijden... :o

Maar stond je zelf niet bij de bediening van die brug dan, zodat je op de noodstop kon meppen?
Deze brug was niet hydraulisch...je moest 2 handels naar beneden drukken, dan zakte hij langzaam. Maar ja, toen merkten we ineens dat de AX begon te rollen, en die houd je niet zo 1 2 3 even tegen (heb nog wel een poging gedaan, maar gelukkig trok degene die bij me was me optijd weg).

Post Reply