AX 1.1i Start gewoonweg niet meer.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
rs50jochem
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunFeb19, 2006 5:37:22 PM

AX 1.1i Start gewoonweg niet meer.

Post by rs50jochem »

Hallo,

M'n broertje heeft een AX 1.1i.. Toen hij laatst stopte voor een verkeerslicht viel de AX uit inplaats van stationair draaien..
Sindsdien start hij niet meer.. Al een geregelde tijd brande het motorstoringslampje en schokte hij soms op constante snelheden..

Probleem zoekend hebben we het volgende gedaan.. Ontsteking vervangen en de verdelerkap.. De auto geeft goeie vonken..

Distributieriem ligt erop, de brandstof pomp pompt genoeg benzine.. Met de hamer al eens op de injector getikt.. Niks wil helpen..

Ook hebben we de auto al achter een andere gehangen.. 1,5km lang.. Hij geeft geen krimp..

Wat zijn veel voorkomende dingetjes welke wij kunnen bekijken..??

Jochem..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ligt de distributie wel goed? Niet versprongen?

edit, dat zou geen verklaring zijn voor motorstoring.... Maar kan toeval zijn natuurlijk.
En de Accu en/of dynamo? Als ie genoeg bezine geeft en optijd en goed vonkt, heeft ie nog lucht nodig... maar wat kan daar nu misgaan.
Last edited by grietje on FriJul13, 2007 9:36:51 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Injectiehuis?
ECU?
Kijk uit, een Cactussssss

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
Location: noord groningen

Post by citroenAleX »

temperatuursensor voor de ecu?
Image

rs50jochem
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunFeb19, 2006 5:37:22 PM

Post by rs50jochem »

Bedankt voor de reactie's..

Ik denk dat we de ECU en de BDP eens gaan vervangen.. Kijken of hij hier meer mee gaat doen.. Is dat slim..?

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Aangezien je zegt dat er een verdelerkap op zit, is het een oud type injectiesysteem en heeft ie geen aparte BDP sensor.
En je zegt dat ie goed vonkt, zou ik het iig. niet bij de ontsteking gaan zoeken.

Eerste wat je moet doen is de ECU uitlezen. Je zei dat ie vantevoren al een storingslampje gaf, dus er is hoogstwaarschijnlijk ook een storingscode opgeslagen. Hoe je uitleest, staat op het forum in de FAQ.


Kijk daarna eens of ie wel benzine injecteert tijdens het starten. Doet ie dat, dan maak ook de bougies maar droog, want die zijn dan door het lange starten/aanslepen ook helemaal vet van de benzine.


Het eerste waar ik aan denk is dat de contacten van de gaskleppositiesensor doorgesleten zijn. (Als dit zo is, moet het hele injectiehuis vervangen). Maar uitlezen geeft daarover wel meer informatie.

Ook moet ie dan (als bougies droog zijn natuurlijk) met veel gas wel starten, het deel dat nl. doorgesleten is aan de contactjes v.d. gaskleppos. sensor ligt meestal bij het gedeelte dat bij weinig gas geven wordt gebruikt. (vandaar ook dat stationair uitvallen misschien).

Laat maar eens horen als je bovenstaande bekeken hebt!

Vanished
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: FriJul14, 2006 3:50:15 AM
Location: Bunschoten Spakenburg

Post by Vanished »

vervang je bobine eens ;) ik had een een soort gelijk probleem alles deed het goed... gaf vonk/ benzine enz,
toen had ik bij een sloperij een bobine gehaald voor 15 euro, die erop gezet, en hij starte meteen weer!


Edit: ik had btw precies de zelfde verschijnselen als jouw!, afslaan bij afremmen van kruispunten/ stoplichten, schokkend rijden af en toe, en het storings lampje dat ook regelmatig branden.

Post Reply